• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Kruvaziyerler Türkiye’ye 2021 yılında gelecek”

14 Mayıs 2020 Perşembe 16:00
12
14
16
18

“Kruvaziyerler Türkiye’ye 2021 yılında gelecek”

   ► Öztürk, kruvaziyer turizminin popülaritesinin pandemi nedeniyle bir süreliğine azaldığını söyledi

           SEZA NUR DEMİRPARMAK     
     İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) İzmir Şubesi’nin düzenlediği online basın toplantısına katılarak, deniz ticareti ve turizme yönelik gazetecilerin sorularını yanıtladı. İnsanların pandemi sonrasında kitlesel turizmden uzaklaştığını ifade eden Öztürk, “Biz de Türkiye olarak, İzmir olarak bundan payımızı aldık. Önümüzdeki yıllarda tekrar kruvaziyer hatları dünya çevresinde dolaşacaklardır, Türkiye’ye gelişleri 2021 yılından itibaren olacaktır” dedi.

“Pandemi öncesinde kruvaziyer turizmi çok popülerdi”
     Pandemi öncesinde kruvaziyerin popülaritesi olan bir turizm şekli olduğunu söyleyen Öztürk, “Kruvaziyer dünyada bir yılda 27 milyon kişinin seyahat ettiği, her yıl yüzde 10 artışın gözlemlendiği seyahat edilen bir model halinde. 2019 öncesinde 35 milyar dolarlık bir pazardı. Türkiye’nin hiçbir destinasyonunun bundan pay almaması söz konusu olmamalı. Çünkü Akdeniz’in içerisinde çok önemli bir çanaktayız. Türkiye inanılmaz bir destinasyon” diye konuştu.
     2019 yılında Türk limanlarında yaklaşık 344 kruvaziyerle yaklaşık 300 bine yakın yolcu geldiğini belirten Öztürk, “Bu sene pandemi öncesinde sadece 5 gemi Kuşadası’na gelmişti ve bin 800 yolcu geldi.

     O günden sonra kruvaziyer şirketlerinin hemen hemen hepsi gemilerini bağlayacak yer aradılar. Pandemi süresince 4 veya 5 gemide dünyanın çeşitli noktalarında salgın görüldü dolayısıyla gemiler bağlı kalmak zorunda kaldı yolcuların büyük bir kısmı inemedi. İnenler 1-2 ay sonra indiler. Dolayısıyla kruvaziyer belirli bir süre için önemini yitirdi. İnsanlar kitlesel turizminden korkar hale gelmeye ve bunun doğru olmadığını düşünüyor. Biz de Türkiye olarak, İzmir olarak bundan payımızı aldık. Önümüzdeki yıllarda tekrar kruvaziyer hatları dünya çevresinde dolaşacaklardır, Türkiye’ye gelişleri 2021 yılından itibaren olacaktır” açıklamalarında bulundu.

“Mavi Tur denilen turizm seçeneği öne çıkarılmalı”
     Otellerde koronavirüs yasağının kalkması için DTO olarak Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) tarafından hazırlanan Rehber’in bir benzerini ‘Mavi Tur’ ve tekneler için hazırladıklarını söyleyen Öztürk, “Ülke genelindeki 4 bin 500 yat ve tekneyi ilgilendiren ve deniz turizmini canlandıracak bu rehberin hazırlığında son noktaya geldik. Bu hem daha sağlıklı hem de daha az maliyetli bir turizmdir” dedi.
     Mavi yolculuk veya Mavi Tur denilen turizm seçeneğini öne çıkarmak gerektiğini vurgulayan Öztürk, “Bu turizm çeşidinde iki veya üç ailenin tatilini yapabileceği bir mekanizmadır. Hem fiyat hem sağlık açısından mavi tur en cazip tatil imkanlarının başında gelmekte” dedi.

     Didim ve Kuşadası marinalarında günlük tur yapan teknelerin de iş yapamaz hale geldiğini kaydeden Öztürk, “Çünkü bu teknelerin ruhsatlarında ‘ticari’ ibaresi geçiyor. TÜRSAB’ın otellerin açılmasına yönelik hazırladığı ve hijyen kurallarını içeren ve Deniz turizmini ilgilendiren bir rehber hazırlıyoruz” diye konuştu.
     Ülke genelinde 4 bin 500 civarında ‘mavi yolculuk’ ve ‘tur’ teknesi bulunduğunu söyleyen Öztürk, “Bunların da ticari yaşama dönmesi gerekiyor. Tur teknelerinde alınacak önlemler, sefer öncesi, sefer sırasında ve sefer sonrası için alınacak önlemler bu rehberde yer alacak. TÜRSAB’ın yaptığı çalışmanın bir benzeri olacak. Fakat bunu iyi tanıtmamız gerekir ki insanlar rahat rahat katılabilsinler” ifadelerini kullandı.

“Türkiye’yi deniz ticaretinde üst sıralara çıkarmalıyız”
     Türkiye’nin deniz ticaretnde 47’nci sırada olduğunu kaydeden Öztürk, “Bu dönemde önümüzdeki günlerde lojistik merkezlerimizi ayağa kaldırmamız, kombine taşımacılığı irdeleyip deniz, hava ve kara taşımacılığını tek bir çatı altında toplamalı hem maliyetleri azaltma hem de bürokratik süreçleri kolaylaştırmak için çalışmalıyız. Eğer bunu yaparsak deniz ticaretinde 47’nci sırada olan Türkiye’yi daha da üst sıralara çıkarırız.  Çünkü yatırımcı bir firma bu endekse bakarak harekete geçiyor ki, ürettiğini ihraç etme konusunda sıkıntı yaşamasın. Bu süreçte biz de bu konuyu iyi değerlendirip bunu fırsata çevirmenin yollarını bulmalıyız” diye konuştu.

“İzmir içine bir yat projesi için en uygun yer Pasaport”
     İzmir’de yat limanı eksikliği bulunduğunu dile getiren Öztürk, “Pasaport limanı ve önündeki Konak Pier bölgesine küçük yatırımlar ve yüzer iskeleler ile çok güzel marina inşa edilebilir. İzmir içine bir yat projesi yapılacaksa en uygun yer Pasaport rıhtımıdır. Zaten orası eski limandır. Yat turizmi, diğer kitlesel turizme göre daha izole bir turizm çeşidi olduğu için bana göre daha ön plana çıkacak. Bunun için tanıtım faaliyetleri de önemli” ifadelerinde bulundu.


+ Benzer Haberler
» Türk ilaç sektörüne uluslararası tescil
» Merkez Bankasından firmalara 20 milyar TL kredi
» “İzmir turizminin anayasasını yazdık”
» Covid-19, kimya sektöründe rekabet düzenini değiştirecek
» “Tarım makineleri ihracatında hedefimiz yılda 2 milyar dolar”
» Gürer: “Niğde ve Aksaray’da milyonlarca liralık zarar var”
» “Enerji sektörü normalleşme dönemine hazır”
» Bakan Selçuk, “Gündüzlü Bakım Merkezlerinin sayısı 123’e ulaştı”
» Kimya ihracatı Mayıs’ta 1 milyar 180 milyon dolar oldu
» Karabağlar’da seyyar satıcılarla mücadele sürüyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 06.06.2020
  Ticaret 05.06.2020
  Ticaret 04.06.2020
  Ticaret 03.06.2020
  Ticaret 02.06.2020
  Ticaret 01.06.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni