• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Kalkınmanın ve turizmin anahtarı coğrafi işaret”

18 Ocak 2020 Cumartesi 16:00
12
14
16
18

“Kalkınmanın ve turizmin anahtarı coğrafi işaret”

           ANKARA TİCARET     
     Yerel ekonomilerin kalkınması ve tanıtımı için coğrafi işaretlerin öneminin büyük olduğunu vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Konumu, doğal güzellikleri, kendine has ürünleri olan ülkemizde 464 adet tescilli ürün, 459 adet ise işlemleri devam eden başvuru var. Markalaşma, yerel ekonominin kalkınması ve turizme olan katkısı nedeniyle çok önemli olan coğrafi işaretleri ürün sayısını artırmalı, ülkemizin değerlerine sahip çıkmalıyız” dedi.

“ÜLKEMİZİN DÖRT BİR YANI ÇEŞİTLİ ZENGİNLİKLERİMİZLE DOLU”
     Ülkemizin çeşitlilik açısından çok zengin olduğunu hatırlatan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemizin lezzet yelpazesi, el sanatları, dokumacılık işçiliği, yörelerin kendine has ürünleri konusunda o kadar şanslı ve zenginiz ki, bunu çok büyük bir avantaja dönüştürebiliriz.

     Coğrafi işaret yani tescil edilmiş ürün bu konuda en önemli nokta. Edirne’den Kars’a, Adana’dan Sinop’a dört bir yanda birbirinden farklı 17 ürün grubunda 464 ürün hali hazırda coğrafi işaretli. Belediyeler, Esnaf ve Sanatkâr Odalarımız, Vakıflar, Dernekler gibi 23 farklı kurumun sahipliğini yaptığı bu coğrafi işaretler halı, kilim, yiyecek, içecek, el sanatları, gibi farklı gruplardalar. Çeşitlilik bakımından zengin olan ülkemizde böyle nimetler varken, sahip çıkmak, markalaşmak, tanıtımını artırmak çok büyük önem taşıyor. Hem o bölgenin tanıtımını artırmak hem de kalkınmasını sağlamak açısından coğrafi işaret önemli bir basamak” diye konuştu.

“KALKINMANIN VE TURİZMİN ANAHTARI COĞRAFİ İŞARET”
     Yerel ekonomilerin kalkınması için de yöreye has unsurların markalaşması gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Coğrafi işaret alarak tescillenen ürünler, o bölgenin ya da yerin kalkınmasında büyük rol oynuyor. O ürünün satışı, görülmesi, daha da çok duyulması hem ekonomik olarak satışlarla hem de turizm açısından ziyaretçi olarak fayda sağlar.

     Öte yandan örneğin herhangi bir yörenin zeytini ile Gemlik zeytininin fiyatı aynı değildir. Yani marka tescili almış ürün muadillerine kıyasla en az 2 katı fiyatla satılıyor. Ekonomik olarak gelişim sağlamak için de coğrafi işaretli ürün sayısını artırmalıyız. Bu konuda teşvik amaçlı desteklerde bulunmalı” şeklinde söyledi.


+ Benzer Haberler
» Tarihi Carfi Köşkü bilgi ve kültür evine dönüşecek
» Palandöken, “Turizme yerli turist ayarı yapılmalı”
» Kemalpaşa’da çiftçiye ücretsiz toprak analizi
» Jülide Özçelik AASSM’de caz rüzgarı estirdi
» Mevsimlik tarım işçilerinin ortalama günlük ücretleri 2019 yılında %17,1 arttı
» Ekonomik Güven Endeksi 97,5 oldu
» Çin, yeni koronavirüsü salgını için 12.8 milyar dolar harcadı
» Yılda ortalama 9 kez doktora gidiyoruz
» Kadın yönetmenler Buca’da buluşuyor
» Gürer: “Emekliler bir maaş tutarında promosyonu hak ediyor”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 27.02.2020
  Ticaret 26.02.2020
  Ticaret 25.02.2020
  Ticaret 24.02.2020
  Ticaret 21.02.2020
  Ticaret 20.02.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni