• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

İzmir Limanı’nda planlı yatırımlar hız kesmiyor

20 Şubat 2021 Cumartesi 14:00
12
14
16
18

İzmir Limanı’nda planlı yatırımlar hız kesmiyor

   ► Görür, liman planlı yatırımları arasında yer alan tarama işlerinde, 34 bini yaklaşma kanalı girişinde olmak üzere toplamda 305 bin metreküp tarama yapılarak dökü sahasına sevk edildiğini belirtti

          SEZA NUR DEMİRPARMAK      
     İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi tarafından yayınlanan ‘Denizden Merhaba’ dergisinin 29’uncu sayısında Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) İzmir Liman İşletme Müdürü Serdar Görür, İzmir Limanı’ndaki yatırımlarla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Yenikale’den başlayan yaklaşma kanalının giriş kısmında ve Liman Baseninin çeşitli yerlerinde bulunan topuklar limana uğrayan gemilerin yanaşma kabiliyetini sınırladığından, suyolundaki topukların kaldırılması için toplamda 425 bin metreküp tarama yapılması sürecinin Mayıs 2018 döneminde başlatıldığını ifade eden Görür, bugün itibariyle 34 bin metreküpü yaklaşma kanalı girişinde olmak üzere toplamda 305 bin metreküp tarama yapılarak dökü sahasına sevk edildiğini belirtti.

“Yük grupları bazında limanın elleçleme hızı her yıl %2 arttı”
     İzmir’in jeopolitik konumu itibariyle Batı Anadolu ve Anadolu’nun yetiştirdiği ve ürettiği ürünlerin ihraç edildiği bir şehir olduğunu söyleyen Görür, İzmir’in Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olma özelliğine sahip bir liman kenti olduğunu belirtti. 8 bin 500 yıldır liman ve ticaret kenti olması, 5 adet liman, havalimanı, demiryolu ve karayolu ağına sahip olmasının İzmir’in lojistik merkezi olma özelliklerinden olduğunu belirten Görür, “İzmir Limanı, ürettiği hizmetler bakımından değerlendirildiğinde; son 10 yılın ortalaması esas alındığında, yük grupları bazında limanın elleçleme hızında her yıl yüzde 2’lik artış kaydedildi. Bu süreçte elleçlenen toplam yükü ayrıştırdığımızda; konteynerin yüzde 66, general kargonun yüzde 3,7, tekerlekli vasıtaların yüzde 2,35, dökme yüklerin payı yüzde 26 seviyelerinde oldu.

     2020 yılında ise toplam yük içerisinde konteynerin yüzde 55, general kargo yüklerin yüzde 3,7, tekerlekli vasıtaların yüzde 1, dökme yüklerin payı ise yüzde 40 seviyelerinde gerçekleşti. Liman planlı yatırımları arasında yer alan tarama işlerinde, Yenikale’den başlayan Yaklaşma kanalının giriş kısmında ve Liman Baseninin çeşitli yerlerinde bulunan topuklar limana uğrayan gemilerin yanaşma kabiliyetini sınırladığından, suyolundaki topukların kaldırılması için toplamda 425.000 m3 tarama yapılması süreci Mayıs 2018 döneminde başlatıldı. Bu bağlamda dökü yeri belirlenmiş, tarama alanından 8 farklı noktadan numune alınarak bu örneklerin analizleri TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezine yaptırılmış ve Dokuz Eylül Üniversite Deniz Bilimleri ve Teknoloji Enstitüsü’ne bilimsel bir rapor hazırlatılmıştır. Boşaltım alanına yönelik ilgili kurumlardan uygun görüş yazıları alınmıştır. “Dökü Yeri Raporu’ Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü’ne sunulmuş ve 20 Mart 2018 tarihinde dökü izni alındı” ifadelerinde bulundu.

     Taramanın 18 Mayıs 2018 tarihli protokol gereği İzmir Denizdibi Tarama Başmühendisliğince yapılacağı belirtilerek onay alındığını belirten Görür, sözlerini şöyle sürdürdü: “Son aşamada gerekli evrakların sunulması ile 1 Ağustos 2018 tarihinde İzmir Liman Başkanlığı’ndan taramanın başlaması ile ilgili onay alındı. 6 Ağustos 2018 tarihinde İzmir Denizdibi Tarama Başmühendisliğince liman baseni tarama işine başladı. Yapılan tarama çalışmalarının etkinliğini tespit etmek ve tarama yapılacak alanlarda mevcut durumunu görmek amacıyla 01-08 Kasım 2019 tarihlerinde hem yaklaşma kanalı giriş kısmında hem de liman baseninde olmak üzere batimetri çalışması yaptırıldı ve 16 Ocak 2020 tarihinde Seyir, Hidrografi ve Oşinografi Dairesi’nden yapılan batimetri için onay alındı.

     Bugün itibariyle 34 bin metreküpü yaklaşma kanalı girişinde olmak üzere toplamda 305 bin metreküp tarama yapılarak dökü sahasına sevk edildi. 22-23 no.lu rıhtımlar gerisindeki sahaya ihtiyaç duyulduğundan 127 metrelik rıhtımın tamamlanarak, yaklaşık 18 bin m2 büyüklüğündeki geri sahasının doldurulması İşletme Planında öngörüldü ve bu iş için gerekli ÇED izni alındı. Demiryolu Modernizasyon Dairesi tarafından ‘TCDD İzmir Limanı 22-23 No.lu Rıhtımlar Arası 127 Metrelik Rıhtım ve Geri Saha Dolgusunun Yapılması İşi’ adı altında 16 Ekim 2019 tarihinde ihalesi gerçekleştirilen işin yer teslimi 25 Ağustos 2020 tarihinde yapıldı.”


+ Benzer Haberler
» “Peynirde ithalattan önce maliyetler düşürülmeli”
» Enginar üretici destek bekliyor
» “Konteyner kıtlığı ihracatçı için ciddi bir sorun”
» Bakkalların veresiye defteri kabardı
» Eğitimciler önce ‘sağlık’ diyor
» Turizmciler 2021’den umutlu
» Patates üreticisi alternatif pazarlama istiyor
» Dokak: 81 il düğün tarihi bekliyor
» Yağmur suyu hasadıyla kentler geleceğine yön veriyor
» Gelinlikçiler hükümetten düğün tarihi bekliyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 06.03.2021
  Ticaret 05.03.2021
  Ticaret 04.03.2021
  Ticaret 03.03.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni