• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Lojistik hizmet sağlayıcılara sağlanan teşvikler genişletilmeli”

03 Ocak 2019 Perşembe 08:00
12
14
16
18

“Lojistik hizmet sağlayıcılara sağlanan teşvikler genişletilmeli”

   ► UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, “Ülkemizin ithalat ve ihracat hareketlerindeki artış veya azalış, lojistik sektöründeki faaliyetleri de etkiliyor”

     Uluslararası lojistik faaliyetlerin doğrudan dış ticaret akışları ile paralellik göstererek gelişim sergilediğini dile getiren Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Deneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, “Ülkemizin ithalat ve ihracat hareketlerindeki artış veya azalış, lojistik sektöründeki faaliyetleri de etkiliyor. Döviz kurlarında gözlemlenen aşırı dalgalanma ve enflasyondaki yükseliş lojistik hizmet üreten firmaların 2018 yılındaki mali tablolarını ve nakit döngülerini etkileyen unsurlar oldu” dedi.
     2018 yılının lojistik sektöründeki firmaların hedeflerini yeniden düzenlemek zorunda kaldığı bir yıl olduğunu kaydeden Eldener, “Ekonomide gözlemlenen sorunlara yönelik olarak alınan tedbirlerden biri olarak, Türk Parası Kıymetini Koruma Kanunu çerçevesinde ekim ayında yayınlanan bir tebliğ ile uluslararası taşıma işlemlerine ait sözleşmelerin döviz cinsinden veya dövize endeksli olamayacağı yönünde bir düzenleme yapıldı” değerlendirmesinde bulundu.

“Uluslararası ticaret yolları ile entegrasyon arttırılmalı”
     Kamu idaresinin alacağı önlemler ve dış ticaret hacmindeki artışın sektörün beklentilerinin başında geldiğini ifade eden Eldener, “TİO Yönetmeliği 2019 yılının ocak ayında yürürlüğe girecek. Yönetmelikle beraber tüm taşıma modlarında faaliyet gösteren taşıma işleri organizatörü firmalarının 150 bin TL karşılığında yetki belgesi almaları zorunlu hale getirildi. Firmalar söz konusu yönetmeliğin gerekliliklerini yerine getirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Üyelerimizden gelen talepler neticesinde yönetmeliğin yürürlüğe girişinin bir yıl ertelenmesi talebini kamu idaresi birimleri ile paylaşmış durumdayız. 2019 yılında ülkemizin uluslararası ticaret yolları ile entegrasyonunun arttırılmasına yönelik adımlar atılması ve yeni güzergahların oluşturulması, bu entegrasyona bağlı olarak gümrük işlemlerinde kolaylaştırmaların arttırılması, kamu idaresinin serbest ticareti ve piyasa dengesini bozucu müdahalelerden kaçınması ve hizmet ihracatçıları olarak lojistik hizmet sağlayıcılara sağlanan teşviklerin kapsamlarının genişletilmesi sektörümüzün beklentileri arasında yer alıyor” diye konuştu.

Kapıkule’deki araç kuyrukları sorunu
     Lojistik sektörünün çatı kuruluşu UTİKAD’ın gündeminde üyelerin faaliyetlerini daha iyi koşullarda yapabilmesi ve sektörün daha iyiye gitmesi için birçok konunun bulunduğunu belirten Eldener, “Ancak güncel 3 konuyu aktarmak gerekirse Kapıkule’deki araç kuyrukları, yetki belgesi ücretleri ve transit yüklerde Türkiye’nin aldığı payın arttırılması konularını sayabiliriz. İhracat çıkışlarında bir TIR’ın sınır gümrük bölgesine ulaşarak TIR parkı dışındaki kuyruğa dahil olmasından veya kuyruk yoksa TIR parkının içine girmesinden Bulgaristan tarafına geçene kadar geçirdiği ortalama süre 14 saattir. Bu sürenin ortalama yüzde 83’lük kısmı (11,36 saat) kuyruklarda bekleyerek geçmektedir; ortalama yüzde 15’lik kısmı ise (2,06 saat) sürücülerin TIR parkında bekledikleri veya gerekli evrak eksikliklerini tamamladıkları süredir.

     Sınır kapısındaki resmi işlemlerin yapıldığı katma değerli süre ise sadece ortalama yüzde 2’lik kısımdır (15 dakika). Ayrıca sıra beklerken şoförler araçlarını terk edemediklerinden temel insani ihtiyaçlarını (yemek, tuvalet, duş gibi) giderecek herhangi bir tesis bulamamakta ve sorun yaşamaktadırlar. Bu verimsizliklerin önüne geçmek için iki kapı arasında senkronizasyon yapılmalı, Türk ve Bulgar tarafının tek kapı gibi idare edilmesi sağlanmalıdır. Farklı bakanlıkların sınır kapılarındaki çalışanlarının mesai saatleri gümrük idaresi personeliyle uyumlaştırılmalı, görevli memur sayısı arttırılmalıdır” dedi.
     Lojistik sektöründeki bir diğer sorunu açıklayan Eldener, “TİO Yönetmeliği örneğinde de tecrübe edildiği üzere TİO olarak faaliyet gösterecek firmalar daha henüz hiçbir faaliyet göstermeden 150 bin TL tutarındaki yetki belgesi ücretini ödemekle yükümlü tutulmaktadır. UTİKAD olarak söz konusu belge ücretlerinin sembolik miktarlarda tutulmasının gerektiğini savunmaktayız” diye konuştu.

“Teknolojiyi doğru kullanan sektöre yön verebilecek”
     Kişiselleştirilmiş teslimatın önemindeki artışın, lojistik firmalarını da bu yönde yatırım yapmaya zorladığını belirten Eldener, “Orta ve uzun vadede lojistik hizmet üreten firmalar birer yazılım şirketine dönüşmek durumunda kalacak, farklı ve kişiselleştirilmiş hizmeti sunabilen firmalar ayakta kalabilecek. Küresel eğilimleri incelediğimizde ülkemizdeki lojistik sektörü paydaşlarının bu değişim rüzgarından etkilenmemesi mümkün değil. Şüphesiz ki lojistik bağlanabilirliğin arttırılmasına yönelik yatırımlar, araç ve filo yatırımları, liman yatırımları vb. yatırımlar önemini koruyacak ancak bu fiziki altyapı üzerinde farklılaşabilen ve teknolojiyi doğru kullanabilen lojistik hizmet üreticileri sektöre yön verebilecek” ifadelerini kullandı.

 


+ Benzer Haberler
» “Alım teşviği değil, yeni kapasite istiyoruz”
» Mehmet Nuri Görenoğlu, “2019’da yerli üretim desteklenmeli”
» Yatırımlar Marmara’dan Ege’ye yönelecek
» “2019 Türk turizminin yılı olacak”
» “Makine ihracatı hedefimiz 20 milyar dolar”
» “Tedbirli olmakta fayda var”
» Otomotiv 2019’da faiz indirimi bekliy
» 2019’da tarımsal üretim azalacak, gıda fiyatları artacak
» “KDV düzenlemesi çiçekçileri rahatlatır”
» Seracılıkta 136 milyon dolarlık büyüme hedefi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2019
  Ticaret 19.04.2019
  Ticaret 18.04.2019
  Ticaret 17.04.2019
  Ticaret 16.04.2019
  Ticaret 15.04.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni