• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

İkinci kuşakla ayakkabıya odaklanan Derimod’da 2022 hedefi 1 milyar lira ciro

23 Ekim 2021 Cumartesi 13:00
12
14
16
18

İkinci kuşakla ayakkabıya odaklanan Derimod’da 2022 hedefi 1 milyar lira ciro


           HABER MERKEZİ      
     Pandemi etkisiyle 15 aylık zorlu bir sürecin ardından Haziran ayından itibaren ayakkabı satışlarında çok ciddi bir sıçrama yakalayan Derimod, 2021’i 700 milyon TL ciro ile kapatmayı öngörüyor. Derimod 2022 planlarını ise 1 milyar TL ciro hedefi ile yapıyor.    
     Yıllık 2 milyon çift ayakkabı satışı ile AB segmentinde Türkiye’nin pazar lideri olan Derimod, 2022 yılına
1 milyar TL ciro hedefi ile hazırlanıyor. Yönetimi ikinci kuşağın üstlendiği Derimod, Cumhuriyet’in 100’üncü yılının kutlanacağı 2023 için tüm planlarını yüzde 25’i e-ticaretten olmak üzere en az
1,3 milyar TL ciro hedefine göre kurguluyor.   
     Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, Başkan Yardımcıları Sedef Orman, Murat Zaim ve Ali Zaim düzenledikleri basın toplantısında yeni dönemle ilgili değerlendirmelerde bulundular.
     Ümit Zaim, Türkiye’de ve dünyada uzun yıllar deri giysi ile tanınan Derimod’un son 10 yıldır ayakkabıya odaklandığını bildirdi. Ümit Zaim, yeni dönemde yönetimde daha fazla sorumluluk üstlenen ikinci kuşağın, Derimod’u deri cekette olduğu gibi ayakkabıda da dünya markası yapacağına inandığını söyledi.

MURAT ZAİM: BU YIL 700 MİLYON TL CİRO HEDEFLİYORUZ  
     Derimod Başkan Yardımcısı Murat Zaim 47 yıl önce deri giysi üretimi ve satışıyla pazara giren şirkette zaman içinde ağırlığın ayakkabıya döndüğünü söyledi. 2020 itibarı ile toplam ciro içinde ayakkabının payının yüzde 65’e ulaştığını bildiren Zaim, şöyle devam etti:
     “Türkiye’nin yaklaşık 50 yıllık markası olarak ayakkabıda bilinirliğimizi yurt içi ve yurt dışında çok daha yukarılara taşımak istiyoruz. Ayakkabı pandemi sürecinin olumsuz etkilerini en çok hisseden sektörler arasında yer alıyor. Derimod olarak çok iyi yönettiğimiz bu süreçte birçok sektörde olduğu gibi ayakkabıda da oyunun kuralları değişti ve kartlar yeniden dağıtıldı. 15 aylık zorlu bir sürecin ardından Haziran’dan itibaren ayakkabı satışlarında ciddi bir sıçrama yakaladık. Ciro olarak çok verimli bir 5 ay geçirdik. Olağanüstü bir sorunla karşılaşmazsak piyasalarda canlılığın devam edeceğini ve bu yıl için önümüze koyduğumuz 650 milyon TL ciro hedefini geçip 700 milyon TL’yi yakalayacağımıza inanıyorum. 2022 için 1 milyar TL ciro hedefine göre tüm hazırlıklarımızı yapıyoruz. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını kutlayacağımız 2023’te de yüzde 25’i e-ticaretten olmak üzere en az 1,3 milyar TL cioya ulaşmayı öngörüyoruz. Halen yurt içinde 87, yurt dışında 15 olmak üzere toplam 102 mağazamız ve 850 çalışanımız var. Yurt içindeki mağazalarımzın hepsini kendimiz yönetiyoruz. Yeni dönemde de Derimod markasına yakışan doğru projeleri değerlendirip hem yurt içinde hem de sınırlarımızın ötesinde mağazalaşmayı planlıyoruz.  Hem yurt içi hem de yurt dışı için e-ticaret altyapımızı daha güçlendirecek yatırımlarımız da devam ediyor. Yeni dönemde iki kanalı birlikte büyütmeyi hedefliyoruz.”

SEDEF ORMAN: PANDEMİDE E-TİCARETİN PAYINI ÜÇE KATLADIK
     Derimod Başkan Yardımcısı Sedef Orman ise organize perakendede yeni dönemin en önemli dinamiklerinden birini dijitalleşme ve e-ticaretin oluşturduğunu hatırlattı. Bu alanlara yaptıkları yatırımların karşılığını pandeminin damga vurduğu 2020’de aldıklarını vurgulayan Orman, şunları söyledi:
     “2019’da yüzde 6,5 olan toplam ciro içindeki e-ticaretin payını geçen yıl üç kat arttırarak yüzde 20’ye çıkardık. Online satışlarda pandemi döneminde başlayan sıçramanın kalıcı olduğunu gözlemliyoruz. Tarih boyunca pandemiler yeni çıkan bir trendi çok hızlandırmış. Bu pandemi de dijitalleşme ve online  satış trendini çok hızlandırdı. Online satışlarda 2023’te ulaşmayı hedeflediğimiz rakamlara bugünden ulaştık.  Mevcut altyapımızı güçlendirmek için mağazadan teslimat, online satış danışmanı, hızlı teslimat, kolay iade gibi müşterilerimizin işlerini kolaylaştıracak teknolojilere yatırım yapıyoruz. Bir kaç sene öncesine kadar bizim de diğer bir çok moda perakende markası gibi iş hedeflerimiz arasında dijitalleşme de vardı. Oysa bugün geldiğimiz noktada dijitalleşme, stratejilerden bir tanesi değil, tüm iş hedeflerinin kalbi oldu. Ürün geliştirme, tedarik, operasyon ve satış stratejilerinin hepsi dijitalleşti.  Dijitalleşme, ileri veri analizi sayesinde müşterimizi çok detaylı tanıma imkanı sağlıyor. Bu da artık perakendeyi kişiselleştirilmiş deneyimler, ürünler, hizmetler sunabilir kılıyor.  
     Yatırım planlarımızda ağırlığı e-ticaret altyapısı almakla birlikte müşterilerimizin ürünleri birebir deneyimledikleri fiziki mağazalar gözbebeğimiz olmaya devam edecek. Artık biliyoruz ki çok kanallı olmak birbirine düşman değil aksine birbirini besliyor. Pandemi sürecinde Derimod’u farklılaştıran konulardan biri olan e-ticaret ve mağazacılığı birlikte kurgulamayı sürdüreceğiz.
     Yurt dışında da e-ticaret operasyonu başlatmayı planlıyoruz. 2022’de öncelik Avrupa olmak üzere kendi sitemiz ve önemli pazaryerleri üzerinden ürünlerimizi yurt dışına satmaya başlayacağız.”

ALİ ZAİM: 2023’TE 2,5 MİLYON ÇİFT AYAKKABI SATIŞINA ULAŞACAĞIZ
     Derimod Başkan Yardımcısı Ali Zaim ise yaklaşık yarım asırlık geçmişi olan şirketin ‘gençlik aşısı’ ile yola devam ettiğini söyledi. Ümit Zaim’in deri giyside yaptığı devrimi, ayakkabıda tekrarlamak istediklerini anlatan Ali Zaim, sözlerini şöyle sürdürdü:   
     “Derimod 47 yıl önce hem dünyanın önde gelen markalarına üretim yapmak, hem de kendi markamızla dünyanın en önemli satış noktalarına ulaşmak hedefiyle kuruldu.  2000’li yıllarda  Türkiye’de AVM’lerin açılmasının hızlanmasıyla birlikte yönümüzü mağazacılığa çevirdik. Bu dönüşümü tamamlarken deri ceketin yanına eklediğimiz ayakkabı, bugün markamızın lokomotifi haline geldi. 20 yıl önce toplam ciroda sadece yüzde 15 olan ayakkabının payı bugün yüzde 65’e ulaştı. Deri ceketin payı ise yüzde 85’den yüzde 35’e indi. AB segmenti ayakkabıda Türkiye’nin pazar lideriyiz ve bu yıl 2 milyon çift ayakkabı satışına ulaşacağız. 2023’te ise bunu 2,5 milyona çıkaracağız. Hedeflerimiz doğrultusunda tasarıma ve üretime çok ciddi yatırım yapıyoruz. Tasarım konusunda hem yerli hem yabancı ofislerle yoğun bir işbirliğimiz var. Üretim anlamında da Türkiye’de çok büyük bir ekosistemin içindeyiz. Yedi-sekiz şehirde, 80’e yakın tedarikçimiz ile hem kaliteli ve son moda ayakkabı üretiyoruz, hem de inovasyon ve teknolojik yeniliklerle sektörün ilerlemesine katkı sağlıyoruz. Bir başka ifade ile paydaşlarımızla birlikte büyüyoruz. Önümüzdeki süreçte de paydaşlarımızla birlikte sürdürülebilir, çevreye duyarlı, atık yaratmayan ve geri dönüşümlü ürünlerin payını hızla arttırarak Derimod’un çevre dostu bir marka olarak yoluna emin adımlarla devam etmesini sağlayacağız.”


+ Benzer Haberler
» Telseren: Önce suya yatırım yapmalıyız
» PTT AŞ hizmetlerinde dijital dönem
» İzmir sevdalıları Konak’ta anıldı
» Karşıyakalı minikler ‘Şubadap Çocuk’ ile buluştu
» İzmir’de kadınlar “temsilde eşitlik” için yürüyecek
» Güveli Barajı tamamlandı
» Elektrik üretiminde en büyük pay rüzgar enerjisinin
» Çiftçinin kuraklık kaybı 20 bin TL
» İzmir’in bisikletli ulaşım projeleri ödül kazandı
» Pamukkale Belediyesi A0 tarayıcı satın alacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 02.12.2021
  Ticaret 01.12.2021
  Ticaret 30.11.2021
  Ticaret 29.11.2021
  Ticaret 27.11.2021
  Ticaret 26.11.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni