• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Otomobil satın alma yolculuğunun yüzde 71’i mobilde geçiyor

15 Mayıs 2018 Salı 12:00
12
14
16
18

Otomobil satın alma yolculuğunun yüzde 71’i mobilde geçiyor

           HABER MERKEZİ     
     Otomobil satın almadan önce ortalama 13 saat internette araştırma yaparken, tüm satın alma sürecinin yüzde 71’i mobil cihazlar üzerinde geçiyor.
     Japonya’nın en büyük dijital reklam teknoloji şirketi FreakOut, otomobil satın alacak kullanıcıların satın alma yolculuklarına ışık tutarken, bağımsız web sitelerindeki tatmin edici içeriklerin satın alma kararına etkisini ortaya koyuyor.
     Otomotiv kategorisi satın alma süreci en karmaşık endüstrilerin başında geliyor. Her otomobil, güvenlik, tarz, özellikler, maliyet, finansal alım koşulları ve birçok kişisel ihtiyaç ve tercih nedeniyle tahmin etmesi en zor alanlardan birini temsil ediyor.

     Yine de birçok otomobil satın alacak tüketicinin satın alma rotasında önemli benzerlikler bulunuyor. Autotrader’ın çalışmasına göre, otomobil satın alacak kişilerin yüzde 88’i önce internetten araştırma yapıyor. Ancak bu tüketicilerin dijital pazarlamada doğrudan satışa açık olduğunu göstermiyor. Çalışmada dikkat çeken bir diğer noktaya göre ise sıfır ya da ikinci el satın alacak tüketicilerin yalnızca yüzde 36’sı doğrudan markanın kendisinden, yüzde 57’si markanın otomobillerini satan bayinin sitesinden bilgi alıyor. Tüketicilerin yüzde 78’i ise tamamen bağımsız mecralardan bilgi almayı tercih ediyor.

     Tüketicilerin otomobil hakkında gerekli bilgileri aldığı sürece satın alma eğilimlerinin arttığına dikkat çeken FreakOut Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Bağımsız kaynaklarda doğru ve yeterli bilginin bulunması tüketicinin otomobil tercihinde çok önemli bir rol oynuyor. Gün geçtikçe geleneksel yöntemlerin yerini dijital etkileşimler alıyor. Bu etkileşimleri değerlendirirken bağımsız sitelerde mobil cihazlar üzerinde etkili bir görünürlük elde eden markalar başarıya ulaşıyor” dedi.

     Tuğ’un verdiği bilgilere göre, ortalama bir kullanıcı 3 aylık otomobil satın alma sürecinde arama motoru, videolar, fotoğraflar, karşılaştırma ve marka sitelerine uğrayarak 900’den fazla dijital noktaya temas ediyor. Böylece satın alacağı otomobil seçeneklerini gitgide düşüren kullanıcı, Google’ın verilerine göre, satın alma sürecine başladığı günden son ana kadar yüzde 71 oranında mobil cihazları kullanıyor. JD Power’ın Yeni Otomobil Tüketici Çalışmasına göre ise otomobil satın alacak kullanıcıların yüzde 56’sı araştırmasını bir mobil cihaz üzerinden gerçekleştiriyor. Ortalama bir kullanıcı otomobil satın almadan önce internette 13 saat geçiriyor.

 


+ Benzer Haberler
» Kuru incir rekolte tahmini 80 bin ton olarak açıklandı
» Sağlık Bakanlığı’ndan yerli ilaca destek
» Gülle: İhracatçıya yol gösterin hedefe birlikte ulaşalım
» Varank, “Türkiye ekonomisi, sanayinin öncülüğünde yoluna devam ediyor”
» Kurbanlık alırken BiP en büyük yardımcınız olacak
» Koçtaş’ın mobil uygulaması ‘Ustabilir’
» “Krizi fırsata çevirmemiz mümkün”
» Palandöken, “Kurban bayramı dolandırıcılarına dikkat”
» Alman devi Becker’in Türk ekonomisine güveni tam
» Kasko sigortası primleri Temmuz ayında 1 puan yükseldi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.08.2018
  Ticaret 16.08.2018
  Ticaret 15.08.2018
  Ticaret 14.08.2018
  Ticaret 13.08.2018
  Ticaret 11.08.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni