• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

KOBİ’lerin dijital alandaki stratejik hataları neler?

02 Ağustos 2018 Perşembe 11:00
12
14
16
18

KOBİ’lerin dijital alandaki stratejik hataları neler?

           HABER MERKEZİ     
     Dijital alanda hedeflenen kitlelere ulaşmak için doğru kanalları bulmak, stratejileri oluşturmak ve doğru mesajları üretmek KOBİ’ler için olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. Dünyanın dijital uygulamalara ve platformlara doğru inanılmaz bir hızla evrildiğini, bu yeni dönemin KOBİ’leri de yakından ilgilendirdiğini ve hedeflenen kitlelere dair iletişim süreçlerini dönüştürdüğünü belirten Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, KOBİ’lerin dijital alanda sıkça yaptıkları hataları açıkladı.

Bütçe ayırmayarak ya da düşük bütçeler ile yüksek sonuçlar beklemek
     KOBİ’lerin yaptıkları en önemli hatalardan ilki, kendi dijital kanallarını oluşturmak, bu kanalları takip eden kitleleri yaratmak, marka, ürün ya da hizmetlerle ilgili hedef kitlelere dokunmak için ya bütçe ayrılmaması ya da düşük bütçelerle yapılan çalışmalardan yüksek sonuçlar beklenmesidir. Günümüzde teknolojiye adaptasyon sorunu yaşamayan, yenilikleri yakından takip eden, popüler yazılımları kullanabilen kişilerin, tüketicilerin sayısı çoğalıyor. KOBİ’lerin bu hedef kitlelere ulaşmaları için dijital alan için bütçe ayırmaları tercih değil zorunluluk olmalıdır.

Sosyal medyayı etkin kullanmamak
     Türkiye’de toplamda 54 milyon internet kullanıcısı mevcut. Öte yandan toplam ülke nüfusunun %61’lik dilimi sosyal medya kullanıcısı. Bu oran ülkemizde 50 milyonun üstünde sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor. KOBİ’lerin bu derecede büyük bir evrende var olabilmeleri için, kurum içi çözümlerle (kurum içinden bir çalışanın sosyal medya yönetimini yapması, konuyla ilgili olmayan bir departmana bu sorumluluğun verilmesi gibi) sosyal medya yönetimi yerine, alanında uzman bir ajans ya da dijital dönüşüm uzmanıyla sosyal medya yol haritasının çizilmesi ve ilerlenmesi gerekmektedir.

Doğru hedef kitle analizi yapmamak
     Bireysel ve kurumsal müşterilere yönelik kampanya ve tanıtım faaliyetlerinde can alıcı nokta, KOBİ’lerin dokunmak istedikleri kitleleri iyi tanıyor olmaları, diğer bir deyişle iyi analiz etmiş olmalarıdır. Kampanya ve tanıtım faaliyetleri özelinde hedeflenen kitlelerin ihtiyaç ve beklentilerini bilmek ve bu ihtiyaçlar, beklentiler doğrultusunda çatıyı kurmak, atılacak tüm adımların temel dayanağını oluşturmaktadır.

Web sitesine gereken önemi vermemek
     Ürün, hizmet ya da şirkete özel hazırlanmış, doğru renk ve tema kullanımı ön planda olduğu, kurumsallığı yansıtan, web tarayıcıları ve mobil ile uyumlu web siteleri, KOBİ müşterilerinin ve potansiyel müşterilerin kuruma ulaşılabilirliğini ve güvenirliliği açısından önem taşımaktadır. KOBİ’lerin müşterileriyle buluştuğu ilk alanlardan biri olan web sitelerinin tasarımı ve içeriği konusunda yaşanan hatalar mutlaka iyileştirilmeli, web sitesinin güncelliği her daim öncelikli işler arasında yer almalıdır.

SEO’ya gerek duymamak
     Dijital dünyada duyduğunuz 5 terimden birisi mutlaka arama motoru optimizasyonu olarak nitelediğimiz SEO’dur. Herkes ya SEO konusunda çok uzman ya da hiç bir şey bilmiyor, kimimiz ise bunun gereksiz olduğunu düşünüyor ve içerik iyiyse SEO’ya gerek yok yanıtını veriyor. KOBİ’ler için dijital dünyada izinli pazarlamanın en iyi yöntemlerinden biri olan SEO, arama sonuçlarında kullanıcıların çoğunlukla ilk sayfada yer alan siteleri ziyaret etmesinden dolayı KOBİ’ler için önem arz etmektedir.

Yönetimin dijital dünyaya mesafeli bakması
     KOBİ’lerin tam bir dijital dönüşüm yaşanabilmesi için üst yönetimin %100 desteğini alınmalıdır. Dijital dönüşüm yalnızca teknolojik değişimlerin gerekliliğini ifade etmez. Her alanda yenilikçi davranabilme ve düşünebilme yeteneği de ister. Dijital dönüşüme ayak uydurmak isteyen KOBİ’ler öncelikle yönetimin desteğini almalı, teknolojik altyapılarını oluşturmalı ve belirlenen dijital stratejiler ile kararlılıkla ilerlemelilerdir.

 


+ Benzer Haberler
» Kuru incir ihracatında ilk gemi 26 Eylül’de yola çıkacak
» Nefes kredisine üçüncü faz geliyor
» S&P ve Moody’s Türkiye’nin notunu düşürdü
» Türkiye bayramda ‘aile’yi ‘tatil’e tercih ediyor
» “Gücümüzü ülkemize olan sorumluluğumuzdan alıyoruz”
» Seramiksan, yeni ürünleriyle Cersaie Seramik ve Banyo Fuarı’nda
» NISSAN’dan Bayram fırsatları
» Renault’da Ağustos ayında hurdaya ek indirim ve Kangoo’da sıfır faiz
» Apaydın, “Bayram trafiğinde daha dikkatli olunmalı”
» TOBFED: “Araç bakımı ihmal edilmemeli”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.08.2018
  Ticaret 18.08.2018
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni