• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Prof. Dr. Aslı Çurgunlu ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
26/09/2018 13:23
Gripten Korunmanın Yolları

Prof. Dr. Aslı Çurgunlu
İç Hastalıkları Uzmanı
Liv Hospital

     Ani hava değişikliklerinin yoğun olarak yaşandığı mevsimlerinde grip ve nezle gibi üst solunum yolu enfeksiyonları da artış gösteriyor. Alınan basit önlemler ve aşılar ile aslında gripten korunmak mümkün. Mutlaka bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek gerekiyor.

Gripten korunmanın yolları söyle:
Güne güzel bir kahvaltı ile başlayın:
     Her yeni güne düzenli yapılan bir kahvaltı ile başlamak çok önemli. Özellikle kahvaltıda kaliteli proteinlerin yer aldığı yumurta, peynir gibi besinler tabağınızda bulunmalı.

Düzenli egzersiz yapın:
     Hafif tempolu, haftada 4-5 kere ortalama 30 ila 45 dakika egzersiz yapmayı ihmal etmeyin ve spor yaşam tarzınız olsun.

Yeterli miktarda su tüketin:
     Havaların soğuması ile azalan sıvı tüketiminizi arttırmayı ihmal etmeyin. Çay, kahve gibi içecekler suyun yerini tutmazlar ve hatta vücudunuzun ihtiyaç duyduğu su gereksiniminin artmasına bile neden olur. Bu sebeple, su içmek için susamayı beklemeyin. Her gün 10-12 bardak su içmeye özen gösterin ve bunu 4 mevsim alışkanlık haline getirin.

Hijyene dikkat edin:
     Nezle ve gribin bullaşmasını önlemede sık sık sabun ve suyla el yıkamak, enfekte materyele değdikten sonra elin ağız, burun gibi baş bölgesine götürülmesinden önce yıkanması bulaşmayı önlemede çok önemlidir.

Meyve ve sebze yemeye özen gösterin:
     Mevsimine göre pazara çıkan taze sebze-meyveyi yeterli miktarda ve çeşitlendirerek tüketin. Patlıcan, havuç, ıspanak, taze fasulye, kırmızıbiber, karnabahar, kereviz, portakal, nar, greyfurt, ayva, armut, elma, kivi gibi sebze ve meyveleri sofralarınızdan eksik etmeyin.

Haftada 3 kez balık tüketin:
     Bağışıklık sisteminiz için yeterli Omega-3 alımına özen gösterin. Omega-3 tüketimi bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Haftada 2-3 kez balık yemek ve her gün herhangi bir ara öğünde 2 tam ceviz tüketmek sağlığa ve mutluluğa katkı sağlayacaktır. Eğer yeterli düzeyde Omega-3 alımı yoksa uzman bir hekimin önerisi ile Omega-3 takviyesi alınabilir. Protein alımı da bağışıklık sistemini güçlendirir. Yumurta en güçlü proteindir. Eğer doğal bulabilirseniz haftada 3-4 gün tüketin.

Yeterli ve kaliteli uyuyun:
     Düzensiz ve az uyuyanların özellikle çocukların vücut direnci zayıfladığı için hastalıklara daha kolay yakalanırlar. Beyin, karaciğer, akciğerler hatta kaslarının bile sorunsuz çalışabilmesi için sıcaklığı kontrol edebilmesi ve hormonları salabilmesi gerekir. Uykusuz kalmak vücudun bunları yapmasını zorlaştırır.

Grip aşısı yaptırın:
     Grip aşısı yaptırmadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Özellikle yaşlı, çocuk ve kronik hastalığı olanların grip aşısı yaptırması önerilir. Grip aşısı bağışıklık sistemini çalışmaya teşvik eder. Aşı ile vücudunuz, virüsü nasıl tanıyacağını ve nasıl virüse karşı savaşacağını öğretir.

Gereksiz ilaç kullanımından kaçının:
     Antibiyotikler sadece bakteriyel enfeksiyonları tedavi eder. Gereksiz şekilde antibiyotik almak sağlığınız için tehlikeli olur ve antibiyotiğe karşı olan direncinizi yükseltir. Doktor önerisi olmadan, gereksiz antibiyotik kullanmayın.

Stresten uzak durun ya da stresi yönetmeye çalışın:
     Stresliyken vücut stresi yok edebilmek için maddeler üretir ve dengesini şaşırır ve immün sistemde çöküş meydana gelir. Bu nedenle stres dönemlerinde hepimiz daha sık hasta oluruz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Norm ve CMS’den ortak proje

  HPV psikolojiyi de aşkı da etkiliyor

  İKSEV’de Rengim Gökmen ile yuvarlak masa söyleşisi

  Başkan Çalkaya, “Eğitime destek bizim için kutsaldır”

  Ülkemizdeki çocuklar, kanser tedavisi kaynaklı işitme kaybına karşı korunabilecek

  Türkiye Akdeniz’in en iyi kruvaziyer destinasyonu seçilince Japonlar yatırıma hız verdi

  Dekton Slim’den XGloss parlak yüzeyli yeni renkler

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  21 Kasım 2019 Tarihli ve 30955 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  KORDON VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN İLANEN TEBLİĞ

  ETÜD PROJE HİZMETİ ALINACAKTIR

  Yüz vergi mükellefi listesi açıklandı

  “Doğal bir avcı türemezse palmiyeleri kaybedeceğiz”

  İzmir Oto Galericileri Odası Pasaport’a taşındı

  Kağıt ve matbaa sektörü haksız rekabetten şikayetçi

  İklimlendirme sektörünün ihracat atağı devam ediyor

  OİB, Belgrad’a Otomotiv Sektörel Ticaret Heyeti ziyareti düzenledi

  İnşaat malzemeleri sanayisi toparlanma eğilimine girdi

  Efes Selçuk, beş açılışla taçlanıyor

  Pasaport’taki tütün depoları yıkılıyor

  Üniversite mezunu değil, kaynakçı lazım

  İzmir’de Çocuk Hakları Günü kutlandı

  Baharatçılar tek çatı altında toplandı

  Bayraklılı çocuklar ‘hakları’ için yürüdü

  Başkan Kılıç’tan özel konuklarla “çocuk hakları” zirvesi

  Sütteki referans fiyat üreticiye yansımıyor

  Global rekabet için dijital dönüşüm şart

  Yatırımlarına doğru yön vermek isteyen Fon Bilen’e soracak

  Mandi ve Mandila İzmir sokaklarında

  Isınırken tasarruf ettiren çözümler koçtaş’ta

  Menemen Belediye Başkanı Aksoy’dan çocuklar için yeni bir proje

  Milyonlarca Black Friday fırsatı tek platformda

  Flokser Kimya’dan yalıtım için yanmazlığı artırılmış poliüretan sistemleri

  Şirketlerin en büyük endişesi teknoloji

  Ve Karaburun’da hukuk kazandı

  “Çevre mevzuatından muafiyet ile ‘kirletme hakkı’ getiriliyor”

  BASE 2019’a sanatseverlerden büyük destek

  ISM bu yıl da ‘en iyiler’ arasında yer aldı

  Yüksel: “İş yaşamında başarının anahtarı güven”

  İndirim günlerinde alışveriş yaparken siber dolandırıcılara dikkat

  Maxion İnci Jant Grubu’na istihdam ödülü

  Aktif Bank’ın Afrika çıkarması sürüyor

  Başkan İduğ’a DİSK desteği

  Karanlık internette kripto para hırsızlığı

  Usta Tiyatrocu Yıldız Kenter Bornova’da adını taşıyan sahnede anılacak

  Bayraklı’da ‘Sesli Sağlık Asistanı’ dönemi

  İhale Özetleri

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.11.2019
  Ticaret 19.11.2019
  Ticaret 18.11.2019
  Ticaret 16.11.2019
  Ticaret 15.11.2019
  Ticaret 14.11.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni