• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Kozmetiğin geleceği ‘vegan ve organik’te

02 Ekim 2021 Cumartesi 14:00
12
14
16
18

Kozmetiğin geleceği ‘vegan ve organik’te


   ► Yükselen iklim krizi dünyada tüketim alışkanlıklarını değiştirirken kozmetik sektörü de çevreye ve hayvan haklarına duyarlı üretim şekillerine yöneldi

           GÜLCİHAN ALTINKAYA      
     Tüketici alışkanlıkları değiştikçe sektörlerin de öncelikleri bu doğrultuda değişiyor. Tüketici için kozmetik ürünlerin kalitesinin yanı sıra hayvanlar üzerinde denenmemiş olması ve hayvansal madde içermemesi büyük önem taşıyor. Bu nedenle kozmetik sektörü de çevreye duyarlı, organik, hayvanlar üzerinde test edilmeyen ve hayvansal ürün içermeyen ürünleri merkezine koyuyor. İnsanların günümüzde doğa ve hayvan için daha duyarlı olduğunu ifade eden sektör temsilcileri, tüketicinin kozmetik tercihlerini değiştirdikçe üreticinin de bu değişeme ayak uyduracağını belirttiler.

“TÜRKİYE VEGAN KOZMETİKTE POTANSİYEL SAHİBİ”
     Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de vegan kozmetik ürünleri talebinde çok ciddi artışlar olduğunu söyleyen Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Başkanı Levent Kahrıman, “Özellikle Y ve Z kuşağının bu konudaki hassasiyeti, hayvanlar ve doğa için duyulan kaygılar, kozmetik üreticilerinin de bu beklentilere yönelik yeni bir pozisyon almalarını gerektirdi. Birçok kozmetik markası ve bu markaların satıldığı zincirler vegan ürün üretme ve satma yönünde çalışmalar yapıyor. Üreticiler bitki kökenli girdilerle kozmetik ürünlerin etkinliğinin artırılması yönünde yoğun ar-ge çalışmaları içindeler. Ayrıca Türkiye bitki çeşitliliği açısından dünyada çok nadir coğrafyalardan biri olan vegan kozmetik ürünlerinin üretiminde söz sahibi olabilecek bir potansiyele sahip” dedi.

“KOLAJEN VE JELATİNİN BİTKİSEL KÖKENLİ ALTERNATİFLERİ ÜRETİLİYOR”
     Kozmetikte kullanılan kolajen ve jelatin gibi ürünlerin temelde hayvansal orijinli, kullanımı oldukça yaygın ve daha az maliyetli olmasına rağmen vegan alternatiflerinin çoğaldığını belirten Kahrıman, “Ancak günümüzde kolajen ve jelatinin bitkisel kökenli alternatifleri üretilmeye başlandı. Bu alana yatırım yapan üreticilerin sayısı arttıkça, maliyetler düşecek ve bu girdiler daha uygun fiyatlardan tedarik edilebilecek. Kozmetik sektöründe hayvanlar üzerinde yapılan testler yerine, güvenli kullanım geçmişine sahip ve herhangi bir ek test gerektirmeyen binlerce mevcut bileşen kullanılarak yenilikçi ürünler yaratılabilir. Sofistike bilgisayar modelleri gibi modern test yöntemleri, hayvan testlerine oranla daha hızlı, ucuz ve etkili sonuçlar veriyor. Bu nedenle bu yöntemler yaygınlaşmaya başladı” diye konuştu.

“HAYVANLAR ÜZERİNDE YAPILAN TESTLER 40 ÜLKEDE YASAKLANDI”
     Kozmetik ürünler için, hayvan testleri 40 ülkede resmi olarak yasaklandığını ifade eden Kahrıman, “2021’de, bazı şirketler hayvanlar üzerinde test yapılmasına gerek kalmadan normal kozmetik ürünlerini ülkeye ithal etmesini mümkün kılacak şekilde düzenlemelerini yeniden değiştirdi. Avrupa Birliği’nde ise, hayvanlar üzerinde test yapma ve bu yolla elde edilen kozmetik ürünleri satma yasağı 2013 yılında yürürlüğe girdi. Hindistan, İsrail, Norveç, İzlanda ve İsviçre de buna benzer yasalar çıkardı. Kaliforniya, Illinois ve Nevada’nın yanı sıra Avustralya, Kolombiya, Guatemala, Yeni Zelanda, Güney Kore, Tayvan, Türkiye ve Brezilya’daki bazı eyaletler de kozmetik hayvan testlerini yasaklayan veya sınırlayan yasalar çıkardı. Bu nedenle, Amerika Birleşik Devletleri ve yurt dışında hayvan testleri yapan kozmetik firmaları, uygulamalarını değiştirmedikçe ürünlerini bu ülkelerde satamıyor” dedi.

“MEDYA TÜKETİCİYİ DOĞRU BİLGİLENDİRMELİ”
     Fransız markası Zao Organic Türkiye distribütörü ve Elit Farma Tic. Ltd. Şti. Firması Kurucusu Saffet Erbaş, vegan kozmetik konusunda toplumun çok ciddi bilgilendirilmeye ihtiyacı olduğunu belirtti. Erbaş, “Vegan kozmetik konusu satış argümanı olarak kullanılıyor fakat profesyonelce yapılmadığı ve sadece söylemlerde kaldığı için hedef kitle doğru bilgilendirilmiyor. Bu noktada tüketicinin bilgilendirilmesi için en büyük sorumluluk firma temsilcilerine ve medyaya düşüyor. Biz de firma olarak medyayı aracılığıyla bilgilendirme yaparak çok fazla haber yapmaya çalıştık. Medyanın bu konunun üzerine gitmesini bekliyorum. Üstelik günümüzde insanların bu konuya ilgisi daha fazla. Yurt dışında hayvanlar üzerinde yapılan testlerin görselleri çok afişe ediliyor. İnsanları negatif olarak etkilemiş olacaksınız ama burada amaç zaten etkilemek. Çünkü insanların aklına çok kötü tablolar gelmiyor. İşin içinde çok ağır kimyasallar var. Kesinlikle bu bilgilendirme yapılır ve tüketici kitlesi vegan ürünlere yönlendirilirse, vegan olmayana rağbet azalır” diye konuştu.

“TÜKETİCİ YÖN DEĞİŞTİRİRSE ÜRETİCİ DE YÖN DEĞİŞTİRİR”
     Firmaların vegan ve organik vasıflara sahip olduğunu uluslararası belgelerle kanıtlamaları gerektiğini belirten Erbaş, “Hem alışveriş sitelerine hem de markaların belli yerlerine firmaların sertifikalarını koymaları yerinde bir karar olur. Markalar bunu çoğunlukla yapamıyor çünkü bu belgeleri almak ciddi birikim ve maliyet istiyor. Bir marka yarattığınızda hayvana, doğaya, insana ve tüketiciye sağlıklı bir argüman sağlamanız gerekiyor. Bir ürünün içine doğal bir madde eklemeniz o ürünün doğal olduğu anlamına gelmiyor. Sadece doğal katkılı olduğu anlamına geliyor. Tüketici yön değiştirirse üretici de yön değiştirmek zorunda kalır. Test aşamasına geldiğinde kimyasal bir ürünü insanda deneyemezsiniz. Biz şahsen kendi ürünlerimizi kullanıcının inisiyatifiyle insanlarda denedik. Çünkü ürünlerimizin içeriği yüzde 100 doğal ve organik” ifadelerinde bulundu.


+ Benzer Haberler
» Madenciler pandemide yurt içine yöneldi
» Hibrit çalışma çalışan bağlılığını düşürüyor
» Borsa İstanbul’un çanı Efeler Çiftliği için çalacak
» Sağlıkçılarımızı Almanya’ya kaptırıyoruz!
» UPK: Pamukta risk gelecek Mart’a kadar sürecek
» Tekstilde zam dalgası kapıda
» Pahalı ilaca göç uyarısı
» Pamukçunun gözü dünya piyasalarında
» Sıfır araç ‘bantta’ satıldı
» “Sağlık hizmetlerinde çember daralıyor”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.10.2021
  Ticaret 15.10.2021
  Ticaret 14.10.2021
  Ticaret 13.10.2021
  Ticaret 12.10.2021
  Ticaret 11.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni