• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR İpek Ertan ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
21/11/2018 10:53
Bu Öneriler Bağışıklık Sistemini Güçlendiriyor

İpek Ertan
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Altunizade Hastanesi

     Sağlıklı bir yaşam için güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmamız çok önemli. Özellikle de soğuk algınlığından gribe, bronşitten faranjite kadar pek çok üst solunum yolu enfeksiyonlarının kapımızı çaldığı sonbahar ile kış aylarında. Bu nedenle hem hastalıklara yakalanmamak hem de eğer yakalanmışsak hastalığı kısa sürede atlatabilmemiz için sağlıklı bir beslenme planı oluşturmalıyız. Peki, yaşam kalitemizi oldukça düşürebilen hastalıklardan korunmak için beslenme alışkanlıklarımızda nelere dikkat etmeliyiz?

Kahvaltısız olmaz!  
     Kaliteli beslenmenin başında, bağışıklığı arttıran besinler kadar, “öğünler” de geliyor. Ve o öğünlerin kralı, kahvaltı! Güne mutlaka kahvaltıyla başlamanız gerekiyor. Kahvaltıyı atladığınızda veya gereken özeni göstermediğinizde, sonraki öğünleri ne kadar güçlü ve sağlıklı yaparsanız yapın, aç kaldığınız süre içinde bağışıklığınız azalıyor.

Sabah “bitki çayı” ile doping yapın
     Bağışıklık sisteminizin zayıfladığını düşünüyorsanız veya çevrenizde çok fazla hasta varsa sabahları yapacağınız bitki çayı karışımıyla vücudunuzu koruma altına alabilirsiniz. Bunun için; 2 yemek kaşığı yeşil çay, 2-3 parça zencefil ve 1 çimdik kırmızı biberi bir demleme kabına koyun. Üzerine sıcak su ekleyerek 10 dakika demleyin. Bitki çayı ılıdığında içine 1 tatlı kaşığı bal ekleyin. Yeşil çay ve kırmızı biberin yapılarında bulunan antioksidanlar, yani bağışıklığı güçlendiren maddeler virüslerin vücuda girerek çoğalmalarını önlerken, zencefilin yapısında bulunan antioksidan maddeler de hem bağışıklığı yüksek tutuyor, hem de vücuda giren virüslerin öldürülmesini sağlıyor.

Tüm besin gruplarına yer verin
     Tüm besin gruplarına günlük beslenmenizde yer verin. Et grubu, süt-yoğurt-peynir grubu, meyve ve sebze grubu ile ekmek grubunda yer alan besinler her gün beslenme listenizde yer alsın. Böylece bağışıklık sisteminizin güçlü kalması için tüm vitamin ve mineralleri besinlerle almış olursunuz. Unutmayın ne kadar karışık beslenirseniz o kadar kaliteli beslenmiş olursunuz.

Kaliteli protein kaynakları şart
     Protein vücudumuzun yapıtaşı ve birçok savunma mekanizmasında yer alan bileşiğin ana malzemesi. Dolayısıyla proteinden fakir beslenmek bağışıklığınızı zayıflatabiliyor. Her gün yumurta, et, balık, peynir, süt-yoğurt-kefir, kurubaklagiller gibi kaliteli proteinler tüketmeye özen gösterin. Ancak her şeyde olduğu gibi proteinin fazlasının da zarar olduğunu unutmayın.

Bol bol soğan, sarımsak tüketin
     Soğangiller içeriklerindeki sülfürlü bileşikler sayesinde başlı başına birer antioksidanlar. Bu bileşikler sayesinde toksinler ve oksidan maddelerle savaşıyorlar. Bu grubun içine sarımsak ve pırasa da giriyor. Yapılarında bulunan allisin isimli madde hem antiviral hem de antibakteriyal etki gösteriyor. Mevsim itibariyle de tam zamanında çıkan bu sebzeleri bol bol tüketmeniz, bağışıklığı arttırmada çok yardımcı oluyor. Soğanın ve sarımsağın tazesini de kurusunu da sık sık yemelisiniz. Pırasayı ise hafta 1-2 kez tüketmeniz yeterli gelecektir.

C vitamini şart, ancak…
     Portakal, kivi, mandalina, greyfurt, kırmızı biber… C vitamininden zengin olan bu besinleri sonbahar ile kış aylarında sofranızdan eksik etmeyin. Çünkü C vitamini soğuk algınlığına yakalanmamak için en önemli antioksidan vitaminlerden.

Ekmeğiniz ekşi mayalı olsun
     Betaglukan Amerika ve Avrupa’daki gıda denetimi kurumlarından onay almış önemli bir besin öğesi. Yulaf, ekmek mayası ve mantar gibi besinlerin yapılarında bulunan betaglukan, bağışıklık sistemimizin ilk savunmasını yapan makrofajlar (beyaz kan hücreleri) üzerindeki özel yüzeylere bağlanarak bağışıklık sistemini aktive ediyor. Özellikle mantar ve ekmek mayasındaki betaglukan bağışıklığı arttırmada etkili oluyor. Bu nedenle mantarı beslenme listenize eklemenizde ve ekşimayalı ekmek tercih etmenizde fayda var.

Çorbalara zencefil katın
     Zencefil hem tüm vitamin ve mineralleri yapısında barındırması hem de başka antioksidan özellikler taşıyan bir besin olması sayesinde bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunuyor. Taze veya kuru olarak tüketebilirsiniz, ancak çalışmalar taze zencefilin kuru olanına göre enfeksiyonları önlemede çok daha başarılı olduğunu gösteriyor. Taze olarak yoğurt içinde tüketebileceğiniz gibi, çorbaların veya bitki çaylarının içine de katabilirsiniz. Günde içeceğiniz 1-2 bardak zencefilli bitki çayı da bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı olacaktır.

Şifalı çaylarla yudum yudum sağlık!
     Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için şifalı çaylardan da yararlanabilirsiniz. Damak tadınıza göre, isterseniz ıhlamur, isterseniz adaçayı ve ekinezya ikilisinden oluşan çayınızı günde 2 kez, yemeklerden yarım saat önce veya 1-2 saat sonra rahatlıkla tüketebilirsiniz.

     Ihlamur çayı: Ihlamurun yapısında bulunan bazı maddeler hem boğazda tahriş oluşmasına engel oluyor, hem de tahriş oluşmuşsa dokunun iyileşmesini hızlandırıyorlar. Yeşil çay da yapısında bulunan antioksidan maddeler sayesinde virüslerin vücuda girerek çoğalmalarını önleyebiliyor. Bu iki bitkiyi karıştırarak hazırlayacağınız çay, üst solunum yolunu korumada çok etkili oluyor. Ancak bu bitki çayını kaynatarak değil, demleyerek hazırlamalısınız. Sıcak suda 5 dakika beklettikten sonra hazır olan çayınızı şekersiz içmeye özen gösterin. Şekersiz bitki çayı içemeyenlerdenseniz 1 tatlı kaşığı bal ekleyebilirsiniz.

     Adaçayı ve ekinezya: Adaçayı ve ekinezyanın ağız yoluyla alınabilecek virüs ve bakterilere karşı vücudu korumada çok etkili olduğu ciddi çalışmalarla kanıtlanmış. Günde 1-2 kez bu iki bitkiyi beraber veya ayrı ayrı demleme yoluyla tüketerek vücudunuzun hastalıklara karşı savunmasına yardım edebilirsiniz. Demlerken içine tarçın ekleyebilirsiniz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Pamukta fazla ithalat fiyatları geriletir”

  Pekcan: Kapıkule’de Tır kuyruklarını azaltacak 2 ilave peron devreye girdi

  “Greve mücadeleye değil çifte standarda karşıyım”

  TAEK, Akkuyu NGS ikinci ünitesi için sınırlı çalışma izni verdi

  Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

  Kasım ayı maden ihracatı 399,1 milyon dolar

  Palandöken, “KDV ve ÖTV indirimi 3 ay daha uzatılmalı”

  Ressam Resul Aytemür’ün Resim Sergisi Selçuk Yaşar Sanat Galerisi’nde açıldı

  Oyun geliştirme maratonu İzmir’e geliyor

  EGİAD’ın açılımı Ege Genç İş İnsanları olarak değiştiriliyor

  Pamuk tüketimi 27,5 milyon tona koşuyor

  “İş’te Başarı Ödülü” Nedim Uysal’ın

  “Getirilen istisnalar TL’yi korumaya hizmet etmiyor”

  Ege’nde LINK-UPS Projesi imzalandı

  Gediz Elektrik, CBÜ’deki Konferansa enerji kattı

  Paperworld 2019’a 52 Türk firmasıyla çıkarma yapılacak

  Suoz Enerji, Niğde Bor’un güneşine talip

  İzmir Tiyatro Festivali, Karabağlar’da

  Tarım-ÜFE Kasımda %2,53 arttı

  Karşıyaka’da ‘ikinci bahar’ tangosu

  Cimri, seyirciyi kahkahaya boğdu

  Buca’nın 10 bin çocuğu doğayla kucaklaşıyor

  Ödeme dünyasının ‘Oscar’ları sahibini buldu

  BKM Express’le Migros ve Macrocenter mağazalarında cep telefonuyla ödeme kolaylığı

  Kurumsal Şeffaflık Ödülü Pfizer Türkiye’nin oldu

  Çin iltifatı; Bu kahvenin 40 yıl hatırı olacak

  Hayat kurtarmak onların işi

  Üniversiteli öğrenciler ‘göz ardı’ edilenleri gösterdi

  Siber saldırılar şirketleri iflasa sürüklüyor

  LinkPlus ve Veritas’tan Türkiye’deki bilişim pazarını büyütecek işbirliği

  2019’da hangi siber tehlikeler bekliyor

  LG Yeni Gram serisini CES 2019’da tanıtacak

  Foça’da ‘Kubilay Olayı’ söyleşisi

  Darbuka ve Kanun kurslarında tek kişilik eğitim

  Gurur Polat: Bebek sahibi olmak artık daha kolay

  Borsalarda Alım-Satım

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Döviz / Altın

  14 Aralık 2018 Tarihli ve 30625 Sayılı Resmî Gazete

  13 Aralık 2018 Tarihli ve 30624 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  13 Aralık 2018 Tarihli ve 30624 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  İHALEYE SON TEKLİF VERME TARİHİ ve SAAT ► 25.12.2018 - 15:00

  İkinci 100 günde 24 milyar TL’lik 454 eylem

  Merkez Bankası, politika faizini yüzde 24’te sabit tuttu

  Türkiye Uzay Ajansı kuruldu

  Bakan Selçuk: Sözleri tutmanın mutluluğunu yaşıyoruz

  Markalaşmanın yolu ‘dijitalleşme’

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 15.12.2018
  Ticaret 14.12.2018
  Ticaret 13.12.2018
  Ticaret 12.12.2018
  Ticaret 11.12.2018
  Ticaret 10.12.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni