• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Sektör paydaşları birlik olursa başarı artar”

09 Nisan 2020 Perşembe 11:00
12
14
16
18

“Sektör paydaşları birlik olursa başarı artar”

   ► Firma olarak pazardaki mevkilerini korumanın yanı sıra sektör paydaşlarının birlik olarak başarı sağlayabileceklerini belirten Özakar, “Firma hedeflerimiz arasında çok para kazanmak dışında, ürünümüzü iyi sunmak yer alıyor” dedi.

           KÜBRA TOPAL     
     Ege lezzetlerini dünyanın dört bir yanına ulaştıran Ege Yaş Meyve ve Sebze İhracatçıları, 2020 yılının ilk çeyreğinde yüzde 17’lik artışla 213,7 milyon dolarlık ihracat potansiyeline ulaştı. Ege Bölgesi’nden 57 ülkeye yaş meyve ve sebze ihraç edilirken, öne çıkan ülkeler ise İsrail, Ukrayna, Beyaz Rusya, Hollanda, Sırbistan, Almanya ve Hindistan oldu. Yaş meyve ve sebze ihracatı yapan Amiral Yaş Sebze Meyve Gıda’nın kurucusu Ahmet Özakar, pazarın çok büyük olduğunu ve her geçen gün dünya nüfusunun arttığını bu nedenle sektör temsilcilerinin birlikte hareket ettikleri takdirde güçlü olabileceklerini vurguladı.

“Hedefimiz çok para kazanmak yerine ürünü iyi sunmak”
     Firma olarak pazardaki mevkilerini korumanın yanı sıra sektör paydaşlarının birlik olarak başarı sağlayabileceklerini belirten Özakar, “Firma hedeflerimiz arasında çok para kazanmak dışında, ürünümüzü iyi sunmak yer alıyor. Ürünlerin alımın gerçekleştiği son müşteriyi memnun etmek istiyoruz çünkü onlar memnun oldukları takdirde zaten maddi olarak geri dönüş yapıyorlar. Ayrıca sadece firma açısından değil ülke açısından da düşünüyorum, biz birbirimizin rakibi değil, meslektaşıyız. Sektör temsilcileri olarak birlikte olursak güçlü olabiliriz. Pazar çok büyük ve her geçen gün dünya nüfusu artıyor. Birbirimizle yarışmak yerine ülke olarak ürünümüzü en iyi şekilde sunmalıyız. Bütün firmaların bunun bilincinde olup birlik olması gerek” diye konuştu.

“En büyük pazarımız Avrupa ülkeleri”
     Firmanın kurulduğu günden bu yana en büyük pazarlarının Avrupa pazarı olduğunu ifade eden Özakar, “Batı Avrupa’nın marketler grubuna yönelik bir çalışmamız var. En çok ihracat yaptığımız ülke olan Almanya’nın yanı sıra İtalya, Fransa ve İspanya da ihracatımızda önemli bir paya sahip. Bu ülkelerin yanı sıra pazarlarımız arasında Amerika ve Hong Kong da bulunuyor. İhracat yaptığımız başka ülkeler de var ancak tatmin edici düzeyde değiller” ifadelerini kullandı.

“Üzümde rekolte problemi yok”
     Kiraz sezonunun 2019 yılı açısından zor geçtiğini söyleyen Özakar, “Sektör olarak üstü açık bir fabrikayız, bu nedenle mevsim şartları bizi olumlu ya da olumsuz olarak etkileyebiliyor ve bundan dolayı üretimde bir standart sağlayamıyoruz” dedi. Özakar, “Kirazda son birkaç yıldır sıkıntı var, geçen yıl ve bu yıl hava yağmurlu geçti bu da kirazı olumsuz etkiledi. Ekibim olumsuz hava şartları konusunda bilinçli ve ekipmanlarım da bu duruma uygun olduğu için firmam adına çok sıkıntı yaşamadım. Fakat yağmur sonrası kirazda çatlama ve siyahlaşma olur bu nedenle ihracat konusunda sıkıntı yaşayan çok firma oldu, çünkü Avrupa bayrak rengi kiraz istiyor” şeklinde konuştu.

     Yağmur sonrası kirazın hemen siyahlaşmasının ıskarta miktarının yükselmesi anlamına geldiğini belirten Özakar,”Kirazda 2019 yılında yüzde 5 ıskarta oldu buda çok ciddi bir rakam çünkü rakamsal olarak bakıldığında pahalı bir ürün. Iskarta miktarı arttığı müddetçe ürünün fiyatı artıyor, fiyat arttığı takdirde Avrupa’ya sunulan fiyatla yarışma şansı kalmıyor” açıklamalarında bulundu. Üzümde rekolte problemi olmadığını söyleyen Özakar, “Üzümde rekolte değil pazar problemimiz var. Pazarlarımızda alternatif ülkeler yer alıyor, Mısır ve Özbekistan gibi. Bu ülkeler daha uygun şartlara daha uygun fiyatlara ürün verebiliyor. Üzüm arz fazlası bir ürün bu yıl Avrupa’ya ürün vermememizin nedeni İspanya, İtalya ve Yunanistan’ın aynı kalitede ve daha uygun fiyata ürün satması” dedi.


+ Benzer Haberler
» Zincir mağazalarda beyaz eşya satışı bitiyor
» Küresel pazarda gücün anahtarı yerli yazılım
» “Tavuk etindeki fiyat artışı üreticinin cebine yansımıyor”
» Kuyumcular düğün sezonunu bekliyor
» Kayıt sistemi çalışmıyor, hayvanlar terk ediliyor
» Gayrimenkul satışları Mayıs’ta durgun seyrediyor
» Şekercilerin bayramı salgına yenik düştü
» ‘Yeşil altın’a koronavirüs engeli
» HAÖ’yü başka hastalıklarla karıştırmayın!
» “Topraksız ve dikey tarımı yapay zekâ ile birleştirdik”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.05.2020
  Ticaret 28.05.2020
  Ticaret 27.05.2020
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni