• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR İskender Odabaşoğlu ►YANKI
12
14
16
18
22/01/2019 16:08
Adayların Seçim Heyecanı

İskender Odabaşoğlu
iodabasoglu@yahoo.com

     Partiler yerel seçimlerdeki adaylarını açıklıyor. Her açıklama öncesinde sonrasında yazılanlar, çizilenler gırla kıyamet gidiyor. Sosyal medya bir başka renkli dünya...

     Aday adayı olanlar, yani partilerince aday gösterilmeyi bekleyenler bu dönem sosyal medyayı yoğun kullanıyor.  Sosyal medyada daha az para harcayarak hedef kitleye ulaşmak mümkün. Adayın Hedef ne ise artık! Eskiden gazete ilanları açık hava reklamları vardı epey para gerektiriyordu, yani masraflıydı.

     Bu dönemde açık hava reklamlarına rastlanıyor, insanın aklına da şu soru geliyor?  Fabrikası, büyük gelir getiren işyeri olan için değil ama yaşamını bürokrat olarak geçirmiş birir bu kadar geniş reklamı yapacak maddi gücü nasıl bulabilir?
     Okurlarımız hemen “bir destekçisi vardır” diyecekler. Haklısınız! Destekleyen riske girip yatırımını yapıyor, adayı parti tarafından gösterilir ve seçimi de kazanırsa, o da yatırımının karşılığını alacaktır.

     Yerel seçimleri halka, kente hizmet olarak görenler adayı yatırım yapılacak kişi olarak gören yaklaşımdan rahatsız. Öte taraftan, yerel seçimlerin getirim kapısı olarak görülmesi ve adayların kent rantına göz dikerek vaziyet almaları kentlerin yozlaşmasının başlıca nedeni.

     Konu sadece il veya ilçe belediye başkanları değil. Ayrıca belediye meclis üyeleri de seçilecek. Bunlara muhtarlar, ihtiyar heyetleri, il genel meclisi üyeleri de eklenince ortalık adaydan geçilmiyor. Tam rakam verilmedi ama yaklaşık 1 milyon adaydan bahsediyoruz, yani etrafımızdaki her 80 kişiden birisi aday.

     Sosyal medyada belediye başkan adaylarının veya aday adaylarının ciddi ve profesyonelce hazırlanmış propaganda malzemesi, slogan, afiş, video gibi görsellerle karşımıza çıkıyor.  Muhtar adayları da artık sosyal medyada, birçoğu ihtiyar heyetini de seçmene sunuyor. Burada kazanan sosyal medyada servis sağlayanlar olacak, sanırım en arlısı da Google.

     Adaylardan bahsettik, seçmene değinmeden olmaz. Seçmenin her biri ayrı ayrı yorum yapıyor. Hoşuma da gidiyor. Her birimiz her şeyi biliriz. Hem teknik direktör, hem başbakan, hem ekonomist, hem tarımcı, hem dışişleri bakanı değil miyiz? Seçmen olarak da her adaya söyleyecek birşeyler buluyoruz. Aday adayların bir kısmı laf yetiştiriyor, bir kısmı ise parti kararını kurbanlı kuzu sessizliğiyle bekliyor. Sank şöyle diyor; bağcı seni ne kadar döverse dövsün, hedefin üzümü yemek. Bu da seçim atasözü olsun!

     Görünen o ki, ay sonuna kadar partiler adaylarını açıklayacak. Adaylar da sahaya inecek, inmeyen de televizyona, medyaya çıkacak...
     Kanımca seçmen kararını büyük ölçüde verdi. Seçim sonucunu kararsızların belirleyeceği yerler var.  Partiler de seçmeni yanına çekmeye çalışıyorlar, çalışacaklar.

     Kararsız seçmeni etkilemenin yolu kafasını karıştırmak ve umut vermek. Aya 4 şeritli otoban yapıyorlar diyene söylenecek bir şey yok, o zaten buna inanmış. Öte yandan her konserinin sonunda dünyayı ayağa kaldırıp dakikalarca alkış alan Fazıl Say’ın konserine gelince ayağa kalkarsın, yoksa kaldırırlar. Sanatçı ile konuşmanın bir üslubu vardır, Kurtlar Vadisi jargonu ile “eyvallah” demek kimseye mesaj vermez.  Yne de yararlı bir tartışmadır, izlenmeli.

     Seçimlere kadar yine bu konuya değiniriz belki.  Her poşet satışından market 25 kuruş alıyor ama 15 kuruşu maliyeye gidiyor. Yani her poşetten alınan pay yüzde 60.  Bu para tatlı geldi şimdi içecek kutuları da depozitolu olacakmış, bundan da maliyenin pay alacağından kimsenin kuşkusu olmasın.

     Hazine zorlanıyor, vatandaşın cebine elini iyice soktu, karıştırıyor. Büyük şehirlerdeki inşaat rantından alınan paylarla yükselen bir sermaye grunbu var, inşaattan başka bir söz bilmiyorlar. Adaylar da kentimizde herkese ev yapacağız diyor, başka bir şey diyemiyor.

     Kanımca 31 Mart yerel seçimi kentlerin inşaat rantına direnişinin bir referandumu olacak.

Önceki Yazılar :
Haberler
  2019 YILI RAMAZAN AYI VE MUHARREM AYI İFTAR YEMEĞİ ALIMI

  “Zeytinyağında KDV yüzde 1’e düşürülmeli”

  Türk organik sektörü üç koldan tanıtım atağına kalktı

  “İlave istihdam teşvikleri kapsamında Şubat, Mart, Nisan aylarında işe alınacak sigorta kapsamını genişletiyoruz”

  Soyer: İzmir Hub merkezi olacak

  ESİAD’dan “Gelecek İzmir” projeleri

  İZKA Kalkınma Kurulu yeni başkanını seçti

  Beko çocuklara ‘Şampiyonlar Gibi’ beslenmeyi öğretti

  “Yatırım yapmak için fırsat sunuyoruz”

  QNB Finansbank’a Bonds & Loans’dan 4 ödül

  UPS, Whatsapp hattı ile müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor

  KOBİ’lere dijitalleşme anlatıldı

  Başkent ‘Kahvaltı Festivaline’ ev sahipliği yapıyor

  rOtring’in modern tasarımlı yeni ürünlerine tam not

  Dijital paranın kaderi kurumsallaşmaya bağlı

  AB standartlarında e-tebligat sistemi

  Müşteri hizmetlerine yeni yatırım: Renault Diyalog

  Bornova’da ‘Çizgi Film Festivali’ başlıyor

  Dost Market’te krediler yükseldi

  Çiçeklerle uğurlandı

  Milyonlar Barış’ı izledi

  2018’de Brisa, dengeli büyüdü

  Çimsa 2018 yılında 869 milyon TL tutarında ihracata imza attı

  “Yapay zeka bilişim sektörünün önemli konusu

  Koçtaş’a gelenler 4 alıyor, 3 ödüyor

  Ege Bölgesi’nin iddialı tarım fuarı Denizli’de açılıyor

  Türkiye’deki Suriyeli sayısı 3 milyon 644 bin 342 oldu

  Mutlu olduğunu beyan eden bireylerin oranı %53,4 oldu

  Hizmet sektörü güven endeksi 79,5 oldu

  Kapasite kullanım oranı yüzde 74’e geriledi

  Fortinet Güvenlik Zirvesi, siber güvenlik gündemine yön verecek

  AB Horizon 2020’den Tüpraş’a teşvik

  Çimento fiyatları düştü, kriz çözüldü

  Bayraklı’nın parklarına yeni oturma gurupları

  Karşıyakalılara ‘homeopati’ semineri

  Doğanın içinde muhteşem merkez; 28 bin doğaseveri ağırladı

  MUHTELİF METAL MALZEMELERİ ALIMI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Şubat 2019 Tarihli ve 30694 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  TIBBİ SARF MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  Ege Bölgesi’nin ihracatı 21 milyar dolara dayandı

  “İstihdamda yüzde 5 büyümeyi hedefliyoruz”

  Çiftçiye 1.000 TL’lik mazot ve gübre desteği

  Yerli turist yurtdışında 4,9 milyar $ harcadı

  Selçuk Yaşar’a TÜSİAD’dan teşekkür plaketi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.02.2019
  Ticaret 22.02.2019
  Ticaret 21.02.2019
  Ticaret 20.02.2019
  Ticaret 19.02.2019
  Ticaret 18.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni