• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Ortadoğu pazarında hedefimiz yüksek”

15 Şubat 2021 Pazartesi 16:00
12
14
16
18

“Ortadoğu pazarında hedefimiz yüksek”

   ► Gülle, 2020 yılında Ortadoğu ülkelerine işlenmiş doğal taş ihracatımız, yüzde 11’lik düşüşle 31,3 milyar dolar oldu

           SEZA NUR DEMİRPARMAK      
    Ege Maden İhracatçıları Birliği, Ticaret Bakanlığı’nın koordinasyonu ve desteğiyle 15-18 Şubat 2021 tarihlerinde işlenmiş ürün ithalatının önemli merkezlerinden Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’a yönelik ‘Ortadoğu Ülkeleri Sanal Doğaltaş Ticaret Heyeti’ düzenliyor.  Ortadoğu Ülkeleri Sanal Doğaltaş Ticaret Heyeti’nin resmi açılış töreninde konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, 2020 yılında Ortadoğu ülkelerine ihracatın, yüzde 11’lik düşüşle 31,3 milyar dolar olarak gerçekleştiğini, köklü ilişkiler ve coğrafi yakınlığın olduğu Ortadoğu pazarında hedeflerinin yüksek olduğunu söyledi.

“EİB’in işlenmiş doğal taş ihracatı 2020’de yüzde 12 arttı”
     Doğal taş sektörünün 2020 yılında, pandemiden tüm olumsuz etkilerine rağmen, sınırlı bir düşüş yaşadığını söyleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, “İşlenmiş doğal taş ihracatımızın, yüzde 7’lik artışla, 1 milyar doların üzerinde gerçekleşmesi, gerçekten de takdiri hak ediyor. Bu rakamda, Ege Maden İhracatçıları Birliğimizin payı günden güne artıyor. Doğal taş ihracatının lideri EİB’in işlenmiş doğal taş ihracatı, 2020’de, yüzde 12’lik artışla 426 milyon dolara ulaştı. 2019’da dünyada en çok doğal taş ihracatı gerçekleştiren 4’üncü ülke olan ülkemiz, küresel doğal taş ihracatından yüzde 3,8 pay almıştı. Bu payın 2020’de yüzde 4’ün üzerine çıkacağını öngörüyoruz. 2020’de en çok işlenmiş doğal taş ihracatı gerçekleştirdiğimiz üç ülke sırasıyla, ABD, Suudi Arabistan ve İsrail oldu. 2020’de, işlenmiş doğal taş ihracatımız, ABD’ye yüzde 14, Suudi Arabistan’a ise yüzde 11 arttı. 2020 yılında Ortadoğu ülkelerine ihracatımız, yüzde 11’lik düşüşle 31,3 milyar dolar oldu. Köklü ilişkilerimizin ve coğrafi yakınlığımızın olduğu Ortadoğu pazarında hedeflerimiz yüksek. Bu hedeflere ulaşmak adına, doğal taş ihracatında tasarım yoluyla yüksek katma değerli, çevreye duyarlı, sürdürülebilir ürünler geliştirilmesi büyük önem taşıyor. Böylelikle tasarım faktörünün çarpan etkisiyle, Türk doğal taşları kullanılarak üretilen ürünlerin uluslararası piyasalarda imajının geliştirilmesi, işlenmiş ürünlerin markalaşarak yurt dışına çok daha yüksek birim fiyatlarla satılması mümkün olacaktır” diye konuştu.

“İhracatçılarımız 2020’de Türkiye’de doğal taş ihracatının lideri oldu”
     Covid-19 virüsünün ilk Çin’de ortaya çıkmasının Türk Doğal Taş Sektörünü diğer sektörlerden daha derinden etkilediğini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Doğal Taş ihracatçılarımız en büyük ihraç pazarları Çin’deki daralmayı aşmak adına hem işlenmiş ürün ihracatına yoğunlaştılar hem de dijital pazarlamaya ağırlık vermeye başladılar. Türk doğal taş ihracatı 2020 yılında yüzde 7’lik azalışla 1 milyar 736 milyon dolar olurken, işlenmiş doğal taş ihracatı yüzde 7’lik artışla 1 milyar 58 milyon dolara yükseldi” dedi.

     Ege Maden İhracatçıları Birliği üyesi doğal taş ihracatçılarının 2020 yılında 582 milyon dolarlık doğal taş ihracatıyla Türkiye’de doğal taş ihracatının lideri olurken, 426 milyon dolarlık işlenmiş doğal taş ihracatıyla da başarılarını taçlandırdığını ifade eden Eskinazi, “İhracatlarının yüzde 73’ünü işlenmiş doğal taş ürünlerinden gerçekleştiren Ege Maden İhracatçıları Birliği üyesi doğal taş ihracatçılarımız her türlü takdiri hak ediyor. Ege Maden İhracatçıları Birliğimiz, pandemi var diye elini kolunu bağlayıp oturmadı. AMORF Doğal Taş Tasarım Yarışmasıyla katma değerli ürün üretimini arttıracak iklimi sağlamaya gayret ederken, sanal doğal taş ticaret heyeti organizasyonlarıyla üyelerinin dijital pazarlama yeteneklerinin artması için çabalıyor. 2020 yılı Kasım ayında Vietnam’a yönelik düzenledikleri başarılı ‘Sanal Ticaret Heyeti’ sonrasında bugün ‘Ortadoğu Sanal Doğal Taş Ticaret Heyeti’ni gerçekleştiriyor. Birleşik Arap Emirlikleri, Umman, Bahreyn, Katar ve Kuveyt’i kapsayan organizasyonun başarılı olmasını diliyor, Ortadoğu’nun mega projelerinde Türk Doğal Taşlarının daha fazla yer almasını temenni ediyorum” diye konuştu.

“Doğaltaş ihracatı %7 azalırken, işlenmiş doğal taş ihracatımız %7’lik arttı”
     Ortadoğu Ülkeleri Sanal Ticaret Heyetinin, Katar Bahreyn, BAE, Kuveyt ve Umman’dan alıcılarla 19 doğal taş ihracatçısını buluşturacağını belirten Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Mevlüt Kaya, “Maden sektörümüz 2020 yılında Türkiye geneli 4,27 milyar dolar ihracat yaparken, Ege Maden İhracatçıları Birliğimiz 582 milyon dolarlık büyük dilimi doğal taş olmak üzere 931 milyon dolarlık katkı sağladı. Doğaltaş özelinde ihracatımız ise Ocak-Aralık 2020 döneminde yüzde 7’lik kayıpla 1 milyar 736 milyon dolar olarak gerçekleşirken, işlenmiş doğal taş ihracatımız yüzde 7’lik artışla 1 milyar 58 milyon dolara ulaştı. Ülkemiz madencilik sektörünün en önemli pazarları başta ihracatımızın yüzde 40’ını yaptığımız Çin olmak üzere AB, ABD ve Ortadoğu ülkeleridir. 2020 yılı Ocak-Nisan döneminde; Çin’e ihracatımızın duraksaması, diğer ülkelerde özellikle Ortadoğu ülkelerinde siparişlerin bekletilmesi dolayısıyla madencilik sektörü büyük sıkıntı yaşadı. Mayıs ayından itibaren Çin’den gelen doğaltaş talebi kademeli olarak arttı. Bu sayede ihracat rakamlarımızın yıl sonunda toparlandı” dedi.

     Ortadoğu pazarının seçilme nedeniyle ilgili bilgi veren Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Global Data raporlarına göre içinde bulunduğumuz salgın dönemine rağmen BAE’nde devam eden inşaat projelerinin 2021 yılında yüzde 3,8 büyümesi bekleniyor. Katar, 2022’de dünya kupasına ev sahipliği yapacak. Önümüzdeki on yıl boyunca 150 Milyar ABD Doları büyüklüğünde konaklama tesisleri, stadyumlar ve ulaşım terminalleri inşa edecek. Kuveyt doğaltaş sektöründe net ithalatçı bir ülke olup son yıllarda doğaltaş talebi artış göstermekte. Bahreyn’de yüzde 5,6 ile en hızlı büyüyen sektör inşaat sektörüdür. Doğal taşların inşaat sektörünün önemli bir girdisi olduğu düşünüldüğünde gelecek dönemde mega konut projeleri sayesinde ülkedeki doğal taş ticaretinin hareketleneceği beklenmektedir. Ortadoğu bölgesindeki yatırımlar, mega projeler ve ithalat artışları göz önüne alındığında Türk doğaltaşının bu pazarda tanıtılması, mermer ve dekorasyon tercihlerinin anlaşılması ve doğaltaş ithalatçıları ile B2B ikili iş görüşmelerinin yapılması sektörümüz açısından çok faydalı olacaktır.”


+ Benzer Haberler
» 26 Şubat’ta 10 bin 282 kişi iyileşti
» 4 kişilik ailenin açlık sınırı 2 bin 719 TL
» Ocak’ta ihracat %2,3 arttı, ithalat %5,9 azaldı
» E-hileye geçit verilmeyecek
» Filyos limanı, bölgeyi deniz ticaretinin merkezi yapacak
» Azerbaycan’da 29 yıl önce katledilenler unutulmadı
» TCMB’nin döviz rezervleri 144 milyon dolar arttı
» “140 milyon TL’lik destek ödemelerine başlıyoruz”
» H-ÜFE yıllık %21,11 aylık %2,06 arttı
» Polisan Holding, TEİD üyesi oldu


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 27.02.2021
  Ticaret 26.02.2021
  Ticaret 25.02.2021
  Ticaret 24.02.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni