• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR İlker Canbulat ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
27/06/2020 15:54
Kıl Payı Kurtulma Kültürü

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     Çoğumuz bilge atalarımızın dediği gibi “Bir musibet, bin nasihatten iyidir” der, başarısızlıklarımızdan dersler çıkarırız. Ancak çoğu zaman başarısızlıklarımızdan olduğu kadar başarılarımızdan da dersler çıkarmamız gerekir. Bir hedefe odaklandığımızda bir kırılma anı yaşayıp, her şey tam ters gidecekken bir anda kıl payı kurtulduğumuz olur. O an verilmiş sadakamız olduğunu, şansın yardım ettiğini ve dualarımızın karşılık bulduğunu söyleriz. Peki, ya bir sonraki sefer?

     Çözüm bekleyen hemen her krizin öncesinde alınan bir erken uyarı sinyali vardır. Bu erken uyarı sinyali ya ihmal edilmiş, ya bu mesaj yanlış analiz edilmiş veya bir ucuz atlatma yaşanmıştır. Ya da o an için günü kurtaran bir kahraman çıkmıştır.

     Araştırmacılar, bu sinyallerin göz ardı edilmesinin iki nedeni olduğunu belirtiyorlar: Birincisi sinyaller işin gereği olarak doğal bir risk olarak değerlendirilip normalleştiriliyor. İkincisi ise sonuç önyargısı adı verilen durumdur. Proje başarıyla sonuçlanınca kimse başarıyı tartışmak istemiyor. Altına imza atılan önemli bir başarı varken süreçte yapılan küçük hatalar önemsenmiyor. Ve bu küçük hatalar, bir sonraki projede önemli sorunlara ve başarısızlığa yol açabiliyor.

     Ucuz atlatma deneyimleri doğru okunursa kurumu önemli iş, itibar, zaman ve finansal kayıplarından kurtarmak mümkündür. Peki, kıl payı kurtulma ve ucuz atlatmalar nasıl fark edilebilir, hatta gelişim için bunlardan nasıl fayda sağlanır?

     1- Baskı Ortamı:
Zaman, maliyet, hedef ve başarı baskısı altında insanlar analitik veriler yerine sezgilerine göre karar almaya daha eğilimlidir. Özellikle liderlerin, rasyonel verilerin göz ardı edildiği ve sadece sonuca odaklanıldığı bu gibi durumları fark etmesi gerekir. Eğer üzerinizde yüksek baskı olmasaydı o iş nasıl daha farklı şekilde yapılabilirdi? Liderlerin, ekip üyelerini bu gibi konularda konuşabilmeleri için teşvik etmeleri durumunda çok büyük sorunlar önceden öngörülebilir.

     2- Normalleştirme:
Bir iş yapılırken ortaya çıkan hata ve yanlışlar sürecin doğal bir parçası olarak görülür. 1000 defa yaşanan, artık kanıksanan ve hep tekrarlanan bu hatalar potansiyel bir tehlike olarak görülmez. Süreç eğitimleri, dışarıdan bakan farklı bakış açıları ve yaratılacak farkındalıklarla bir hata ve yanlışın normalleşmesi tespit edilebilir.

     3- Sorunun Kaynağına İnin:
Çoğu zaman çözüm bekleyen temel sorunlara durumun özelinde geçici çözümler bulunur. Düşük maliyetli, ucuz ve geçici olan bu çözümler, sorunu ortadan kaldırmaz. Sorun, potansiyel bir tehlike olarak varlığını sürdürmeye devam eder.

     4- Önemsemek:
Kıl payı kurtulmalar için detaylı raporlama yapmayı kurum kültürü haline getirmek, bir çözüm olarak görülebilir. Böylece başarı ile ucuz atlatma arasındaki çizgi daha net olarak görülebilir.

     5- Ödüllendirme:
Bir şirketin ürün ve hizmet kalitesini yükseltebilmek için en önemli veri kaynağı, aldığı geri bildirimlerdir. Müşteri şikâyetleri kadar çalışanlardan süreç için gelecek iyileştirme önerileri de önemli bir bilgi kaynağı olarak görülebilir. Kurumda kıl payı kurtulmalar üzerine konuşabilmek bir çözüm olarak düşünülebilir. Bunların tekrarlamaması için getirilen çözüm önerilerinin ödüllendirilmesinin kurum kültürü olarak benimsenmesi bir çözüm stratejisi olarak görülebilir. Böylece sonraki aşamalarda ucuz atlatmaların hatta olası felaketlerin önüne geçilebilir.

     Başarısızlıklarımızdan olduğu kadar başarılarımızdan da dersler çıkarabilmemiz için kıl payı kurtulduğumuz anları iyi analiz etmemiz gerekir. O an verilmiş sadakamız olduğunu, şansın yardım ettiğini ve dualarımızın karşılık bulduğunu söylesek de bir sonraki sefer işimizi şansa bırakmamalıyız. Ve dersler çıkarabilmek için de, bu konuda stratejiler geliştirmek yerine kurum kültürünün bir parçası haline getirmek çok daha temel bir çözüm olacaktır. Çünkü, Peter Drucker’ın dediği gibi “Kültür, stratejiyi sabah kahvaltısında yer.”

Önceki Yazılar :
Haberler
  THY haziranda 1 milyon yolcu taşıdı

  Alman turizm profesyonelleri Ege’de buluşturuyor

  YEMEK HİZMETİ ALINACAKTIR

  ABD ve Avrupa’nın gözü Türkiye’nin üzerinde

  Okullar Covid-19 kriterleriyle eğitime devam edemez

  Günsan Elektrik’ten elektrikçilere özel platform

  Ahşap palete can verdi, mobilyada markalaştı

  Borsalarda Alım-Satım

  TAM YÜZ MASKE ve AKCİĞER OTOMATI ALIMI

  Panasonic Life Solutions Türkiye, Covid-19 üvenli üretim belgesi aldı

  “Çeşme’ye yatırım yapan kazanacak”

  Orman şehitlerine hüzünlü veda

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  15 Temmuz Destanı Ege Üniversitesi’nde “15 Temmuz Demokrasi Anıtı” ile yaşatılacak

  Geleceğin mühendislerini yetiştiren okula kayıtlar başlıyor

  15 Temmuz şehitlerini saygıyla anıyoruz

  T.C. KARABURUN İCRA DAİRESİ 2019/65 TLMT. TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. KARŞIYAKA ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLAN

  Kaynağı içinde projelerle büyüyoruz

  Tunç Soyer, TARKEM Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini devraldı

  Makarnalık buğday rekoltesi arttı

  Foça, yeni içme suyu hattına kavuşuyor

  Başkan Soyer Fikir Önderleri Forumu’nda projelerini anlattı

  ‘Resimli Tınılar’ Karşıyaka’da yankılandı

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Ticaret Bakanlığı bilirkişilik şartlarını açıkladı

  Bayraklı’da sosyal mesafeli ‘Zumba’

  Gaziemir Belediyesi çalışanları yavru kedinin hayatını kurtardı

  Manda yoğurdu Efes Selçuk Belediye işletmelerinde

  Bornova’da güvenlik de sendikalı

  Kadın çalışanların yüzde 76’sı kurumlarına güveniyor

  Tüketicilerin hedefinde elektrikten tasarruf etmek var

  ‘Seyyar’ için ilk adım Bayraklı’da atılıyor

  KOBİ’ler için fark yaratmanın ilk şartı: Dijitalleşme

  Kriz döneminde kredi heykeltıraşlığı

  İhale Özetleri

  15 Temmuz 2020 Tarihli ve 31186 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Yeni vak’a 11 Haziran’dan beri ilk kez binin altına indi

  Kuyumcuların umudu eylül düğünlerinde

  İzmir’de konut satışları yüzde 250,9 oranında arttı

  Döviz / Altın

  Soyer’e veda ziyareti

  TÜSİAD’dan 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü açıklaması

  İnşaat sektöründe ustaların adresi

  Çin 2020’nin ilk yarısına dair dış ticaret verilerini açıkladı

  Büyükşehir’den 332 araçlık otopark

  İzmir Büyükşehir Belediyesinin gelir gider raporu açıklandı

  Maden Sektörü ilk yarı dönemde 1,85 milyar dolarlık ihracat yaptı

  Aksigorta, İzmir ve Kuzey Ege bölgesinde acente sayısını %21 artırdı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.07.2020
  Ticaret 14.07.2020
  Ticaret 13.07.2020
  Ticaret 11.07.2020
  Ticaret 10.07.2020
  Ticaret 09.07.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni