• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Kalkınmanın ve turizmin anahtarı coğrafi işaret”

18 Ocak 2020 Cumartesi 16:00
12
14
16
18

“Kalkınmanın ve turizmin anahtarı coğrafi işaret”

           ANKARA TİCARET     
     Yerel ekonomilerin kalkınması ve tanıtımı için coğrafi işaretlerin öneminin büyük olduğunu vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Konumu, doğal güzellikleri, kendine has ürünleri olan ülkemizde 464 adet tescilli ürün, 459 adet ise işlemleri devam eden başvuru var. Markalaşma, yerel ekonominin kalkınması ve turizme olan katkısı nedeniyle çok önemli olan coğrafi işaretleri ürün sayısını artırmalı, ülkemizin değerlerine sahip çıkmalıyız” dedi.

“ÜLKEMİZİN DÖRT BİR YANI ÇEŞİTLİ ZENGİNLİKLERİMİZLE DOLU”
     Ülkemizin çeşitlilik açısından çok zengin olduğunu hatırlatan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemizin lezzet yelpazesi, el sanatları, dokumacılık işçiliği, yörelerin kendine has ürünleri konusunda o kadar şanslı ve zenginiz ki, bunu çok büyük bir avantaja dönüştürebiliriz.

     Coğrafi işaret yani tescil edilmiş ürün bu konuda en önemli nokta. Edirne’den Kars’a, Adana’dan Sinop’a dört bir yanda birbirinden farklı 17 ürün grubunda 464 ürün hali hazırda coğrafi işaretli. Belediyeler, Esnaf ve Sanatkâr Odalarımız, Vakıflar, Dernekler gibi 23 farklı kurumun sahipliğini yaptığı bu coğrafi işaretler halı, kilim, yiyecek, içecek, el sanatları, gibi farklı gruplardalar. Çeşitlilik bakımından zengin olan ülkemizde böyle nimetler varken, sahip çıkmak, markalaşmak, tanıtımını artırmak çok büyük önem taşıyor. Hem o bölgenin tanıtımını artırmak hem de kalkınmasını sağlamak açısından coğrafi işaret önemli bir basamak” diye konuştu.

“KALKINMANIN VE TURİZMİN ANAHTARI COĞRAFİ İŞARET”
     Yerel ekonomilerin kalkınması için de yöreye has unsurların markalaşması gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Coğrafi işaret alarak tescillenen ürünler, o bölgenin ya da yerin kalkınmasında büyük rol oynuyor. O ürünün satışı, görülmesi, daha da çok duyulması hem ekonomik olarak satışlarla hem de turizm açısından ziyaretçi olarak fayda sağlar.

     Öte yandan örneğin herhangi bir yörenin zeytini ile Gemlik zeytininin fiyatı aynı değildir. Yani marka tescili almış ürün muadillerine kıyasla en az 2 katı fiyatla satılıyor. Ekonomik olarak gelişim sağlamak için de coğrafi işaretli ürün sayısını artırmalıyız. Bu konuda teşvik amaçlı desteklerde bulunmalı” şeklinde söyledi.


+ Benzer Haberler
» Yeni vak’a 1.086, iyileşen ise 2.315 oldu
» “Haziran satışlarında son 10 yıllık ortalama seviyeye yaklaşıldı”
» “Haziran’daki yüzde 25’lik artış sektöre moral oldu”
» Orta Asya ülkeleri Türk ürünlerini bekliyor
» Taklit ve tağşişe ceza meslekten mene kadar gidebilir
» MB: Petrol fiyatları artıyor, gıda enflasyonu yatay seyirde
» Eximbank’tan yabancı ihracat destek kuruluşuna ilk “garanti”
» Yangınların yüzde 42’si sigara izmaritinden
» İzmir’de sokak hayvanları için Avrupa standartlarında merkez
» Ytong, sağlıklı ve konforlu binaların yapıtaşı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 07.07.2020
  Ticaret 06.07.2020
  Ticaret 03.07.2020
  Ticaret 02.07.2020
  Ticaret 01.07.2020
  Ticaret 30.06.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni