• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Paris İklim Anlaşması ulaşımda neleri değiştirecek?

14 Ekim 2021 Perşembe 08:00
12
14
16
18

Paris İklim Anlaşması ulaşımda neleri değiştirecek?


           HABER MERKEZİ      
     Bugüne kadarki en kapsamlı çevre anlaşması Paris İklim Anlaşması Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde de görüşülerek onaylandı. Karbon salımını 2030 yılında yarı-yarıya, 2050 yılında ise sıfıra indirgemeyi amaçlayan anlaşma, hedefleri sağlama aşamasında Birleşmiş Milletler enstrümanlarının devreye girmesini öngörüyor. Anlaşma imzacısı ülkeler ‘Yeşil Planlarını’ devreye alırken Türkiye’nin de benzer adımları atması bekleniyor. Peki, yeşil plan neleri kapsayabilir? Ulaşımda neleri değiştirebilir? Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, dünyadan örneklerle açıkladı.

     Dünya çapında 191 ülkenin taraf olduğu Paris İklim Anlaşması Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde görüşülerek onaylandı. Bugüne kadar imzalanan en kapsamlı ve bağlayıcı iklim anlaşması olarak görülen Paris İklim Anlaşması, yürürlüğe girdiği 2016 yılındaki karbon salımı değerlerini 2030 yılında yarı-yarıya, 2050 yılında ise sıfıra indirmeyi amaçlıyor. Anlaşma hedeflerin uygulanması aşamasında Birleşmiş Milletler enstrümanlarının devreye girmesini sağlayacak.
     Anlaşmanın bağlayıcılığıyla hareket eden Avrupa Birliği, İngiltere ve Japonya ‘yeşil planlarını’ ortaya koymuştu. Türkiye’nin de benzer bir adım atarak ‘yeşil plan’ duyurusu yapması bekleniyor. Peki, karbon emisyonunun azaltılmasını hedefleyen yeşil planlar, ulaşım alanını nasıl etkiliyor? Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC’nin Türkiye CEO’su Kadir Örücü açıkladı.

“BENZİNLİ VE DİZEL ARAÇLAR YASAKLANABİLİR”
     İngiltere ve Japonya’nın yeşil planlarında duyurdukları ‘dizel ve benzinli araç yasağını’ hatırlatan Kadir Örücü, “İngiltere’nin 2030 yılı için duyurduğu dizel ve benzinli araç yasağını 2020 yılının son haftalarında Japonya Parlamentosu da kabul etmişti.
     Avrupa Birliği’nin de benzer bağlayıcı kararlar alması bekleniyor. Dünyanın en büyük otomotiv pazarları ve üreticileri olan ülkelerde uygulanacak ‘benzinli ve dizel’ yasağı ülkemizde de etkili olacaktır. Türkiye benzer bir kararı gelecek aylarda alabilir” ifadelerini kullandı.

“KARBON VERGİSİ GELEBİLİR”
     Otomobillerden alınacak vergilerin hacim yerine emisyon değeriyle alınabileceğini belirten Örücü, “Motorlu taşıtlar vergisi, hacim ölçütü yerine emisyon değeriyle alınabilir. Maliye Bakanlığı’nın geçtiğimiz yıllarda bu yönde bir çalışması olmuştu. Ancak çalışma yürürlüğe alınmadı. Paris İklim Anlaşması’nın kabulüyle motorlu taşıtlar vergisinin emisyon değerleriyle belirlendiğini görebiliriz” diye konuştu.

“ATIK MADDELERDEN ÜRETİLİYOR, KARBON EMİSYONU ÇOK DÜŞÜK: BioLPG”
     Biyolojik yakıtların giderek geliştiğini, atıklardan uzun yıllardır metan gazı elde edildiğini hatırlatan Kadir Örücü, “Biodizel yakıtına benzer bir süreçle elde edilen BioLPG, geleceğin yakıtı olabilir. Üretiminde atık palm yağı, mısır yağı, soya yağı gibi bitkisel temelli yağlar kullanılabilirken ayrıca biyolojik atık olarak görülen, atık balık ve hayvan yağları, gıda üretiminde atık haline dönüşen yan ürünlerden de faydalanılan BioLPG hali hazırda İngiltere, Hollanda, Polonya, İspanya ve ABD’de üretilip kullanıma sunuluyor. Atıklardan üretilen ve karbon ayak izi LPG’den de düşük olan BioLPG, giderek düşen üretim maliyetleriyle gelecekte daha çok karşımıza çıkabilir” dedi.

“TÜKETİCİ LPG’YE YÖNELECEK”
     Karbon vergisi ve benzin, dizel yasaklarıyla tüketicinin LPG’ye yönelebileceğini ifade eden BRC Türkiye CEO’su Kadir Örücü, “LPG fosil yakıtlar içerisinde karbon salımı değeri en düşük yakıttır. Karbon ayak izimizi azaltmak için ulaşımda atacağımız en akılcı ve ekonomik adım var olan araçların LPG’ye uyarlanması ve böylece karbon emisyon değerlerinin önemli miktarda azaltılması sağlanabilir. Hali hazırda İtalya ve İspanya’da eski araçlara uygulanan LPG teşvikleri ülkemizde de görülebilir” ifadeleriyle sözlerini sonlandırdı.

LPG GERÇEKLERİ:
     • Çoğu hidrokarbon yakıtlara göre LPG’nin karbon-hidrojen oranı düşüktür. Dolayısıyla ürettiği birim enerji başına çok daha az karbondioksit (CO2) açığa çıkar.
     • LPG değişik oranlarda bütan ve propan gazlarının karışımıdır. Karışım oranına göre farklılık gösterse de tüm diğer hidrokarbon yakıtlara (doğal gaz, benzin, dizel vs.) göre kilogram başına daha fazla enerji üretir. Kalorifik değeri yüksektir.
     • Birleşmiş Milletler Uluslararası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre, karbondioksitin (CO2) küresel ısınma potansiyeli (GWP) faktörü, yani sera gazı etkisi 1 iken, doğalgazın ki (metan) 25, LPG’ninki 0’dır.
     • Hava kirliliği ve insan sağlığı açısından en önemli kirleticiler katı parçacıklar (PM) ve azot oksitlerdir (NOx). Avrupa Birliği ülkelerinde PM’den kaynaklanan sağlık harcamalarının ton başına 75.000 Euro, NOx’den kaynaklananın ise 12.000 Euro olduğu hesaplanmaktadır.
     • Katı parçacıklar, oluşan hava kirliliğinin Avrupa Birliği ülkelerinde her insanın hayatını ortalama 8 ila 6 ay azalttığı tahmin edilmektedir. Ayrıca açık ateşlerin neden olduğu solunum yolları sorunlarının dünyada yılda 1,5 milyon insanın hayatına mâl olduğu tespit edilmektedir.
     • LPG’nin katı parçacıklar (PM) salınımı odun ve kömürden 25-35 defa, dizelden 10 defa, benzinden yüzde 30 daha azdır.
     • Otomotiv yakıtları arasında azot oksitler (NOx) salınımı en düşük yakıt LPG otogazdır. LPG’li bir araç kilometre başına doğal gazlı bir araca göre yüzde 50, benzinli bir araca göre yüzde 75, dizel araca göre yüzde 200 daha az NOx üretmektedir.
     • Avrupa Birliği’nde 1000 kilometre başına salınan zararlı maddelerden kaynaklanan sağlık harcamaları dikkate alındığında LPG otogaz, benzinden yüzde 70, dizelden yüzde 700 daha az sağlık harcaması sağlar.
     • Ülkemizde yaklaşık 5 milyon araç LPG otogaz kullanmaktadır. Bu suretle her yıl yaklaşık 2 milyon ton daha az CO2 salınımı gerçekleşmektedir.


BRC Hakkında
İtalyan gaz ekipmanları markası BRC 1977’de kuruluşundan bu yana LPG ve CNG yelpazesindeki tüm ekipmanların üretimini yapmaktadır. Günümüzde, 50.000 m2 kapalı, 11 farklı üretim alanı ve 1000’den fazla çalışanı ile dünyanın en büyük LPG ve CNG kit üretim markası olma özelliğini elinde tutmaktadır. 70 ayrı ülkede temsil edilen BRC, kompresör, evsel dolum cihazları ve DOEM üretimlerini de her geçen gün arttırmakta ve Dünya Devleri olarak nitelendirilen Mercedes-Benz, Volvo, Audi, Volkswagen, Peugeot, Chevrolet, Citroen, Ford, Fiat, Honda, Kia, Mitsubishi, Subaru, Suzuki, Daihatsu, Piaggio, Great Wall gibi otomobil firmalarıyla da iş birliği yapmaktadır. Tüm bunlara ek olarak BRC, Alternatif Yakıt Sistemi Yarışları’nı düzenlemekte ve 2011’den günümüze, pist şampiyonası ve ralli ile tüketiciye güvenli ve performanslı ürünler geliştirdiğini kanıtlamaktadır.


BRC Türkiye – 2A Mühendislik Hakkında
2A Mühendislik, 1995’ten bu yana BRC’nin Türkiye’deki tek yetkili distribütörü olarak yurt sathına yayılmış 273 bayisi ile servis, eğitim, destek, lojistik ve garanti hizmetleri sağlamaktadır. Bunun yanı sıra proje safhasından gerekli her türlü malzeme ve ekipmanların imalat veya ithalatının yapıldığı, anahtar teslim komple tesis kurma sürecine kadar geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. 2A Mühendislik gerek ithal etmiş olduğu gerekse imalatını yaptığı ürün ve ekipmanlarla, müşteri memnuniyetine dayalı ve “Kaliteyi Zaman Belirler” sloganıyla yurtdışında da güvenilir ve saygın bir konumda yer almaktadır.


 


+ Benzer Haberler
» 22 Ekim’de 28 bin 192 yeni vak’a, 228 ölüm gerçekleşti
» ‘Türkiye Lojistik Portalı’ faaliyette
» İhracatta ezber bozma zamanı
» Beymen’in 3. amiral mağazası İstinyePark’ta
» EGİFED’te Aydın Buğra İlter güven tazeledi
» Eylül’de kurulan şirket sayısı %15,7 arttı
» İstinyePark İzmir kapılarını açtı
» Karayolları Genel Müdürlüğü yönetmeliğinde düzenleme
» Gayrimenkulün geleceği Kemalpaşa’da açılıyor
» Karabağlar’da kadınlar ve gençler için mobilya akademisi kurulacak


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.10.2021
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni