• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Prof. Dr. Aslı Çurgunlu ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
26/09/2018 13:23
Gripten Korunmanın Yolları

Prof. Dr. Aslı Çurgunlu
İç Hastalıkları Uzmanı
Liv Hospital

     Ani hava değişikliklerinin yoğun olarak yaşandığı mevsimlerinde grip ve nezle gibi üst solunum yolu enfeksiyonları da artış gösteriyor. Alınan basit önlemler ve aşılar ile aslında gripten korunmak mümkün. Mutlaka bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek gerekiyor.

Gripten korunmanın yolları söyle:
Güne güzel bir kahvaltı ile başlayın:
     Her yeni güne düzenli yapılan bir kahvaltı ile başlamak çok önemli. Özellikle kahvaltıda kaliteli proteinlerin yer aldığı yumurta, peynir gibi besinler tabağınızda bulunmalı.

Düzenli egzersiz yapın:
     Hafif tempolu, haftada 4-5 kere ortalama 30 ila 45 dakika egzersiz yapmayı ihmal etmeyin ve spor yaşam tarzınız olsun.

Yeterli miktarda su tüketin:
     Havaların soğuması ile azalan sıvı tüketiminizi arttırmayı ihmal etmeyin. Çay, kahve gibi içecekler suyun yerini tutmazlar ve hatta vücudunuzun ihtiyaç duyduğu su gereksiniminin artmasına bile neden olur. Bu sebeple, su içmek için susamayı beklemeyin. Her gün 10-12 bardak su içmeye özen gösterin ve bunu 4 mevsim alışkanlık haline getirin.

Hijyene dikkat edin:
     Nezle ve gribin bullaşmasını önlemede sık sık sabun ve suyla el yıkamak, enfekte materyele değdikten sonra elin ağız, burun gibi baş bölgesine götürülmesinden önce yıkanması bulaşmayı önlemede çok önemlidir.

Meyve ve sebze yemeye özen gösterin:
     Mevsimine göre pazara çıkan taze sebze-meyveyi yeterli miktarda ve çeşitlendirerek tüketin. Patlıcan, havuç, ıspanak, taze fasulye, kırmızıbiber, karnabahar, kereviz, portakal, nar, greyfurt, ayva, armut, elma, kivi gibi sebze ve meyveleri sofralarınızdan eksik etmeyin.

Haftada 3 kez balık tüketin:
     Bağışıklık sisteminiz için yeterli Omega-3 alımına özen gösterin. Omega-3 tüketimi bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Haftada 2-3 kez balık yemek ve her gün herhangi bir ara öğünde 2 tam ceviz tüketmek sağlığa ve mutluluğa katkı sağlayacaktır. Eğer yeterli düzeyde Omega-3 alımı yoksa uzman bir hekimin önerisi ile Omega-3 takviyesi alınabilir. Protein alımı da bağışıklık sistemini güçlendirir. Yumurta en güçlü proteindir. Eğer doğal bulabilirseniz haftada 3-4 gün tüketin.

Yeterli ve kaliteli uyuyun:
     Düzensiz ve az uyuyanların özellikle çocukların vücut direnci zayıfladığı için hastalıklara daha kolay yakalanırlar. Beyin, karaciğer, akciğerler hatta kaslarının bile sorunsuz çalışabilmesi için sıcaklığı kontrol edebilmesi ve hormonları salabilmesi gerekir. Uykusuz kalmak vücudun bunları yapmasını zorlaştırır.

Grip aşısı yaptırın:
     Grip aşısı yaptırmadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Özellikle yaşlı, çocuk ve kronik hastalığı olanların grip aşısı yaptırması önerilir. Grip aşısı bağışıklık sistemini çalışmaya teşvik eder. Aşı ile vücudunuz, virüsü nasıl tanıyacağını ve nasıl virüse karşı savaşacağını öğretir.

Gereksiz ilaç kullanımından kaçının:
     Antibiyotikler sadece bakteriyel enfeksiyonları tedavi eder. Gereksiz şekilde antibiyotik almak sağlığınız için tehlikeli olur ve antibiyotiğe karşı olan direncinizi yükseltir. Doktor önerisi olmadan, gereksiz antibiyotik kullanmayın.

Stresten uzak durun ya da stresi yönetmeye çalışın:
     Stresliyken vücut stresi yok edebilmek için maddeler üretir ve dengesini şaşırır ve immün sistemde çöküş meydana gelir. Bu nedenle stres dönemlerinde hepimiz daha sık hasta oluruz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Bayram sonrası ilk gün yeni vaka sayısı tekrar binin üzerinde

  OTURMA BANKI İSKELETİ, AYAKLI ÇÖP KOVASI ve PİKNİK MASASI İSKELETİ ALIMI

  Çiğli ve Gaziemir’e de seyyar maskematik

  İhracata yönelik dijital faaliyetlere teşvik

  TİAD, Kovid-19’un takım tezgahları sektörüne etkilerini ölçümledi

  Aile Danışmanlığı Ulusal Yeterlilik Belgesi hazırlanıyor

  Döviz / Altın

  Sanal ticarete gerçek destek

  Mermercilerden ihracata ‘Fotoğraflı’ katkı

  Küresel salgına rağmen yatırıma devam

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Asansörde virüse karşı yeni çözümler yolda

  Başkan Kılıç sosyal medyayı salladı

  E-Spor pazarı 1,5 milyar dolara koşuyor

  Yabancı finans kuruluşlarının Çin’deki toplam aktifleri 702 milyar doları aştı

  Dünyada yaklaşık 1 milyar bisiklet olduğu ortaya çıkt

  Koç Holding net karı yüzde 345 yükseldi

  ExSA ve PPF, Temsa’nın hisselerini satın alacak

  AVOD’un maden rezervi 8.5 milyon tona yükseldi

  İzmir’de camiler dezenfekte ediliyor

  “Tavuk etindeki fiyat artışı üreticinin cebine yansımıyor”

  BiP ile görüşmeler 2 ayda 33 kat arttı

  Konak’ta camiler ibadete hazır

  Süt ve süt ürünleri ihracatçıları Çin pazarıyla hedef büyüttü

  Başkan Aksoy’dan Menemenli pamuk üreticilerine destek

  İZSİAD’ın gündemi yeni iş modelleri

  HAK-İŞ’ten uluslararası alanda önemli başarı

  Çeşme’de Covid-19 kılavuzu

  Bucalı ailelere iletişimi arttıran oyun kartları

  İhtiyaç sahiplerine verilen destek artıyor

  Tugay talimat verdi, metruk binalar yıkıldı

  Menderes’te camiler ibadete hazır

  “İzmir’in onu tanıtacak yeterince markası yok”

  İTB Meclisi’nde Covid-19 krizinin ardından normalleşme süreci konuşuldu

  EGİKAD geleceğin mesleklerini masaya yatırdı

  Emlak vergisi’nde son gün 1 Haziran

  Gürer: “Değişken hava koşullar üreticiyi vurdu”

  Lufthansa için 9 milyar avro yardım paketi

  İhale Özetleri

  27 Mayıs 2020 Tarihli ve 31137 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Günlük test sayısı Mayıs’ta ilk kez 20 binin altına indi

  26 Mayıs 2020 Salı

  Günlük Vaka sayısı iki gün sonra tekrar binin altına düştü

  Pire Limanı bu yıl da Avrupa’nın en büyüğü olacak

  SunExpress 4 Haziran’da iç hat uçuşlarına başlıyor

  BSMV binde 2’den yüzde 1’e çıktı

  25 Mayıs 2020 Pazartesi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 28.05.2020
  Ticaret 27.05.2020
  Ticaret 22.05.2020
  Ticaret 21.05.2020
  Ticaret 20.05.2020
  Ticaret 19.05.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni