• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“KOBITrack ile KOBİ’lere yol haritası sağlıyoruz”

08 Temmuz 2020 Çarşamba 14:00
12
14
16
18

     Türkiye’de milyonlarca KOBİ var ve her sene bu sayıya binlercesi ekleniyor. Günümüzün zorlu rekabet koşullarında KOBİ’lerin ayakta kalması ve ülke ekonomisine katkısının devamı için müşteri ilişkileri yönetimi önemli. Barem tarafından geliştirilen KOBITrack sistemi ise KOBİ’lerin müşterilerini izleme, memnuniyetlerini ölçme, analiz sonuçlarına göre ürün ve hizmetlerini iyileştirebilme imkanı sağlıyor. Konu ile ilgili olarak gazetemize açıklamalarda bulunan Barem Araştırma ve Danışmanlık firması Genel Müdürü ve Ar-Ge Merkezi Lideri Sencer Binyıldız, “Türkiye’de firmaların yüzde 99’u KOBİ ve onları dışarıda bırakarak ekonomik bir kalkınmadan söz etmek mümkün değil. Biz de KOBİ’leri destekliyor ve rekabet güçlerini artırmak adına müşterilerini nasıl memnun edeceklerinin yol haritasını veriyoruz” dedi.

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
     Sencer Binyıldız, Barem Araştırma ve Danışmanlık firmasının Genel Müdürü ve Ar-Ge Merkezi lideriyim. Bilgi Üniversitesi’nde ve University of Portsmouth’da Ekonomi okudum. Bilgi’de MBA yaptım. Yıllardır doktora öğrencisiyim fakat zaman ayırıp bitiremedim. Barem aile işi olduğundan kısa pantolonla gelmeye başladım diyebilirim. Ancak resmi olarak çalışmaya 1998 yılında başladım. Bu 22 yılda, bir araştırma şirketinde olabilecek her departmanda çalıştım. En çok IT’yi sevdim.

Barem firmasından bahsedebilir misiniz?
     Barem, araştırma sektörüne istatistik teorisini ve kalite kavramını kazandırmak misyonuyla Doç. Dr. Pervin Olgun ve ortakları tarafından 1982 yılında kuruldu. Bugüne kadar yerli ve global 700 civarında müşterimiz için 6 binden fazla pazar araştırma projesi ve milyonlarca anket gerçekleştirdik. Global işbirliklerimiz sayesinde, istatistik ve yerel pazar bilgisi ile deneyimimize yöntem geliştirme ve global araştırma deneyimini de kattık. Ancak hep yerli kaldık. Kalitemizi belgelendirme çalışmalarına 2004 yılında sektörün öncüsü olarak başladık. Barem, 2010 yılında Türkiye’de KalDer Ulusal Kalite Başarı Ödülü alan ilk araştırma şirketi ve ilk bağımsız KOBİ oldu. Aynı zamanda dünyada EFQM Mükemmellikte Yetkinlik 5 yıldız sahibi ilk araştırma şirketiyiz. ISO 9001, ISO 20252, ISO 27001 ve ISO 10002 sertifikalarına sahibiz.

“Sistem için herhangi bir aplikasyona gerek yok”
KOBITrack sistemi nedir ve nasıl ortaya çıktı?
     Barem’de 1999 yılından itibaren firmayı kurumsallaştırmak ve araştırmalarımızda kaliteyi artırmak amacıyla çeşitli dijital sistemler geliştirdik. Bu çalışmalar zaman içinde müşteriye sunulan dijital araştırma yöntemlerini besledi. Bu çalışmalarımız sayesinde 2017 yılında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından araştırma sektöründeki ilk Ar-Ge Merkezi olarak tanındık. Bazıları TÜBİTAK destekleriyle olmak üzere çeşitli dijital araştırma yöntemlerini başarıyla geliştirdik. Son tahlilde araştırma ve yazılımın beraberliğinden doğan BaremTracks Paydaş Memnuniyeti Araştırma platformlarını ortaya çıkardık. Bu platformlarla; çalışanlar, müşteriler, üyeler gibi farklı paydaşlar için sektörel ihtiyaçları da karşılayarak memnuniyet araştırmaları sunduk. Geçen yılın sonunda, TAV için geliştirdiğimiz bir platform ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından Verimlilik Ödülü aldık. 
     KOBITrack bu BaremTracks projelerinden biri olarak sektörel farklılıklara girmeden tüm KOBİ’lerin kolaylıkla kullanabileceği, ulaşabileceği ve yararlanabileceği bir müşteri memnuniyeti araştırması platformu.

Sistemin Türkiye’deki işleyişi ve gelişimi hakkında bilgi verir misiniz?
     Sistem Türkiye’de ve yurt dışında da herhangi bir mobil uygulama (aplikasyon) gerektirmeden müşterilerinizin; karekod, sms, whatsapp, mail gibi çok kullandığımız yöntemlerden istedikleri herhangi biri ile bir linke ulaşıp oradaki soru formunu cevaplamaları şeklinde ilerliyor. Sonuçları bilgisayar, telefon veya tabletten detaylı olarak ve alınması gereken aksiyonu gösteren raporlar halinde görmek mümkün oluyor. Burada süreklilik önemli. Dilerseniz müşterinizden her fatura kestiğinizde sizi, ürününüzü ve hizmetinizi değerlendirmesini isteyebilirsiniz. Böylece işlerinizde aksayan yönleri anında görme ve düzeltme şansınız olur.  

KOBITrack sistemi küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için aynı imkânları mı sağlıyor?
     KOBITrack’ın iki versiyonu var. Her ikisi de ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti standardının ihtiyaçlarını karşılıyor. ‘KOBITrack Lite’ küçük işletmeler için çok az sayıda soru ile müşteri memnuniyeti takibi yapıyor. ‘KOBITrack Pro’ ise bu takibi biraz daha uzun bir soru formuyla orta boy işletmeler için Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) Mükemmellik Modelinin gereklerini de yerine getirerek gerçekleştiriyor. Bu sayede kalite yolculuğu ile sürdürülebilir bir yönetim felsefesini benimseyen kuruluşlar için muazzam bir altyapı sunmaktadır.

“Özellikle ihracat yapan KOBİ’lerin kullanması için hazırladık”
Yurt dışındaki müşteriler de bu sistemden yararlanabiliyor mu ve nasıl yararlanıyor?
     Tüm BaremTrack ürünlerimizin İngilizce versiyonu var. KOBİTrack’le ise bunu özellikle ihracat yapan KOBİ’lerin kullanması için hazırladık. Yurt dışında da pazarlama üzerine girişimlerimiz ile orada da sürekli artan bir ilgi var. İhtiyaç halinde dil seçeneklerini artırmak da mümkün. Örneğin TAV için gerçekleştirdiğimiz uygulamamız da anketler şimdilik 8 dilde, KOBİTrack’ta ise 9 dilde kullanılıyor.

KOBTrack’ın KOBİ’ler için maliyeti nedir?
     İki versiyon için farklı fiyatlandırma var. Ancak her şekilde KOBİ’lerin elektrik faturaları mertebesinde kolayca ayıracakları bir bütçe yeterli oluyor. Tüm BaremTrack platformları gibi KOBITrack için yıllık abonelikle çalışıyoruz. Yıl içinde sürekli ve müşterilerinizin yapabildiği kadar anket sonucu alabiliyorsunuz.

Son olarak eklemek istediğiniz herhangi bir konu var mı?
     Türkiye’de firmaların yüzde 99’u KOBİ ve KOBİ’leri dışarıda bırakarak ekonomik bir kalkınmadan söz etmek mümkün değil. KOSGEB, Ticaret Bakanlığı, TOBB gibi birçok kurum KOBİ’leri desteklemek için seferberlik halinde. Biz de kendimizi bu seferberliğin bir parçası hissediyor ve KOBİ’lere rekabet güçlerini artırmak adına müşterilerini nasıl memnun edeceklerinin yol haritasını veriyoruz.
     Bir diğer konu da KOBITrack’in NACE faaliyet kodlarına bağlı olarak kıyaslama (benchmark) yapma özelliği olduğu. Böylece KOBİ’ler kendi durumlarını benzer firmalarla, bazen rakipleriyle kıyaslamalı olarak görüyorlar. Bu bilgi kendilerine hedef koymalarını ve aksiyon alacakları noktaları tespit etmelerini kolaylaştırıyor.


+ Benzer Haberler
» Mobilya ihracatında hedef 4,5 milyar dolar
» “Bayramda otellerde yüzde 20 artış bekliyoruz”
» Bayram şekercilerin beklentilerini karşılayamıyor
» “Küresel salgında ilk Kurban Bayramı kuralları unutmayalım”
» “Sıfır konut satışları daha cazip hale geldi”
» Sinema salonlarına olan ilgi yüzde 80 azaldı
» El dezenfektanlarındaki hileye dikkat
» Normalleşme bisiklet satışlarına olumlu yansıdı
» Pandemide klima tedbirli kullanılıyor
» “Dünya pazarında rekabetçi konumumuzu kaybetmeyelim”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 07.08.2020
  Ticaret 06.08.2020
  Ticaret 05.08.2020
  Ticaret 04.08.2020
  Ticaret 30.07.2020
  Ticaret 29.07.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni