• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

“Pazardan fazla pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge önemli”

03 Temmuz 2018 Salı 09:00
12
14
16
18

   ► Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı; “Ege yüzde 11 artış ile 36 milyon dolar ile Türkiye’nin yüzde 69’unu ihraç etti”

     Mobilya, kağıt ve orman ürünleri gibi farklı sektörleri bünyesinde barındıran Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Cahit Doğan Yağcı, sektör ile ilgili açıklamalarda bulundu ve birliğin performansını değerlendirdi.
     Yağcı, “Dünya ihracatındaki payımızı artırmak ve belirlenen hedef pazarlarımızda kendi markalarımız ile yer alabilmek için gereken tüm girişim ve tanıtım faaliyetlerini gerçekleştireceğiz” dedi.
     Birliğin sektör ile ilgili hedeflerini aktaran Yağcı, “İlk aşamada her bir sektör özelinde güçlü ve zayıf yanlarımız neler, hangi konularda gelişim göstermeliyiz, dünya trendleri ve eğilimleri nasıl, karşımıza çıkan engeller ve tehditler neler gibi soruları yanıtlayarak öncelikle bir durum analizi yapıp, kendimize bir yol haritası belirleyeceğiz. Dünya ihracatındaki payımızı artırmak ve belirlenen hedef pazarlarımızda kendi markalarımız ile yer alabilmek için gereken tüm girişim ve tanıtım faaliyetlerini gerçekleştireceğiz” diye konuştu.

“Ülke ihracatından fazla artış sağladık”
     2018 yılına güzel artışlarla başlandığını söyleyen Yağcı, “Ocak-Nisan 2018 döneminde Türkiye ihracatı yüzde 10,4 artış ile yaklaşık 55 milyar dolar olurken, Türkiye Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri ihracatı yüzde 17 lik bir ihracat artışı ile yaklaşık 1,6 milyar dolar, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri ihracatı ise toplam yüzde 16 lık bir artış ile 205 milyon dolar olarak gerçekleşti ve Türkiye’nin toplam ihracatından daha fazla bir artış sağladık” ifadelerini kullandı.

“Kağıt ihracatının yüzde 22’si Ege’den gerçekleşti”
     Sektörlere göre bakıldığında, Nisan sonu itibariyle Ege’den kağıt mamulleri ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artış ile yaklaşık 127 milyon dolar olarak gerçekleşirken, toplam kağıt ihracatının yüzde 22’sinin Ege’den gerçekleştiğini ifade eden Yağcı, “Odun dışı orman ürünleri ise Ege yüzde 11 artış ile 36 milyon dolar ile Türkiye’nin yüzde 69’unu ihraç etti. Mobilya sektörüne bakacak olursak, Türkiye mobilya ihracatı yüzde 19 artarken Ege’den mobilya ihracatı yüzde 37 gibi önemli bir artış ile 50 milyon USD olarak gerçekleşti. Bu artışların önümüzdeki dönemlerde de artarak devam etmesi için çalışmalarımız devam edecek” değerlendirmelerinde bulundu.

“Tasarım odaklı marka değeri yüksek ürünler”
     Yağcı, “Ege Bölgesi’nde mobilya sektörü son yıllarda büyük bir dinamizm kazanıyor. Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği olarak biz de daha tasarım odaklı, marka değeri yüksek bir İzmir Mobilyasının gelişimi ve Uluslararası pazarlarda tanıtılması için yeni projeler ve faaliyetler gerçekleştireceğiz. Bunu yaparken, öncelikle hedef pazarlar belirleyeceğiz. Mobilya ihracatçılarımızın katılımıyla yürütülecek UR-GE projesi kapsamında hem üyelerimize eğitim ve danışmanlık hizmeti sağlanacak hem de yurtdışı pazarlarda tanıtımları gerçekleştirilerek ihracatın artırılması için faaliyetler gerçekleştirilerek, geçmiş dönemde çalışmalarına başlanan Design İzmir projesinde yer alan üyelerimizin ulusal ve uluslararası pazarlarda tanıtımlarına da devam edilecek” diye konuştu.

“Görev süremiz sonunda ihracatı 1 milyar dolara çıkaracağız”
     Geleneksel ihraç ürünleri olan odun dışı orman ürünleri ve kağıt sektöründe ihracatçıların sorunlarının çözümü ve ihracatın arttırılması için müstahsilin eğitilerek kalite standartlarının arttırılması için yine gerekli tüm faaliyetlerin yürütüleceğini belirten Yağcı, “Yürütülecek bu çalışmalar sonrasında, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin şu anda yıllık 585 milyon dolar seviyesinde olan ihracatını görev süremiz sonunda 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Daha önce belirttiğim gibi, bünyemizde üç farklı büyük sektörü barındırıyoruz ve her bir sektörümüzün hedef pazarları farklı. Öncelikle bu sektörlerimiz özelinde, küresel ihracat analizleri ve Pazar araştırmaları ile alternatif pazarlarımızı belirleyip, bu ülkelere odaklanacağız. Mevcut duruma bakıldığında, odun dışı orman ürünleri dediğimiz tıbbi ve aromatik bitkilerde en çok ihracat yaptığımız ülkeler A.B.D., Vietnam, Almanya. Bununla birlikte, Ege İhracatçı Birlikleri olarak gıda sektörlerinde hedef pazarlar olarak belirlediğimiz Japonya ve Güney Kore’ye Yönelik yürüttüğümüz Turquality projesi kapsamında birçok tanıtım aktivitesi gerçekleştiriyoruz. Kağıt Sektöründe ihracat yaptığımız ilk üç ülke İran, Mısır ve İngiltere iken, mobilya sektöründe ise Ege en çok Almanya, Suudi Arabistan ve Hollanda’ya ihracat yapıyor. Mobilya sektörümüz için en önemli Pazar hepimizin bildiği gibi bir tüketim devi olan A.B.D. Nitekim, nisan sonu itibariyle Ege’den A.B.D.’ye yapılan mobilya ihracatı yüzde 311 arttı ve bu rakamın daha da artması için elimizden geleni yapacağız. Bunun yanında Ortadoğu ve Avrupa Birliği ülkeleriyle mevcut ticaretimizin gelişmesi için çaba göstereceğiz” ifadelerini kullandı.

“Kurdaki istikrar sağlanmalı”
     Yağcı, “Parite ve dövizdeki dalgalanmalar üretici ve ihracatçılarımızın uzun vadeli politikalar oluşturmasının önünde bir engel oluşturuyor . Her ne kadar dolar ve euronun değer kazanması ihracatta artış anlamına gelse de, daha stabil döviz kurları, ekonominin istikrarlı büyümesi açısından büyük önem taşıyor. Önemli olan kurdaki istikrarın sağlanmasıdır, sağlanamaz ise tüm sektörlerde yaşanan olumsuz değişimin tüketiciye yansıması kaçınılmaz olacaktır. Aynı zamanda, özellikle ithalata bağımlı olan sektörlerimiz için, hammadde maliyetlerinde yaşanan artış üretim maliyetlerini yükseltiyor ve bu durum özellikle kağıt ve mobilya sektörlerimizi önemli ölçüde etkiliyor. Mobilya sektöründe, son bir yılda hammadde fiyatlarında yüzde 60’ın üzerinde yaşanan artış uluslararası pazarlarda firmalarımızın rekabet gücünü son derece olumsuz etkilemiştir. Öncelikle devletimizin her zaman ihracatçının yanında olduğunu hissettirmesi oldukça önemli. Üreticilerimizi ve ihracatçılarımızı, teknoloji - inovasyon odaklı, özgün tasarıma sahip ve katma değerli ürün üretim ve ihracatına yönelik olarak destekleyen politikalar, ülkemizin ilerleyen dönemlerde dünyada rekabet gücü yüksek gelişmiş ilk on ülke arasında yer alması yönünde ivme kazandıracaktır” diye konuştu.

“Yetişmiş eğitimli kadrolara ihtiyaç var”
     Sektörlerde aranılan marka olabilmek ve hak edilen şekilde diğer ülke pazarlarından pay alabilmek için tasarım ve Ar-Ge’nin önemi hepimizin malumu, bu anlamda zaten devletimizin sağladığı destekler olduğunu dile getiren Yağcı, “Bu desteklerin çeşitlendirilmesi ve kullanan firmalarımızın artırılması gerekiyor. Tasarım sadece mobilya, konfeksiyon gibi sektörlerimiz için değil tüm sektörlerimiz için önemlidir.  Özgün tasarımların geliştirilmesi ve tasarımın sektörlerimiz için önemine dikkat çekmeye yönelik faaliyetlerin artırılması ve daha fazla desteklenmesi sektörlerin gelişimi ve hak ettiği yere ulaşması açısından büyük önem taşıyor. Bu konuda yetişmiş eğitimli kadrolara ve bu kadroların firmalarda aktif bir şekilde yer almasına ihtiyaç var” açıklamalarında bulundu.

Sürecek...
Bir Sonraki Ege’den Hindistan’a kesintisiz yağlı tohum ihracatı

 


+ Benzer Haberler
» Birleşik Krallık, Egeli deri ihracatçılarının takibinde
» “İnşaat demiri ithalatına önlem alınmalı”
» Ege’den Hindistan’a kesintisiz yağlı tohum ihracatı
» Girit; “Gündemimizde kaybettiğimiz pazarlar var”
» “Yaş meyve-sebze ihracatında yeni kapılar açılmalı”
» Umur; “Yıl sonunda 1 milyar dolar duvarını aşacağız”
» EZZİB, Uzak Doğu’da pazar payını artırıyor
» Hazır giyim ihracatının ivmesi yükseliyor
» Egeli madencilerin önceliği; ‘Tasarım’
» Kuru meyvecilerden lisanslı depoculuk talebi


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2018
  Ticaret 19.10.2018
  Ticaret 18.10.2018
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni