• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Online alışveriş %44 arttı, en yoğun saatler değişti

05 Aralık 2017 Salı 13:00
12
14
16
18

Online alışveriş %44 arttı, en yoğun saatler değişti

           HABER MERKEZİ     
     Türkiye genelinde 5.2 milyon üyesi ile mobil sadakat uygulamaları sektörünün lideri olan Hopi, 2017’nin online alışveriş istatistiklerini açıkladı. Ocak – Ekim 2017 tarihleri arasında gerçekleşen online alışveriş rakamlarının açıklandığı istatistiklerde, geçtiğimiz yıl aynı dönemde gerçekleşen online alışveriş rakamlarıyla karşılaştırmalara da yer verildi. 2017’de yapılan online alışverişler geçtiğimiz yıla göre %44 arttı. Bu yıl ortalamanın üstünde en fazla işlem yapan iller Trabzon, Kayseri ve Ankara oldu. 2016’da erkeklerle aynı miktarda online alışveriş yapan kadınlar bu yıl %6 öne geçti. 2017’de en fazla online alışveriş yapan grup 26-35 yaş aralığındaki kadınlar oldu. 2016’da en fazla online alışverişin yapıldığı Haziran ayının yerini bu yıl Ocak ayı aldı. Online alışverişlerde üst giyim alt giyimden neredeyse 2 kat daha fazla tercih edilirken, model tercihleri uzun kollu, bisiklet yakalı ve dar paçalı ürünlere yönelik oldu.

     Yeme içmeden teknolojiye, hazır giyimden ayakkabıya, havayolu ulaşımından eğlenceye, valeden kargoya kadar farklı sektörlerden 100’den fazla üye markasıyla 360 derece alışveriş ihtiyaçlarına çözüm sunan Hopi, Türkiye’nin online alışveriş istatistiklerini açıkladı. Türkiye genelinde 5.2 milyon üyesi ile mobil sadakat uygulamaları sektörünün lideri olan Hopi’nin istatistiklerine göre; 2017 yılında en fazla online alışveriş yapan yaş grubu 26-35 yaş aralığındakiler oldu. Online’da en fazla tercih edilen ürün olan tişört en çok bu yaş grubu tarafından satın alındı. Pantolon ise bu gruptaki kadınların en çok tercih ettiği ürün oldu. İstanbul, 55 yaş üstünün en çok alışveriş yaptığı il olarak dikkat çekti. İl bazında toplam alışveriş oranına göre en fazla alışveriş yapan yaş grubu geçtiğimiz yıl 36-45 yaş arasındaki Ağrılılar olurken bu yıl bu kategorinin lideri 26-35 yaş arasındaki Bitlisliler oldu.

     Geçtiğimiz yıla göre online alışveriş alışkanlıklarında mevsimsel bazda ciddi değişiklikler yaşandı. 2016’da en çok online alışveriş Haziran ayında gerçekleşirken 2017’de en çok online alışveriş Ocak ayında gerçekleşti. 2017’nin Ocak ayında yapılan işlem adedi 2016’ya göre yaklaşık 2 kat arttı.
     Geçtiğimiz yıl kadınlar ve erkekler aynı miktarda online alışveriş yaptı. 2017’de ise kadınların erkeklerden %6 daha fazla alışveriş yapması kadınların online alışverişi sevdiğini gösterdi. Online alışveriş miktarı artan kadınların alışveriş saatlerinde değişiklikler yaşandı. 2016’da kadınlar online alışveriş için en çok 10.00-11.00 saatleri arasını tercih ederken 2017’de en çok tercih edilen saat 22.00 oldu. 46-55 yaş aralığındaki kadınlar ise online alışveriş için sabah saatlerini tercih etmeye devam etti. Erkek ve kadınlarda en çok alışveriş yapan yaş grubu ise 26-35 oldu.

Onlıne’da ayakkabı alışverişini sevdik
     Online’da yapılan ayakkabı alışverişleri mağazalarda yapılan (offline) ayakkabı alışverişlerinden %21  daha fazla oldu. Online’da kazak alışverişleri de offline alışverişlere göre %2 daha fazla gerçekleşti. Online’a göre offline’da %2-3 farkla daha fazla satılan ürünler ise tişört, pantolon ve gömlek oldu.

EN ÇOK “ÜST GİYİM” VE “UZUN KOLLU” ALDIK
     Online alışverişlerde üst giyim alt giyime göre %78 daha fazla satın alındı. Üst giyimdeki kol ve yaka tercihleri de dikkat çekti. Tüm üst giyim alışverişlerinde %40 ile en çok uzun kollu ürünler tercih edilirken, uzun kollu ürünleri %21 ile kısa kollu, %8 ile kolsuz, %2 ile truvakar kollu, %1 ile askılı ürünler takip etti. Yakada %26 ile en çok bisiklet yaka tercih edilirken ardından %11 ile v yaka, %10 ile polo yaka geldi. Paçada ise en çok tercih edilenler dar ve boru paça oldu.

SABAH TİŞÖRT AKŞAM GÖMLEK
     Sabah saatlerinde en çok tişört, pantolon ve bluz alınırken akşam saatlerinde gömlek ve elbise tercih edildi. Kemer, eşarp, kravat gibi ürünleri kapsayan aksesuar alışverişleri gece geç saatlerde yapıldı. Aralarında, tişört, gömlek, pantolon ve etek gibi ürünler bulunan hazır giyim ürünleri ve ayakkabının en çok satıldığı saatler ise aksesuarlar alışverişlerinden daha önce akşam saatlerinde yapıldı.

İZMİRLİLER VE ADANALILAR UYUMADI
     Sabaha karşı en çok alışveriş yapan iller Adana ve İzmir oldu. Tüm Türkiye istatistiklerine göre en yoğun alışverişin gerçekleştiği akşam geç saatlerde en çok online alışveriş yapan iller Diyarbakır ve Hatay olarak dikkat çekti. Geçtiğimiz yıl akşam saatlerinde en çok alışveriş yapan il olan Adana, 2017’de yerini Kayseri’ye bıraktı. 2016’da gece yarısından sonra yapılan alışverişlerde şampiyon olan Trabzonlular da bu konumu Adanalılara devretti.

 


+ Benzer Haberler
» “Yatırımlardaki artış ekonomiye olan güvenin işaretidir”
» ABD’de “İzmir gönüllüsü” olacak
» “Bakım faaliyetlerimiz evrilmeli”
» TÜRKONFED Londra Borsası’na damgasını vurdu
» Ortadoğu’da yaşanan kriz emlak fiyatlarını düşürmez
» Erken rezervasyonda aldatıcı, gerçek dışı indirimlere dikkat
» Alaköprü sulama projesine hızla devam ediyor
» Y kuşağı tüketime aç ama kolay lokma değil
» Pazar-yetenek uyumu şirketlerin finansal performansını artırıyor
» Beyaz eşyada akıllı üretim devrimine büyük destek


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.12.2017
  Ticaret 12.12.2017
  Ticaret 11.12.2017
  Ticaret 09.12.2017
  Ticaret 08.12.2017
  Ticaret 07.12.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni