• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Lüks tüketim pazarı 2019’da 1,3 trilyon Avro’ya çıktı

17 Ocak 2020 Cuma 14:00
12
14
16
18

Lüks tüketim pazarı 2019’da 1,3 trilyon Avro’ya çıktı

   ► Bain & Company’nin yayımladığı yeni “Lüks Tüketim Araştırması” sektörün istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ettiğini ortaya koydu. Raporda Lüks Tüketim Pazarı Y ve Z kuşaklarının şekillendirdiğine dikkat çekildi ve markaların bu duruma uyum sağlaması gerektiği vurulandı.

           HABER MERKEZİ     
     Dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden Bain&Company’nin İtalyan Lüks Tüketim Ürünleri Üreticileri Federasyonu Fondazione Altagamma iş birliği ile hazırladığı 18’inci “Bain&Company Lüks Tüketim Araştırması” yayımlandı. Araştırmaya göre, lüks tüketim ürünlerini ve lüks deneyimleri kapsayan küresel lüks tüketim pazarı 2019’da jeopolitik karışıklıklara ve ekonomik durgunluk endişelerine rağmen büyüdü. Pazar bu yılı sabit döviz değerleriyle %4 büyüyerek ve 1,3 trilyon Avro düzeyine ulaşarak kapayacak. Kişisel lüks tüketim ürünleri pazarı da benzer bir performans göstererek 2019 sonu itibarı ile %4 büyüme ile 281 milyon Avro düzeyine çıkacak.

     Araştırmada lüks tüketim pazarını geleceğin tüketicilerinin şimdiden şekillendirmeye başladıklarına vurgu yapılırken, Y ve Z kuşaklarının bu pazardaki etkilerine de dikkat çekildi. 2025’de lüks ürün tüketicilerinin %45’ini Y kuşağının (1980–1995 arasında doğanlar), 2035’de ise %40’nı Z kuşağının (1995 sonrasında doğanlar) oluşturması bekleniyor.
     Bain & Company Türkiye Yönetici Ortağı Serhan Nadir araştırma sonuçlarıyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi:
     “Küresel lüks tüketim pazarı bu yıl esas olarak Asyalı tüketicilerden kaynaklı ılımlı bir büyüme performansı sergiledi. Lüks ürün tüketicisi hep var, giderek daha aktif oluyor ve sektörün kurallarını yeniden yazıyor. Satın alma, tüketim ve iletişim konularında markaların tüketicilerin ihtiyaçlarına yanıt veren yeni bir modele geçmeleri gerekiyor.”

Pazardaki büyümenin önemli kısmı Asya’dan geliyor!
     • Çin daha önceki yıllarda olduğu gibi yine pazar büyümesinin lokomotifi oldu. Çin lüks tüketim pazarı %26 büyüyerek 30 milyar Avro olarak gerçekleşti. Büyümenin %90’ı Çinli tüketicilerin alışverişleri sayesinde gerçekleşti.
     • Hong Kong ise devam eden gösterilerden olumsuz etkilendi ve pazar %20 küçülerek 6 milyar Avro seviyesine indi. Ancak Hong Kong lüks tüketim pazarının oyun kurallarının değişmesi ve yerel tüketicilere ağırlık verilmesiyle yeniden bir denge kazanması bekleniyor.
     • Çinli lüks ürün tüketicileri diğer Asya ülkelerinin pazarlarının performanslarını da artırdılar. Japonya %4 büyümeyle 24 milyar Avro seviyesine ulaşırken, Asya’nın geri kalanı da %6 büyüme ile 42 milyar Avro oldu.
     • ABD’de ise lüks tüketim pazarı ekonomiye duyulan güvenle ivme kazandı, ancak turist sayısının azalması performansı olumsuz etkiledi. Yine de toplam lüks tüketim pazarı 84 milyar Avro olan ABD özellikle kişisel lüks ürünler için temel pazarlardan biri olmaya devam ediyor.
     • Lüks tüketim pazarının Avrupa’daki büyümesi ise %1 düzeyinde oldu ve pazar 88 milyar Avro olarak gerçekleşti. Turizm ve ulusal para değerlerinin düşmesi nedeni ile İspanya ve Birleşik Krallık pazarlarında performans yüksek oldu. Almanya yavaşlayan ekonomik büyüme, Fransa ise yılın ilk aylarındaki gösteriler nedeni ile bu pazarda düşük performans gösterdiler.
     • Dünyanın geri kalanında %5 pazar daralması görülürken, pazar hacmi 12 milyar Avro düzeyinde gerçekleşti. Dubai’de görülen tereddütlü bir toparlanma dışında Ortadoğu’daki pazarlar kötü performans gösterdiler. Bu durumda tüketici güveninin azalması ve jeopolitik belirsizlikler önemli rol oynadı.


Online alışverişin payı artıyor!
     Küresel düzeyde online alışverişin lüks tüketim pazarındaki payı %12’ye ulaştı. Tüketiciler fiziksel satın almalarda bile dijital kanallardan daha fazla etkilenir ve bu kanallara daha fazla başvurur oldular. Bu durum fiziksel satış kanallarını olumsuz etkiliyor.
     Bain&Company araştırmasında 2020 itibarı ile küresel mağaza zincirlerinin sayı açısından tepe noktasına ulaşacakları tahmin ediliyor.

Yarının tüketicileri ne istediklerini biliyor!
     Y kuşağı tüketicileri bu pazarın istikrarlı alıcılarını oluşturuyor. 2019’da pazarın %35’ini oluşturan Y kuşağı tüketici oranının 2025 itibarı ile %45’e çıkabileceği belirtiliyor. Daha da genç olan Z kuşağı ise şimdiden pazarda rol oynamaya başlamış durumda. Bu kuşağın lüks tüketim pazarındaki oranının 2035’de %40’a ulaşması bekleniyor. Z kuşağının özgün tüketici özelliklerini Serhan Nadir şöyle özetledi:
     “Z kuşağı yarının lüks tüketim pazarında keşfedilmeyi bekleyen yeni bir segmenttir. Bu kuşak Asya pazarlarındaki payını şimdiden artırıyor. Lüks markalarla iletişim ve yenilikçilik konusunda kendilerini önemli oyuncular olarak görüyorlar. Ürüne, mağazaya, ürünle fiziksel etkileşim, gerçek ve duygusal bir bağlantı kurmaya önem veriyorlar.”
     Lüks ürün tüketicilerinin %80’i sosyal sorumluluğa sahip markaları tercih ettiklerini belirtiyor. Bu konuda da başı Y ve Z kuşakları çekiyor. Tüketicilerin %60’ı lüks markaların sosyal sorumluluk konusunda diğer sektörlerden daha fazla gayret göstermesi gerektiğine inanıyor.

Kişisel lüks tüketim ürünlerinde ayakkabı ve mücevher önde gidiyor!
     Kişisel lüks tüketim pazarında 2019’da her ikisi de %9 düzeyinde büyüyen ayakkabı ve mücevher segmentlerinin performansları dikkat çekiyor. Bu iki ürünü %7 büyüme ile deri ürünler ve %3 ile güzellik ürünleri izliyor. Lüks saatler ise iyi bir performans ortaya koyamadı. Bu pazar %2 küçüldü.
     Lüks tüketimde dikkat çeken bir başka gelişme ise ikinci el pazarındaki büyüme oldu. 2019’da 26 milyar Avro hacme sahip olan bu pazar, tüketicinin değişen zihniyetiyle giderek gelişen başarılı bir iş modeli olarak nitelendiriliyor. Pazarın bu segmenti lüks markalar için yeni bir yön ve müşteri tabanını genişleten yeni bir yol olarak değerlendiriliyor. Bain uzmanları lüks markaların bu durumdan korkmamaları, stratejik bir yaklaşım göstererek bu fırsatın sunduğu potansiyelden tam olarak yararlanmaları gerektiğini vurguluyor.
     2019’da 390 milyon olan lüks ürün müşteri sayısının 2025’te 450 milyona çıkması bekleniyor. Bu artışta büyük ölçüde özellikle Asya ülkelerinde büyüyen orta sınıflar rol oynuyor.

     Bain & Company Türkiye Yönetici Ortağı Serhan Nadir lüks tüketim pazarının değişen yüzünü şöyle aktardı:
     “Lüks markalar müşterileriyle giderek daha fazla kişisel özellikle taşıyan bağlantılar kurmak zorunda kalacak. Sundukları ürün, deneyim ve fikirlerin genç müşterilerin duygusal profiline hitap etmesi gerekecek. Bunlar küresel düzeyde çeşitlenmiş, görüş sahibi müşteriler. Halen yenilikçiliğin hızı hayli yüksek. Ancak yeni tüketim modelleri, evrilen kanallar ve müşterilerin değişen talepleri markalar için daha da hızlı bir uyum süreci gerektiriyor.”


+ Benzer Haberler
» Ankara keçisi sayısı desteklerle artıyor
» Başkan Arda atletizm pistinde
» Universal Robots, Dünya Otomotiv Konferansına katıldı
» Açlıkla birlikte obezite de küresel bir sorun
» E-ticaret sitelerinin kullanımı %159 artış gösterdi
» Gmail hesapları, kredi kartı verilerinden pahalı
» Bucalı öğrencilerin sağlığı için 100 tonluk hijyen desteği
» Karşıyaka’dan Destek Kampanyası: “Sen de destek ol, uzakta kalmasınlar”
» Heykel Çalıştayı’nda üretilen eserler Halk Park’ı süslüyor
» Güneşle dans


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 26.09.2020
  Ticaret 25.09.2020
  Ticaret 24.09.2020
  Ticaret 23.09.2020
  Ticaret 22.09.2020
  Ticaret 21.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni