• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türk Mühendislerden Korona’yla mücadeleye yerli ve milli katkı

27 Mart 2020 Cuma 10:00
12
14
16
18

Türk Mühendislerden Korona’yla mücadeleye yerli ve milli katkı

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye sınırlarını aşıp global arenada pek çok çalışmaya imza atan ve özellikle Amazon UK için hayata geçirdiği alışveriş botuyla diyalog bazlı yapay zeka teknolojisindeki liderliğini gözler önüne seren CBOT, Türkiye’nin Korona Virüsü ile mücadelesine yerli ve milli yapay zeka teknolojisiyle destek olacak. CBOT’un kendi altyapısını kullanarak kısa sürede geliştirdiği Korona Virüsü Bilgi Asistanı ile vatandaşlar doğru bilgiye en hızlı şekilde ulaşacak.  Şimdilik en kritik 20 ana başlıkta gelebilecek yüzlerce farklı soruya cevap verebilen bu dijital asistan öncelikli olarak Sağlık Bakanlığı ile diğer bakanlıkların  resmi sitelerindeki ve Twitter hesaplarındaki açıklamaları baz alıyor ve oradaki güncellemeleri takip ediyor. T.C. Sağlık Bakanlığı algoritmalarına göre hastalık riskini hesaplayabilen asistan Türkiye’nin Korona Virüsü ile mücadelesini güçlendirecek.

     Yapay Zeka kapsamında makine öğrenmesi  teknolojisiyle desteklenen bot/Korona Virüsü Bilgi Asistanı ayrıca gündemdeki hızlı değişimle birlikte farklı konular ortaya çıktıkça resmi kanallardan yapılan açıklamalar çerçevesinde yeni sorulara hızla adapte olabiliyor. Korona Virüsü Bilgi Asistanı’na www.koronabot.com sayfasından erişim sağlanabiliyor. Vatandaşlar siteye girdikten sonra isterlerse sayfadaki arama alanından isterlerse de sağ alt köşedeki bot sembolünü kullanarak merak ettikleri soruları yazabiliyorlar. Bu soruları algılayan yapay zeka, ilgili sorulara en doğru yanıtı gerçek zamanlı olarak verebiliyor.

     Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs vakalarının Türkiye’de de görülmesiyle birlikte alınan sıkı tedbirler virüs salgınını önlemeye yönelik olarak hayata geçirilmeye başlandı. Bu süreçte yanlış bilgilerle mücadele de büyük bir önem arz ediyor. Vatandaşların, T.C. Sağlık Bakanlığı ve ilgili diğer kurumlardan alınan bilgiler dışında farklı kaynaklara yönelmemesi kritik hale geliyor. Bu kapsamda geliştirdiği yerli ve milli teknolojiye sahip yapay zeka projeleriyle öne çıkan CBOT hazırladığı Korona Virüsü Bilgi Asistanı ile vatandaşların doğru bilgiye ulaşmasının önünü açıyor.

     CBOT’un kendi geliştirdiği makine öğrenmesi ve doğal dil işleme teknolojilerini kullanarak uygulamaya aldığı asistan ile şimdilik en kritik 20 konuda gelecek yüzlerce farklı soruya cevap veriyor. Bu asistan öncelikli olarak T.C. Sağlık Bakanlığı ile diğer bakanlıkların resmi açıklamaları baz alıyor ve oradaki güncellemeleri takip ediyor. Bot gündemdeki hızlı değişimle birlikte farklı konular ortaya çıktıkça resmi kanallardan yapılan açıklamalar çerçevesinde yeni sorulara hızla adapte olabiliyor. Asistan ayrıca T.C. Sağlık Bakanlığı algoritmalarına göre hastalık riskini hesaplayabiliyor.
     Korona Virüsü Bilgi Asistanı’na www.koronabot.com web sayfasından erişim sağlanabiliyor. Vatandaşlar siteye girdikten sonra isterlerse sayfadaki arama alanından isterlerse de sağ alt köşedeki bot sembolünü kullanarak merak ettikleri sorulara cevap alabiliyor.

Milyonlarca farklı konuda soruya cevap verebilecek
     “Türkiye’nin lider yapay zeka şirketi olarak ülkemizin içerisinde bulunduğu bu zor süreçte vatandaşlarımızın resmi kanallardan yapılan açıklamalara hızlıca ulaşabilmelerini sağlamak için sosyal sorumluluk duygusu ile bu asistanı tasarladık.” diyen CBOT Kurucu ve CEO’su Mete Aktaş: “Pandemi olarak kabul edilen bu virüsle dünya ilk kez karşılaşıyor ve nasıl mücadele edileceği konusunda pek çok belirsizlik var. Biz burada yapay zekanın bu süreçleri bir nebze de olsa rahatlatabileceğini düşünüyoruz.

     Geliştirdiğimiz yapay zeka destekli asistan sayesinde vatandaşların Korona Virüsü hakkında doğru bilgilere ulaşmalarına ve panik ortamı oluşturulmadan sürecin sağlıklı bir şekilde atlatılmasına destek olmayı hedefliyoruz. Sadece bu asistanla ilgilenen özel bir ekip kurduk ve tüm çalışmaları 2 gün içinde tamamladık. Korona Virüs Bilgi Asistanı’na 1 günde milyonlarca çok farklı konuda mesaj geleceğini öngörüyoruz, gelen sorularla kendini ciddi anlamda geliştirecektir. Burada CBOT olarak bu soruları karşılayabilecek tüm altyapı ve teknolojiye sahibiz. Üzerinde titizlikle durduğumuz konu ise botun eğitiminin en doğru şekilde yapılması ve sürekli güncel tutulması. Uzman ekibimiz bu konuda büyük bir özveriyle çalışarak botu sürekli eğitmeye odaklandı.” diyor.


+ Benzer Haberler
» Manda yoğurdu Efes Selçuk Belediye işletmelerinde
» Kadın çalışanların yüzde 76’sı kurumlarına güveniyor
» Tüketicilerin hedefinde elektrikten tasarruf etmek var
» ‘Seyyar’ için ilk adım Bayraklı’da atılıyor
» KOBİ’ler için fark yaratmanın ilk şartı: Dijitalleşme
» Kriz döneminde kredi heykeltıraşlığı
» Yeni vak’a 11 Haziran’dan beri ilk kez binin altına indi
» İzmir’de konut satışları yüzde 250,9 oranında arttı
» Soyer’e veda ziyareti
» TÜSİAD’dan 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü açıklaması


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.07.2020
  Ticaret 14.07.2020
  Ticaret 13.07.2020
  Ticaret 11.07.2020
  Ticaret 10.07.2020
  Ticaret 09.07.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni