• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

İnternette gayrimenkul aramaları oranı son dört yılda % 253 arttı

09 Ocak 2018 Salı 16:00
12
14
16
18

İnternette gayrimenkul aramaları oranı son dört yılda % 253 arttı

           ANKARA TİCARET     
     Teknoloji, daha ulaşılabilir bir hale gelmesiyle birlikte hayatın her alanında ilk sırada yer almaya başladı. Yıllar önce gayrimenkul alımlarında yapılan araştırmalarda farklı metotlar kullanılırken günümüzde bu metotlar yerini internet ve mobil uygulamalara bıraktı.  Son dört yılda internette gayrimenkul ile ilgili aramaların oranı yüzde 253 arttı.
     Uluslararası gayrimenkul franchising şirketi ERA Gayrimenkul Türkiye Genel Müdürü Özhan Atalay, teknolojinin kolay ulaşılabilir hale gelmesiyle birlikte emlak sektörüne etkilerini değerlendirdi.

     Google’ın yaptığı araştırma sonuçlarına göre son dört yılda internette gayrimenkul ile ilgili aramaların yüzde 253 oranında arttığına değinen Atalay, “ABD’de Gayrimenkul satın alanların % 90’ı gayrimenkulü satın almadan önce internette araştırma yapıyor.
     Gayrimenkul arayanlar, gayrimenkulü görmeden önce ortalama 11 internet taraması yapıyor.  Yeni ev satın alanların % 89’u cep telefonu ile anında araştırma yaparak başlıyor. Yeni ev satın alanların % 68’i, akıllı telefonlar için geliştirilmiş özel aplikasyonları kullanarak araştırmaya başlıyor. Dijital çağ, internet üzerinden satın alınamayan ev, ofis, arsa da dahil insanların mal veya hizmet satın alma metodolojisini tamamen değiştirmiş durumda” dedi.
     20 yıl içinde gayrimenkul alım kararlarını veren kişilerin neredeyse tamamı, ev alma kararlarını web üzerinden vereceklerdir dedi.

     Atalay, “Yıllar önce gayrimenkul alımlarında mahallenin konumu, mahallenin sosyo-ekonomik durumu esnaf ve tanıdıklara sorulurken günümüzde tarafsız bilgiye erişim ihtiyacından dolayı teknoloji ön plana çıkmış durumda. Gayrimenkulün bulunduğu lokasyonu internette araştırarak alım kararı veriyoruz. Teknoloji sadece araştırma kısmında değil satın alma kararlarımızda da etkili oluyor. Emlak sektörü için geliştirilmiş mobil uygulamalar sayesinde oturduğumuz yerden gayrimenkulün durumu ve konumu hakkında tüm bilgilere ulaşabiliyoruz. Bu da bizim karar verme hızımızı ve satın alma hızımızı da aynı oranda etkiliyor” dedi.

 


+ Benzer Haberler
» İzmir için özel proje zamanı
» EZZİB’de ikinci Davut Er dönemi
» “Dizel araçlar 10 yılda yüzde 356 arttı”
» Tarımsal işletmeler, %25,9 ile 20-49 dekar işletme büyüklük grubunda yoğunlaştı
» İş dünyası, “Ekonomik refah” dedi
» EİB’nde ikinci Eskinazi dönemi
» Egeli konfeksiyon ihracatçılarında yeni başkan Sertbaş
» Veri saldırılarına karşı şirketler nasıl korunmalı
» Beypak’ın yeni tesis yatırımı
» Vodafone Akıllı Şehirler Online Platformu Global ödülleri topladı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2018
  Ticaret 19.04.2018
  Ticaret 18.04.2018
  Ticaret 17.04.2018
  Ticaret 16.04.2018
  Ticaret 14.04.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni