• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Markalaşmaya EGİAD desteği

15 Ekim 2019 Salı 13:00
12
14
16
18

Markalaşmaya EGİAD desteği

   ► EGİAD, 2020 Marka Zirvesi öncesi bir dizi seminer gerçekleştirerek markalaşmayı inceledi.

           DUYGU GÖKSU     
     EGİAD, 2020 Marka Zirvesi öncesi bir dizi seminer gerçekleştirerek markalaşmayı inceledi. Toplantıda, Dogo, Alsancak Unlu Mamuller ve Logo Yazılım markalarının temsilcileri başarı hikayelerini anlattı. EGİAD Ege Genç İş İnsanları Derneği Başkanı Mustafa  Aslan’ın ve Yönetim Kurulu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğin açılış konuşmasını EGİAD Başkanı Mustafa Aslan gerçekleştirdi.
     Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özge Özgen’in moderatörlüğünde gerçekleşen toplantıya, Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Peksarı, Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökçe Peksarı, Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, Logo Yazılım Kurumsal Marka ve İletişim Grup Direktörü Yiğit Çallı, Alsancak Unlu Mamuller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Levent Doğanoğlu, Alsancak Unlu Mamuller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Deniz Doğanoğlu konuşmacı olarak katıldı.

“İhracata dayalı model önemli”
     Ülkemizin özellikle değer yaratma açısından en önemli sorunlarından bir tanesinin markalaşma faaliyetlerinin genel bir anlayış hâline dönüşmemesinden kaynaklandığını dile getiren EGİAD Başkanı Aslan, bunun önemli nedenlerinden birinin ülkemizdeki işletmelerin marka olmayı ve markalaşmayı, patent alma ve logo oluşturmadan ibaret olduğunu düşünmelerinden kaynaklandığına vurgu yaptı. Aslan, markalaşmak için, markanın içini dolduracak ögelere ciddiyetle eğilerek bir yol haritası hazırlanması gerektiğini ifade etti. İzmir’in son yıllarda yaşam kalitesi ile şehirler arasında bir marka olmayı başardığını dile getiren EGİAD Başkanı, içinde faaliyette bulunan firmaların da bu sorumluluk ile hareket ederek kendilerini gösterme çabalarına vurgu yaparak, “Küresel ticarette küresel değer zinciri olarak tanımlanan üretim-satış mekanizmasında marka olmak, zinciri kontrol eden konuma sahip olmak büyük önem taşımakta. Marka ile birlikte üründen elde edilen kâr marjının artması, ürünlerde yenilik ve rekabette avantaj elde etme süreçlerini izlemekte. İhracatta marka, ülkeye giren döviz miktarını artırdığı gibi gerek firmanın gerekse ülkenin rekabet gücünü de artırmakta. Fason üretim yapmak yerine dünya çapında markalı ürünler üretip ihraç etmek ülkeye giren döviz miktarını katlanarak artırmakta. Türkiye ekonomisinde sürdürülebilir büyümenin sağlanması için ihracata dayalı model ile markalaşma büyük önem taşımaktadır” dedi.

“İlk sıralarda inovatif şirketler var”
     Markalaşmada inovasyonun önemine de değinen EGİAD Başkanı Aslan, firmaları birbirinden farklılaştıranın markalaşma ve inovasyon olduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Birçok yerel pazara baktığınızda, sektörleri incelediğinizde Amerikan menşeli markaların genel bir üstünlüğünü görürüz. Mesela içecek sektörüne baktığınızda Coca-Cola ve Pepsi, fast food zinciri olarak Mc Donald’s ve Burger King, bilişim sektöründeyse Apple ve Microsoft gibi firmaları görüyoruz. Dünyadaki büyük ilaç firmaları da hem piyasa hem de marka değerlerini inovasyona, yani ARGE faaliyetlerine ayırdıkları sermayeye borçlular. İnovasyon o kadar önemli bir şey ki, bazı firmalar yıllık cirolarının %10’unu doğrudan inovasyon yaratmak için bir sonraki yıla bütçe olarak aktarıyor. Ancak inovasyon ile farklılaşabileceklerini ve yine ancak bu şekilde hayatta kalabileceklerini biliyorlar. Bu da onlara farklılaşma ve rekabeti çeşitlendirme olanağı sunuyor. Bu yüzden her yıl Boston Consulting Group tarafından hazırlanan inovatif şirketlerin sıralamasında ilk sıralarda yer alan 3 Amerikan markası olan Apple, Google, Microsoft markalarının yer alması tesadüf olarak nitelendirmemek gerekir.”

Başarı hikayeler paylaşıldı
     Aslan’ın konuşmasının ardından Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özge Özgen, “Bugün 1,5 saatimizi öğrenmeye ve ilham almaya ayırıyoruz. Markalaşmayla ilgili zihninizdeki sorulara yanıt vereceğimizi umut ediyoruz. Zihninizdeki sorulara yanıt vermenin ötesinde bu konuya ilgi duymanızı ve stratejik kararlar vermenizi sağlayacağını düşlüyoruz” dedi. Özgen, marka temsilcilerini sahneye davet ederek onların markalaşma yolculuklarının nasıl başladığını sordu. Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Peksarı, Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökçe Peksarı, Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, Logo Yazılım Kurumsal Marka ve İletişim Grup Direktörü Yiğit Çallı, Alsancak Unlu Mamuller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Levent Doğanoğlu, Alsancak Unlu Mamuller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Deniz Doğanoğlu, katılımcılara başarı hikayelerini yazarken karşılaştıkları zorlukları ve nasıl bir yol haritası izlediklerini anlattı.


+ Benzer Haberler
» Açılan ve kapanan şirket sayısı nisanda geriledi
» 22 milyon ev tüketicisi elektrik tedarikçisinden memnun değil
» Moda Gelişim Akademisi eğitimleri girişimcilere rehber oluyor
» Görünmeyen İnciraltı’ndan Turizm Bakanına davet var
» Türkiye’nin en büyük kentsel dönüşüm projesinde mutfaklarda silverline teknolojisi
» Konak’ta dayanışma halkasına yenisi eklendi
» Koronavirüs ile birlikte akıllı şehirlere olan talep arttı
» Turkcell Gönüllüleri’nden çocuklara mutlu masallar
» “Ergonomi standartları yüksek önem taşıyor”
» Covid-19 hastaları damgalanma travması yaşıyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.05.2020
  Ticaret 28.05.2020
  Ticaret 27.05.2020
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni