• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Nükleer buzkıran Arktika Murmansk’a doğru yola çıktı

25 Eylül 2020 Cuma 10:00
12
14
16
18

Nükleer buzkıran Arktika Murmansk’a doğru yola çıktı

           HABER MERKEZİ     
     Nükleer güçle çalışan öncü ve evrensel buzkıran Arktika, St Petersburg’da bulunan Baltık Tersanesi bitiş bendinden Murmansk Deniz Limanı’na doğru yola çıktı. 22 Eylül’de başlayan yolculuğun iki hafta sürmesi planlanıyor.

     FSUE Atomflot Genel Müdürü Mustafa Kashka konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Rosatomflot, nükleer güçle çalışan öncü ve evrensel buzkıranın varışını bekliyor. İki hafta sürecek olan yolculuk boyunca buzkıran zorlu buz şartlarında test edilecek.” dedi.
Yolculuk süresince Arktika, buz içerisine girerek Franz Josef Bölgesi’nin kuzeyine (83. Paralel kuzey) doğru hareket edecek. Bu da nükleer güçle çalışan geminin elektrik hareket sistemlerini buz koşullarında ayarlamasını sağlayacak.

     Rosatom Devlet Şirketi Genel Müdür Yardımcısı ve Kuzey Deniz Yolu Direktörlüğü Müdürü Vyacheslav Ruksha, “Rusya’da, Kuzey Denizi Yolu sularında yıl boyu düzenli ve güvenli seyrüsefer sağlayan, nükleer güçle çalışan modern bir buzkıran filosu kurulması ülkemizin stratejik hedeflerinden biri. Projeye dâhil olan ve geminin inşa edilmesinde rol oynayan herkese emeklerinden ötürü çok teşekkür etmek istiyorum. Proje 22220’nin ileride yapılacak buzkıranlarının başarılı şekilde inşa edileceğinden ve onların Rusya’nın Arktik Okyanusu’ndaki tüm hedeflerini gerçekleştirmede yardımcı olacağından eminim” diye konuştu.

     Arktika, 16 Eylül’de deneme seferlerini tamamlayarak kayıtlı olduğu limana dönmüştü. Nükleer güçle çalışan geminin mekanizmalarının ve ekipmanlarının denetimi Finlandiya Körfezi ve Baltık Denizi’nde yapılmıştı. Uzmanlar bu denetim kapsamında, çalışır durumdayken geminin elektrik güç sistemlerini ve farklı derinliklerden su çekerken gerekli olan hareketlere ilişkin özelliklerini test etmişti.

Bilgi Notu:
     Proje 22220 kapsamındaki öncü evrensel nükleer buzkıran “Arktika”, Devlet Atom Enerjisi Kurumu Rosatom tarafından görevlendirilen OJSC Baltik Gemi Tersanesi’nce inşa ediliyor. Gemi omurgası 5 Kasım 2013 tarihinde yerleştirildi ve gemi 16 Haziran 2016’da suya indirildi. Bu gemi dünyanın en büyük ve güçlü nükleer buz kırıcısı olacak. Buz kırıcı, yüksek kapasiteli olanlar dahil olmak üzere gemilere bağımsız kılavuzluk ve Batı Arktik bölgelerdeki filolara da öncülük etmesi için tasarlandı. Geminin ikili çekim anlayışı, gemiye Arktik ve kutup nehirleri ağzında faaliyet göstermesi için olanak sağlıyor. Özellikle de Yenisei nehir ağzının daha sığ alanlarında ve Ob Koyu bölgesinde bu özellik oldukça yardımcı oluyor.

     Geminin ana özellikleri: Uzunluk: 173,3 metre; Genişlik: 34 metre; Yükseklik: 15,2 metre; Güç Kapasitesi: 60 MW; Seyir Hızı: 22 knot; Su Çekme Derinliği: 10,5 metre/8,65 metre; Maksimum Buz Penetrasyonu: 2,9 metre; Yer Değiştirme: 33540 ton; Öngörülen Hizmet Süresi: 40 yıl; Mürettebat Sayısı: 53 kişi Iceberg Merkezi Tasarım Bürosu nükleer buz kırıcının teknik projesini 2009’da tasarladı. Nükleer buz kırıcı özel tasarım iki yeni RITM-200 reaktörü ve toplam kapasitesi 175 MW olan bir buhar türbini ile donatıldı.

     RITM-200, nükleer endüstrinin en yaşlı tasarım bürosu olan Atomenergomash AŞ’nin bünyesindeki Nizhny Novgorod, yani OKBM Afrikantov’dur. Hem nükleer buz kırıcı reaktörlerinin inşa ve faaliyetinin zengin deneyimi, hem de dünya nükleer güç mühendisliğindeki yeni eğilimler RITM-200’ün tasarımı için altyapı oluşturdu. Her biri 175 MW olan iki reaktörden oluşur. Ayrıca RITM-200 kendisinden öncekilerin iki katı daha hafif ve kompakttır. Bu nedenle de materyal yoğunluğu anlamında daha az maliyetlidir ve gemide daha küçük bir yer kaplar. Böylece de ekonomik olarak daha verimli olur. Böyle bir çözüme yapısal olarak kavuşulmasının nedeni; önceden reaktör dışında konuşlandırılan buhar jeneratörlerinin artık direkt olarak içinde bulunması yani entegre model yapısıdır.   
     Nükleer güç ile çalışan gemi adını; tarihte su üstü pozisyonda Kuzey Kutbu’na ulaşan ilk gemi olan efsanevi buz kırıcı “Arktika” dan alıyor.


+ Benzer Haberler
» Hasta sayısında artış devam ediyor
» Ticaret Bakanı Pekcan, OECD Bakanlar Konseyi Toplantısına katıldı
» Irak, taze domates ithalatı yasağını kaldırdı
» “Saraybosna-Belgrad Otoyolu projesindeki son gelişmeleri ele aldık”
» “Siyaseti bırakıp, ekonomiye odaklanmalıyız”
» Gürer: “KOBİ’leri hem pandemi hem döviz kurları vurdu”
» İzmir’de test yapılan her yüz kişiden 17’si pozitif
» “Kırmızı et tüketim artışını küçükbaş ile karşılayabiliriz”
» Akbank’tan Türkiye ekonomisine 2020’nin ilk dokuz ayında 322 milyar TL kredi desteği
» Türkiye’deki yabancı yatırımının metrekare bazında yüzde 36’sı vatandaşlık hakkı için


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 29.10.2020
  Ticaret 28.10.2020
  Ticaret 27.10.2020
  Ticaret 26.10.2020
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni