• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Fatih M. Sancak ►GENÇ GÜNDEM
12
14
16
18
16/01/2019 15:34
Kriz dönemlerinde pazarlamanın önemi

Fatih M. Sancak
Dikkan Group - CEO

     Kriz, işletmelerin varlığını tehdit edebilecek büyüklükte ve rutin faaliyetlerden sapma olarak tanımlanabilir.
     Kriz ve durgunluk dönemlerinde hem pazarda hem de işletmelerde çeşitli değişimler gözlenmektedir. Dolayısıyla, kriz ve durgunluk dönemlerinin psikolojisinin anlaşılması bu dönemlerin yönetilmesi açısından önemli rol oynamaktadır.

     Ekonomik kriz veya daralma dönemlerinde bir çok şirketin yaptığı gibi “masraf kalemi” olarak görünen Pazarlama birimleri genellikle  en ciddi darbeyi, şirketin üst yönetiminden alırlar.
     Oysa ki bütçesi elinden alınan departman, şekeri elinden alınan çocuğa döner. Kısıtlı bütçeyle ne yapacağını tekrardan gözden geçirmelidir artık. Tabi harcanan para azalınca iletişimin gücüde azalacak ve aslında harcama efektifliği de o oranda düşecektir.

     Evet belki satışlar azalıyor, gelir gider dengesi şaşıyor ve gerçekten yeni aksiyonlar alınması gerekiyor olabilir. Örneğin kitlesel medya iletişim bütçeniz tırpanlandıysa, kısa vadede şirkete para girişi yapılması veya ürün dönüş hızı artırılmak isteniyorsa sizin de buna uygun aksiyonları harekete geçirmeniz gerekebilir.
     Örneğin para harcama eğilimi yüksek hedef kitle ile doğrudan pazarlama faaliyetleri içinde olmak beklentinizi karşılayabilir.
     Ancak çoğu kez bir çok şirkette bu çalışmalar farklı birimlerin sorumluluğunda olduğu için ilgili pazarlama birimi bu aksiyonun alınmasını sağlayamaz veya teklif edemez. Hal böyle olunca da yönetimsel olarak da pazarlama faaliyetleri “araf’a” atılıverir.
     Oysaki bu durumlarda daha  efektif bir iletişim planına ve doğrudan pazarlama aktivitelerine geçilmelidir.

Doğrudan pazarlama aktiviteleri özellikle kriz dönemlerinde hayati öneme sahip olur.
     Amerika’da başlayan akıma göre yeni iş yapış  modellerinde entegre departman yapılanmaları hız kazanmaya başladı. Artık müşterileri mutlu etmek zorunda olan sadece pazarlama ve satış departmanları değil. Tüm şirket departmanları ve markayı temsil eden tüm çalışanlar müşteriyi mutlu etmek zorundadır.
     Bu da markanızı kim temsil ediyorsa, kim logonuzu taşıyarak elçilik yapıyorsa, onları çok daha iyi kontrol etmek zorunda olduğunuz anlamına geliyor. Özellikle de ekonomik göstergelerin yavaşladığı ve pazardan daha fazla pay almak için çırpındığınız bir dönemde.

     Bilindiği gibi Amerikan pazarlamacılar derneğinin tanımına göre de pazarlamacının amacı “ihtiyaç yaratmaktır.” Ürün veya hizmetin tercih edilebilir olmasını sağlamaktır. Özellikle de ekonomik daralma dönemlerinde…

    Northwestern Üniversitesi Profesörü Philip Kotler’in; “Resesyon kapıyı çaldığında yapılacak en doğru iş, çok işlevli bir komite kurmak ve tüm maliyetleri gözden geçirmektir.
     Komite, şirketin promosyon faaliyetlerini, dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi yayılımını tek tek inceleyip, maliyetleri düşürülecek alanları belirlemelidir.
     Her şirketin, zarar ettiği veya zayıf olduğu bir promosyonu, bir dağıtım kanalı, müşteri kitlesi ve coğrafi bölgesi vardır.
     Resesyon döneminde ev temizliğine ve tasfiyeye bu zaaf noktalarından başlamak gerekir. İşlerin durgunlaştığı dönemler, şirketin gelişme döneminde aldığı fazla kiloları eritmek için iyi bir fırsattır.
     Lüks harcamaların ve gereksiz savurganlıkların azaltılması şirketi daha sağlıklı bir duruma getirir.
     Finansal gücü yeterli olmayan işletmeler ise, pazarlama harcamalarında total bir kısıtlamaya gitmek yerine, doğru bir analiz ile eksik ve verimsiz faaliyetlerinde kesinti yaparak rahatlayabilirler.”

     Bu önlemlerin gerisinde, “düz mantık yaklaşımı” ve ‘Ekonomi daraldığına göre benim de işlerim daralacak’ düşüncesi yatar. Düz mantığın kaçınılmaz sonucu, savunmaya ağırlık vermek ve geriye yaslanmaktır. Oysa farklı düşünce tarzı, yaklaşım ve önlemlerle, durgunluk dönemlerinde bile işin geliştirilmesi, hiç olmazsa hasarın asgari düzeyde tutulması mümkündür.

     Durgunluk dönemlerinde fiyatı makul, ancak kalite seviyesi yüksek “kompakt” ürünler geliştirmek, düşen talebi canlandıracak, kar marjını düşürse de markaların gelir düzenini koruyacaktır.
     Yeni dönemde ekonominin genel seyrinin, ailelerin geçimleri üzerindeki etkilerini analiz edip, yeni ürün konseptleri geliştirmek satışları artırabilir. Özellikle yeni teknolojiler kullanılarak üretilecek göz alıcı ürünler, durgunluk döneminde bile tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  26 Şubat 2020 Tarihli ve 31051 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  T.C. MENEMEN 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  EGE SERBEST BÖLGE GÜMRÜK MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİG

  AKARYAKIT ALIMI

  4 kişilik ailenin açlık sınırı 2.257 TL, yoksulluk sınırı 7.353 TL

  Küresel ticarette canlanma yok

  Ege’nin ihracat şampiyonu yine Petkim

  İzmir kışa festivalle veda ediyor

  Döviz / Altın

  Gıda denetim seferberliği kapsamında 6 günde 82 bin 623 işletme denetlendi

  Turizm gideri 2019 yılında %10,1 azaldı

  İzmir’de 5.851 işletme denetlendi

  Sabancı Holding, teknoloji ve dijitalleşmeyi odağına aldı, gelirde %10 büyüdü

  “Ege’yi birlikte pazarlayalım”

  Galericiler sınava girdi

  Borsalarda Alım-Satım

  Migros, Tarım Kredi Kooperatifleri’nden ürün alımını 100 milyon TL’ye çıkarıyor

  Su ürünleri ihracatının lideri Kılıç Deniz açık arayla yine şampiyon

  İhracat hedefini 3 milyar dolara yükseltti, Avrupa’dan dünyaya yayılacak

  Makina imalat sanayi genç yetenekler arıyor

  ESHOT’un otobüslere reklam ihalesi sonuçlandı

  Uluslararası İzmir Mobilya Fuarı MODEKO’ya geri sayım başladı

  İhracatın Yıldızları ödüllerini aldı

  Palandöken, “Her ile meslek lisesi ekonomiye yatırımdır”

  Kozmetik sektörüne 14 Şubat etkisi

  İzmir’e ikinci gölet arıtma tesisi

  Narlıdere’nin sokaklarına sihirli dokunuş

  Çeşme’de sokak hayvanları için veteriner kliniği açılıyor

  Ücretsiz ‘3D Tasarım ve Yazıcı Eğitimleri’ başlıyor

  “Sofralarda zehir, TBMM gündeminde”

  Bayındır’a gezici istasyon

  Konak 8 Mart’a damga vuracak

  Tunç Soyer Urlalı muhtarlarla buluştu

  İduğ’un vizyon projesine iş dünyasından büyük ilgi

  Sirena 58 Coupé 2020 Miami Boat Show’da görücüye çıktı

  Uğurlu Stat Bornova Altay’a da uğurlu geldi: 3’te 3

  Bornova’da “Masa Tenisi” zamanı

  T.C. İZMİR 1. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLAN

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  25 Şubat 2020 Tarihli ve 31050 Sayılı Resmi Gazete

  SİLVİKÜLTÜR PROGRAMINDA İLGİLİ BİRİM YETKİLİLERİ İLE BİRLİKTE, HER TÜRLÜ TEKNİK İŞ VE İŞLEMLERİ YAPMAK İÇİN DANIŞMANLIK HİZMET ALIMI İŞİ

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü %52,4 azaldı

  Sanayi kapasite kullanım oranında artış

  Güven endeksi hizmet sektöründe yükselirken perakende ticaret ve inşaat sektörlerinde düştü

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.02.2020
  Ticaret 25.02.2020
  Ticaret 24.02.2020
  Ticaret 21.02.2020
  Ticaret 20.02.2020
  Ticaret 19.02.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni