• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatih M. Sancak ►GENÇ GÜNDEM
12
14
16
18
16/01/2019 15:34
Kriz dönemlerinde pazarlamanın önemi

Fatih M. Sancak
Dikkan Group - CEO

     Kriz, işletmelerin varlığını tehdit edebilecek büyüklükte ve rutin faaliyetlerden sapma olarak tanımlanabilir.
     Kriz ve durgunluk dönemlerinde hem pazarda hem de işletmelerde çeşitli değişimler gözlenmektedir. Dolayısıyla, kriz ve durgunluk dönemlerinin psikolojisinin anlaşılması bu dönemlerin yönetilmesi açısından önemli rol oynamaktadır.

     Ekonomik kriz veya daralma dönemlerinde bir çok şirketin yaptığı gibi “masraf kalemi” olarak görünen Pazarlama birimleri genellikle  en ciddi darbeyi, şirketin üst yönetiminden alırlar.
     Oysa ki bütçesi elinden alınan departman, şekeri elinden alınan çocuğa döner. Kısıtlı bütçeyle ne yapacağını tekrardan gözden geçirmelidir artık. Tabi harcanan para azalınca iletişimin gücüde azalacak ve aslında harcama efektifliği de o oranda düşecektir.

     Evet belki satışlar azalıyor, gelir gider dengesi şaşıyor ve gerçekten yeni aksiyonlar alınması gerekiyor olabilir. Örneğin kitlesel medya iletişim bütçeniz tırpanlandıysa, kısa vadede şirkete para girişi yapılması veya ürün dönüş hızı artırılmak isteniyorsa sizin de buna uygun aksiyonları harekete geçirmeniz gerekebilir.
     Örneğin para harcama eğilimi yüksek hedef kitle ile doğrudan pazarlama faaliyetleri içinde olmak beklentinizi karşılayabilir.
     Ancak çoğu kez bir çok şirkette bu çalışmalar farklı birimlerin sorumluluğunda olduğu için ilgili pazarlama birimi bu aksiyonun alınmasını sağlayamaz veya teklif edemez. Hal böyle olunca da yönetimsel olarak da pazarlama faaliyetleri “araf’a” atılıverir.
     Oysaki bu durumlarda daha  efektif bir iletişim planına ve doğrudan pazarlama aktivitelerine geçilmelidir.

Doğrudan pazarlama aktiviteleri özellikle kriz dönemlerinde hayati öneme sahip olur.
     Amerika’da başlayan akıma göre yeni iş yapış  modellerinde entegre departman yapılanmaları hız kazanmaya başladı. Artık müşterileri mutlu etmek zorunda olan sadece pazarlama ve satış departmanları değil. Tüm şirket departmanları ve markayı temsil eden tüm çalışanlar müşteriyi mutlu etmek zorundadır.
     Bu da markanızı kim temsil ediyorsa, kim logonuzu taşıyarak elçilik yapıyorsa, onları çok daha iyi kontrol etmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Özellikle de ekonomik göstergelerin yavaşladığı ve pazardan daha fazla pay almak için çırpındığınız bir dönemde.

     Bilindiği gibi Amerikan pazarlamacılar derneğinin tanımına göre de pazarlamacının amacı “ihtiyaç yaratmaktır.” Ürün veya hizmetin tercih edilebilir olmasını sağlamaktır. Özellikle de ekonomik daralma dönemlerinde…

    Northwestern Üniversitesi Profesörü Philip Kotler’in; “Resesyon kapıyı çaldığında yapılacak en doğru iş, çok işlevli bir komite kurmak ve tüm maliyetleri gözden geçirmektir.
     Komite, şirketin promosyon faaliyetlerini, dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi yayılımını tek tek inceleyip, maliyetleri düşürülecek alanları belirlemelidir.
     Her şirketin, zarar ettiği veya zayıf olduğu bir promosyonu, bir dağıtım kanalı, müşteri kitlesi ve coğrafi bölgesi vardır.
     Resesyon döneminde ev temizliğine ve tasfiyeye bu zaaf noktalarından başlamak gerekir. İşlerin durgunlaştığı dönemler, şirketin gelişme döneminde aldığı fazla kiloları eritmek için iyi bir fırsattır.
     Lüks harcamaların ve gereksiz savurganlıkların azaltılması şirketi daha sağlıklı bir duruma getirir.
     Finansal gücü yeterli olmayan işletmeler ise, pazarlama harcamalarında total bir kısıtlamaya gitmek yerine, doğru bir analiz ile eksik ve verimsiz faaliyetlerinde kesinti yaparak rahatlayabilirler.”

     Bu önlemlerin gerisinde, “düz mantık yaklaşımı” ve ‘Ekonomi daraldığına göre benim de işlerim daralacak’ düşüncesi yatar. Düz mantığın kaçınılmaz sonucu, savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür.

     Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek “kompakt” ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, kar marjını düşürse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.
     Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Bayındır’dan Başkan Soyer’e anlamlı ziyaret

  Çeşme Belediyesi’nden işletmelere eğitim sertifikası

  Kötü niyetli botların en çok etkilediği 3 sektör

  Babaları mutlu edecek en güzel hediyeler boyner’de

  Kalkınma Ajanslarından tarımda arz güvenliğine destek

  Başkan Sengal: Efes Selçuk’ta güven ortamı oluşturacağız

  Arçelik, 2030 sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı

  İzmir’in meşe ormanları yeniden yeşeriyor

  Turkcell şirketleri yeni normale hazırlıyor

  Pınar Su ve İçecek, Türkiye’nin “Karbon-Nötr” ürünlerini üreten ilk içecek firması oldu

  “İklim değişikliği gıda güvenliğini de tehlikeye atmaktadır”

  Amorf Doğaltaş Tasarım Yarışmasına başvuru süresini uzattırdı

  İZSİAD online olarak Haluk Levent’i ağırladı

  Habur ve Gürbulak sınır kapıları açılıyor

  Nar Çiçekleri Anaokulu açılıyor

  Türksat, 2020’nin ilk üç ayını 101 milyon TL faaliyet kârı ile kapattı

  Türkiye İMSAD 34. ‘Gündem Buluşmaları’nda ‘Pandemi Sonrası Normalleşme Senaryoları’ konuşuldu

  Karşıyakalı çocuklar bisiklet sevgisini resmetti

  Karabağlar’da dört bir yanda dezenfeksiyon

  Başkan Aksoy’dan yaya trafiğine büyük katkı

  Ünlü isimler Bayraklı’da Nazım’ı anlattı

  Ödemiş’te dezenfeksiyon çalışmaları hız kesmiyor

  Başkan Batur müdürlerine yeni dönem startını verdi

  Bahçe Sohbetleri’yle salgının etkilerini yenecekler

  Nazım Hikmet’in unutulmaz dizeleri evlerde yankılandı

  Veri kurtarma alanında 2025’e kadar %7 büyüme öngörülüyor

  Tatili evde oyun oynayarak geçirecek çocuklar için ebeveynlere uyarı

  Bilgisayara kötü hizmetçi saldırısı

  Tarımda yeni bir üretim seferberliği başlatmalıyız

  İhale Özetleri

  04 Haziran 2020 Tarihli ve 31145 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  50 binin üzerinde test yapıldı

  MUHTELİF KİT SATIN ALINACAKTIR

  Enflasyonda yıllık %11,39, aylık %1,36 artış

  Ege’den Mayıs’ta 793 milyon dolarlık ihracat

  “Türkiye’nin ham çelik üretimi düştü”

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  Ofiste ve masabaşında çalışanlar için basit egzersizler

  “Biz Varız” hijyen paketleri Halkın Bakkalı’nda

  Masraf arttı gelir azaldı ama yatırımlar durmadı

  Gürer: “Ürünü doludan etkilenen çiftçilerin zararı bir an önce karşılanmalı”

  “Hazır yemek sektöründe 150 bin kişi işsiz kalabilir”

  İzmir Adnan Menderes’te uçuşlar başarıyla başladı

  Bitcoin ile lüks mobilya satışına başladı

  ESİAD’dan İzmir’e kültürel katkı

  Renault ve Dacia’da yaz servis kampanyası

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 04.06.2020
  Ticaret 03.06.2020
  Ticaret 02.06.2020
  Ticaret 01.06.2020
  Ticaret 29.05.2020
  Ticaret 28.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni