• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Nielsen: Türkiye’de tüketici güveni, 107 endekse ulaştı

29 Kasım 2017 Çarşamba 16:00
12
14
16
18

Nielsen: Türkiye’de tüketici güveni, 107 endekse ulaştı

           HABER MERKEZİ     
     Dünyanın önde gelen araştırma şirketi Nielsen, tüketici güveni endeksi ile ilgili gerçekleştirdiği son araştırmanın sonuçlarını paylaştı. Araştırmaya göre, 2017’nin ikinci çeyreğinde Türkiye tüketici güven endeksi, anlamlı bir yükselişle 107’ye ulaştı. 2016’nın dördüncü çeyreğinden bu yana 3 puanlık artış gösteren global tüketici güven endeksi de 2017’nin ikinci çeyreğinde 104 puana geldi.  Bölgesel iş bulma ihtimali, kişisel mali durum ve anında harcama niyeti gibi etkenlerin artmasına bağlı olarak Türkiye tüketici güven endeksi de önceki dönemlere göre arttı. Bu artış, özellikle 20 yaş altı ve 25-44 yaş gruplarında göze çarpıyor.

Türk halkının en büyük endişesi terör…
     Türk halkının en büyük endişesi, geçen senenin ikinci çeyreğinde %38’le ve 2016’nın dördüncü çeyreğinde %43’le terörizm olmuştu. Araştırma; bu durumun 2017’nin ikinci çeyreğinde de hala en büyük endişe olarak kalmaya devam ettiğini, ancak %24’e gerileyerek geçtiğimiz yılın aynı çeyreğine ve yine geçtiğimiz yılın dördüncü çeyreğine göre anlamlı bir düşüş gösterdiğini belirtiyor. Ekonomik durum ile ilgili endişe %9’dan %20’ye yükselmiş görünüyor.
Savaş endişesi ise %13’le terör ve ekonomiden sonra üçüncü en büyük endişe konumunda.

Boş zamanlar için yapılan harcamalar arttı…
     Nielsen’in Tüketici Güveni Endeksi Araştırması’nda 2016’nın dördüncü çeyreğiyle kıyaslandığında, insanların temel yaşam masraflarından geri kalan paralarını; tatillere/gezilere, ev dışı eğlencelere, yeni giysilere, yeni teknoloji ürünlerine ve ev mobilya/dekorasyonlarına daha fazla harcamaya başladığı göze çarpıyor. Çoğu kişi halen artan paralarını birikimlerine eklese de boş zamanlar için daha fazla harcama yapılmaya başlandığı da görülüyor.

 


+ Benzer Haberler
» Kurulan şirket sayısı yüzde 32,67 azaldı
» Palandöken, “Gıda ürünlerindeki KDV karmaşası son bulmalı”
» İzmir İtalyan Ticaret Odası’ndan fuar çağrısı
» Yaş Meyve Sebze Sektörü Ortaca’da buluştu
» “26 milyar $ katma değer sağladık”
» Borsa’dan tarım alanında proje fikri olan gençler için ödüllü yarışma
» Şişecam’ın kredi notuna Fitch’ten teyit
» Didim D-Marin’de Petrol Ofisi ve Asmira farkı
» Temsa Bayisi Yaşaroğlu ilk yarıda satış hedefine ulaştı
» Şehit Polis Kesikoğlu’nun adı Urla’da yaşayacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.07.2018
  Ticaret 20.07.2018
  Ticaret 19.07.2018
  Ticaret 18.07.2018
  Ticaret 17.07.2018
  Ticaret 16.07.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni