• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Online alışverişlere Ramazan ve Anneler Günü dopingi

21 Mayıs 2019 Salı 14:00
12
14
16
18

Online alışverişlere Ramazan ve Anneler Günü dopingi

           HABER MERKEZİ     
     Ramazan ayı ve Anneler Günü’nün üst üste gelmesiyle online alışverişler tırmanışa geçti. Yerli ve milli ödeme kuruluşu PayTR’nin açıkladığı verilere göre Anneler Günü Haftası’nda yapılan harcamalar geçen yıla kıyasla 3 kat arttı.
     BDDK tarafından 2016’da yetkilendirilen yerli ve milli ödeme kuruluşu PayTR, Anneler Günü ve Ramazan ayında yapılan harcamalara ilişkin önemli veriler açıkladı.

     Açıklanan verilere göre Ramazan ayı ve Anneler Günü’nün aynı döneme denk gelmesiyle geçtiğimiz hafta alışverişlerde büyük bir artış yaşandı ve Ramazan ayının ilk haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı.
     Anneler Günü özelinde 2018 ve 2019 yılı mayıs aylarının ilk 13 günündeki veriler karşılaştırıldığında online alışverişlerde adet bazında yüzde 85, tutar bazında ise yüzde 194 yükseliş gösterirken, alışveriş hacmi saat 08:00 ile 18:00 arasında 3 kat arttı.

Tüketiciler iftar-sahur arasında internetten alışverişe yöneldi
     2018 ve 2019 yılı Ramazan ayının ilk haftasındaki veriler karşılaştırıldığında ise hacimsel artış adet bazında 2 kat, tutar bazında da 3 kat olarak kaydedildi. Gün içerisindeki artış ortalama 4 kata ulaşırken, iftara yakın saatlerde internetten alışveriş hacmi yüzde 159, sahura yakın saatlerde alışveriş hacmi ise yüzde 108 artış gösterdi.

“Adeta Süper Cuma etkisi yaşandı”
     PayTR Genel Müdürü Tarık Tombul, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Bu yıl Ramazan ayında geçen yıla kıyasla çok büyük artışlar gözlemledik. Tüm bu veriler, tüketicilerin iftar saatini beklerken internetten alışverişe yöneldiğini gösteriyor. Bu artışta elbette Anneler Günü’nün Ramazan ayına denk gelmesi de önemli paya sahip. E-ticaret sektöründe adeta “Süper Cuma” etkisi yaşandı.”


+ Benzer Haberler
» Kısa vadeli dış borç stoku Nisan’da %3,4 arttı
» Tüketici güven endeksi 57,6 oldu
» Palandöken, “Alternatif turizm alanlarına yoğunlaşmalıyız”
» İhracat şampiyonlarının 155 tanesi Egeli
» İzmir’in bitkileri Çin yolcusu
» Doktora öğrencilerine bir destek de TÜBİTAK’tan
» Lezita yatırımlarıyla ISO 50001 belgesine hak kazandı
» Ferrero, 150 milyon TL yatırım yapacak
» Yabancı yatırımcının tercihi 20 yıl kira garantili model
» Edenred’in Dolu Dolu Kampanyaları’na büyük ilgi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.06.2019
  Ticaret 20.06.2019
  Ticaret 19.06.2019
  Ticaret 18.06.2019
  Ticaret 17.06.2019
  Ticaret 15.06.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni