• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

“Marina yatırımlarının önü açılmalı”

29 Kasım 2017 Çarşamba 15:00
12
14
16
18

“Marina yatırımlarının önü açılmalı”

   ► İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk ise, bu rakamların Türkiye’ye yakışmayan rakamlar olduğunu ve marina yatırımlarının önünü açılması gerektiğini dile getirdi.

           FATİH ÖZKILINÇ     
     İMEAK Deniz Ticaret Odası(DTO) İzmir Şubesi Kasım ayı meclis toplantısına katılan Çeşme Marina Müdürü Can Hakaltan, Türkiye’de belgeli bağlama kapasitesinin 16 bin 178 olduğunu söyledi. İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk ise, bu rakamların Türkiye’ye yakışmayan rakamlar olduğunu ve marina yatırımlarının önünü açılması gerektiğini dile getirdi.
     Çeşme Marina Müdürü Can Hakaltan, dünyadaki marinacılık ve yatçılık hakkında bilgiler verdi. Hakaltan, “Türkiye’de marinacılıkla ilgili 3 ana bölge var; İstanbul, Kuzey Ege ve Güney Ege. Marinacılığın ve yatçılığın en popüler olduğu bölge Güney Ege Bölgesi. Turizm işletmeli belgeli yat limanı sayısı. Türkiye’de 26 ve toplamda da belgeli yat limanı sayısı 44. Toplam belgeli bağlama kapasitemiz 16 bin 178. Bağlama ve marina sayımızı ilerleyen dönemlerde artıracağımıza inanıyorum” dedi.

     Dünyadaki yatların yüzde 60’ının Avrupa’da bulunduğu söyleyen Hakaltan, “Amerika Birleşik Devletleri’nde 560 bin marina var. Tekne başına düşen insan sayısı olarak Finlandiya 26 tekne sayısıyla birinci sırada. Türkiye olarak en alt sırada geliyoruz. Paylaşım ekonomisinin gelişmesiyle kişi başına düşen tekne sayısı ilerleyen dönemde artmasını bekliyorum” diye konuştu.
     Marinaların planlama, yatırım ve işletme aşamalarında karşılaştığı üç sorun olduğunu dile getiren Hakaltan, “Marina yatırımları için yer belirlenmesi ve master plan hazırlanması, imar planı onaylarındaki gecikmeler, yat limanları deniz ve kara alanlarında uygulanan kira bedelleri en büyük sorunlarımız. Dünyada deniz üzerinden kira alan tek ülkeyiz. En iyi çözüm işletme cirolarından devlet yüzde 10 pay alması olacak. Böylece hem devletin yaklaşımı hem marinaların ekonomik sürdürebilirliği iyileşir” şeklinde konuştu.

Türkiye’deki en büyük problem bağlama kapasitesi
     İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk,  marinalardaki en büyük problemin bağlama kapasitesi olduğunu söyledi. Öztürk, “Türkiye’ye hiç yakışmayan rakamlardan bahsediyoruz. Marina yatırımlarının önü açılmalı. Yatırımlar bitince de marinaların önü açılmalı. Master planıyla ilgili büyük ölçekli çalışmalar yapılıyor. İmar plan onaylarındaki ilginç olan durum plandaki değişiklik için bile büyük paralar ödeniyor. Hem gecikiyor hem para sıkıntısı var. Marina sektörünün kira sorununu, tersanelere yapılan kira düzenlemesi gibi bir çözümle giderebiliriz. Bağlama kapasitesini artırmak demek yeni marinaların önünü açmak demek. Marinaların önünü de prosedürlerin dünya standartları haline gelmesi ile çözülebilir” dedi.

Acentelik yönetmeliği gözden geçiriliyor
     Acentelık yönetmeliğinin tekrar gözden geçirildiğini aktaran Öztürk, “Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği bir çalışma yaptı. Bizinde acentelik yönetmeliğiyle ilgili çalışmalarımız sürüyor. Taslaklar oluşuyor, ancak hala bir netliği yok. Acentelerin kategori halinde olması, herkesin acentelik yapmaması, herkesin kendi bölgesi içinde acentelik yapması konuları bu noktada çok önemli. Bir takım kavramlar var, örneğin koruyucu centalık. Bu kavramlar yeni yönetmelikte olmamalı. Yeni tasarıda yeni teminat miktarlarının belirlenmesi gibi çalışmalar devam ediyor. Ümit ediyorum güzel bir taslak ortaya çıkacak. Tarifelerle de ilgili bir çalışma var” dedi.

Kuzey Ege endüstri merkezi olacak
     Aliağa-Çaltılıdere’de tekne ve yat imalatı ile çekek yeri olacak alanın onayından sonra tahsisinde gerçekleştiğini belirten Öztürk sözlerini şöyle sürdürdü: “Dolum işlemleri başlanacak. Çaltılıdere’de artık ayrı bir sektör oluşuyor. Aliağa, Bergama ve Kınık bölgesi yani Kuzey Ege Bölgesi önümüzdeki yıllarda endüstri merkezi haline dönüşecek. Çaltılıdere tekne imalatçılarının önünü açacak, kümeleşmeler olacak. Yan sanayi oraya gelecek.”
     Toplantıda İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Çeşme Marina’nın 6 Kasım’da İngiltere’de Yeşil Elma ödülü alması üzerine Çeşme Marina Genel Müdürü Can Hakaltan’a tebrik amaçlı anı ödülü verdi.

 


+ Benzer Haberler
» ABD’de “İzmir gönüllüsü” olacak
» “Bakım faaliyetlerimiz evrilmeli”
» TÜRKONFED Londra Borsası’na damgasını vurdu
» Ortadoğu’da yaşanan kriz emlak fiyatlarını düşürmez
» Erken rezervasyonda aldatıcı, gerçek dışı indirimlere dikkat
» Alaköprü sulama projesine hızla devam ediyor
» Y kuşağı tüketime aç ama kolay lokma değil
» Pazar-yetenek uyumu şirketlerin finansal performansını artırıyor
» Beyaz eşyada akıllı üretim devrimine büyük destek
» Yeni yılda CIO’ları bekleyen 6 zorluk


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.12.2017
  Ticaret 12.12.2017
  Ticaret 11.12.2017
  Ticaret 09.12.2017
  Ticaret 08.12.2017
  Ticaret 07.12.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni