• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Konteyner taşımacılığında ihracat ağır bastı

14 Mayıs 2019 Salı 16:00
12
14
16
18

   ► Dış ticaretteki daralmaya rağmen konteyner taşımacılığında, yüklenen artarken boşaltılan konteyner miktarı azaldı.

     Döviz kurundaki artışla beraber zor bir dönemden geçen Türk ekonomisinde, enflasyon ve yüksek faiz sarmalıyla beraber üretimde ve dış ticarette başlayan daralma arttı. Yüksek kur ile beraber ihracat artarken, ithalat ise çarpıcı şekilde azaldı. Dış ticaret açığındaki bu azalma cari açık rakamlarına da yansıdı. Mart ayı rakamlarına göre Türkiye’nin 12 aylık cari işlemler açığı 12,8 milyar dolar seviyesine geriledi. Dış ticarette yaşanan daralmadan konteyner taşımacılığı beklenenden daha az etkilendi.

     Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü verilerine göre; ülkemiz limanlarında elleçlenen konteyner yük hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5’e yakın artış gösterdi.
     Dış ticaretin daraldığı bir ortamda Türk limanlarında elleçlenen konteyner miktarının geçen yılın aynı dönemine göre arttığını belirten Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, çoğunluğu ihracat yüklerinden oluşan yüklemenin, yine büyük çoğunluğu ithalat yüklerinden oluşan boşaltma yüklerini geride bıraktığını dile getirdi.

Dış ticaret daralırken elleçlenen konteyner arttı
     Ülkemiz ekonomisinin dış ticaretindeki daralma limanlarımızdaki elleçlenen yük rakamlarını da önemli ölçüde değiştirdi. Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, “2019’un ilk üç ayında Türk limanlarında konteyner yüklemeleri 1 milyon 881 bin TEU olurken, boşaltma rakamları 1 milyon 818 bin TEU olarak gerçekleşti. Çoğunluğu ihracat yüklerinden oluşan yükleme, yine büyük çoğunluğu ithalat yüklerinden oluşan boşaltma yüklerini geride bıraktı. Dış ticaretin böylesine daraldığı bir ortamda, Türk limanlarında elleçlenen konteyner miktarının geçen yılın ocak-nisan döneminde 3 milyon 522 bin TEU iken, bu yılın aynı döneminde küçük de olsa artarak 3 milyon 700 bin TEU olarak gerçekleşmesi sevindiricidir” açıklamalarında bulundu.

     Türk limanlarında limanlarında elleçlenen konteyner yük hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5’e yakın artış gösterirken, limanlarda elleçlenen yük miktarının kompozisyonu, dış ticarette ithalatın çarpıcı şekilde daralmayı, ihracatta ise ılımlı seviyede artışı da ortaya koydu. Yılın ilk dört ayında çoğunluğu ihracat yüklerinden oluşan toplam yükleme 1 milyon 881 bin TEU, tamamına yakını ithalat yüklerinden oluşan toplam boşaltma ise 1 milyon 818 bin TEU oldu. Dış ticarette ihracat lehine yaşanan gelişme, denizyolu ile taşınan yüklerde ihracat yüklerini ithalat yüklerinin önüne geçirdi. Yine yılın ilk dört ayında transit yükler 509 bin TEU, kabotaj yükleri ise 248 bin TEU oldu.

“Türk limanlarını aktarma merkezi yapmalıyız”
     Ticaret savaşları, İran’a yönelik ambargo gibi faktörlerin, Türk limanlarındaki elleçleme miktarını olumsuz etkileyebileceğini dile getiren Öztürk, “ABD ile Çin arasında yaşanan ve küresel ekonominin tansiyonunu yükselten ticaret savaşları, İran’a yönelik ambargonun petrol dışında farklı hammadde ve ürünleri kapsayacak şekilde genişletilmesi, ülkemizin de İran’a yönelik ambargo kapsamına alınması gibi faktörlerin limanlarımızdaki elleçleme miktarını olumsuz etkilemesi bekleniyor. Yılın ikinci yarısında ekonomideki toparlanma ümidiyle beraber limanlarımızdaki yük hareketinin canlanacağını düşünüyoruz” diye konuştu.

     Türk limanlarını üretim merkezlerine lojistik merkezlerle bağlayacak altyapı yatırımlarına ağırlık verilmesi gerektiğini kaydeden Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Limanlarımızda daha fazla yükü daha hızlı ve daha az maliyetle karayolundan denize indirebilmemiz Türkiye’nin ekonomik rekabet gücünü olumlu yönde etkileyecektir. Ülkemiz limanları arasında taşımacılığı kolaylaştırmanın yanında aktarma yüklerini de çekerek Türk limanlarını bölgenin aktarma merkezi haline getirmeliyiz. Çin’in Uzakdoğu’yu Avrupa’ya bağlamayı öngören küresel projesi olan Yeni İpekyolu Projesi’nin hem Demir İpekyolu hem de Deniz İpekyolu ayağında ülkemiz limanları mutlaka yerini almalıdır. Bu yönde atılacak adımlarla geçen yıl 10 milyon 843 bin TEU gibi mütevazı bir rakama ulaşan limanlarımızda elleçlenen konteyner miktarını ülkemizin hak ettiği noktalara doğru çıkarabileceğimize inanıyoruz.”


+ Benzer Haberler
» Besiciler, hayvanları da geleceği de kestiremiyor
» Tarımsal desteklemede kuralsızlık sürüyor
» Önlem alınmazsa sıcak ekonomiye çarpıyor
» Yumurta krizini aşmak için ortak çağrı: planlı üretim
» Emeklilik hayalimizi birkaç yıl öne almış olduk
» Yumurta tüketimi, üretimi yakalayamıyor
» “Yurtdışındakilerle yarışabilecek laboratuvarlarımız var”
» Avcılara denizden ekmek çıkmıyor
» Müze gelirlerinde yüzde 41,64’lük artış
» “Müteahhitlerimiz yurtdışına yönelmeli”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.07.2019
  Ticaret 19.07.2019
  Ticaret 18.07.2019
  Ticaret 17.07.2019
  Ticaret 16.07.2019
  Ticaret 15.07.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni