• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Prof. Dr. Aslı Çurgunlu ►SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
26/09/2018 13:23
Gripten Korunmanın Yolları

Prof. Dr. Aslı Çurgunlu
İç Hastalıkları Uzmanı
Liv Hospital

     Ani hava değişikliklerinin yoğun olarak yaşandığı mevsimlerinde grip ve nezle gibi üst solunum yolu enfeksiyonları da artış gösteriyor. Alınan basit önlemler ve aşılar ile aslında gripten korunmak mümkün. Mutlaka bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek gerekiyor.

Gripten korunmanın yolları söyle:
Güne güzel bir kahvaltı ile başlayın:
     Her yeni güne düzenli yapılan bir kahvaltı ile başlamak çok önemli. Özellikle kahvaltıda kaliteli proteinlerin yer aldığı yumurta, peynir gibi besinler tabağınızda bulunmalı.

Düzenli egzersiz yapın:
     Hafif tempolu, haftada 4-5 kere ortalama 30 ila 45 dakika egzersiz yapmayı ihmal etmeyin ve spor yaşam tarzınız olsun.

Yeterli miktarda su tüketin:
     Havaların soğuması ile azalan sıvı tüketiminizi arttırmayı ihmal etmeyin. Çay, kahve gibi içecekler suyun yerini tutmazlar ve hatta vücudunuzun ihtiyaç duyduğu su gereksiniminin artmasına bile neden olur. Bu sebeple, su içmek için susamayı beklemeyin. Her gün 10-12 bardak su içmeye özen gösterin ve bunu 4 mevsim alışkanlık haline getirin.

Hijyene dikkat edin:
     Nezle ve gribin bullaşmasını önlemede sık sık sabun ve suyla el yıkamak, enfekte materyele değdikten sonra elin ağız, burun gibi baş bölgesine götürülmesinden önce yıkanması bulaşmayı önlemede çok önemlidir.

Meyve ve sebze yemeye özen gösterin:
     Mevsimine göre pazara çıkan taze sebze-meyveyi yeterli miktarda ve çeşitlendirerek tüketin. Patlıcan, havuç, ıspanak, taze fasulye, kırmızıbiber, karnabahar, kereviz, portakal, nar, greyfurt, ayva, armut, elma, kivi gibi sebze ve meyveleri sofralarınızdan eksik etmeyin.

Haftada 3 kez balık tüketin:
     Bağışıklık sisteminiz için yeterli Omega-3 alımına özen gösterin. Omega-3 tüketimi bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Haftada 2-3 kez balık yemek ve her gün herhangi bir ara öğünde 2 tam ceviz tüketmek sağlığa ve mutluluğa katkı sağlayacaktır. Eğer yeterli düzeyde Omega-3 alımı yoksa uzman bir hekimin önerisi ile Omega-3 takviyesi alınabilir. Protein alımı da bağışıklık sistemini güçlendirir. Yumurta en güçlü proteindir. Eğer doğal bulabilirseniz haftada 3-4 gün tüketin.

Yeterli ve kaliteli uyuyun:
     Düzensiz ve az uyuyanların özellikle çocukların vücut direnci zayıfladığı için hastalıklara daha kolay yakalanırlar. Beyin, karaciğer, akciğerler hatta kaslarının bile sorunsuz çalışabilmesi için sıcaklığı kontrol edebilmesi ve hormonları salabilmesi gerekir. Uykusuz kalmak vücudun bunları yapmasını zorlaştırır.

Grip aşısı yaptırın:
     Grip aşısı yaptırmadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Özellikle yaşlı, çocuk ve kronik hastalığı olanların grip aşısı yaptırması önerilir. Grip aşısı bağışıklık sistemini çalışmaya teşvik eder. Aşı ile vücudunuz, virüsü nasıl tanıyacağını ve nasıl virüse karşı savaşacağını öğretir.

Gereksiz ilaç kullanımından kaçının:
     Antibiyotikler sadece bakteriyel enfeksiyonları tedavi eder. Gereksiz şekilde antibiyotik almak sağlığınız için tehlikeli olur ve antibiyotiğe karşı olan direncinizi yükseltir. Doktor önerisi olmadan, gereksiz antibiyotik kullanmayın.

Stresten uzak durun ya da stresi yönetmeye çalışın:
     Stresliyken vücut stresi yok edebilmek için maddeler üretir ve dengesini şaşırır ve immün sistemde çöküş meydana gelir. Bu nedenle stres dönemlerinde hepimiz daha sık hasta oluruz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Star Rafineri üretime başladı

  Pekcan: Önceliğimiz yerel para ile ticaret

  Eylül’de 127 bin 327 konut satıldı

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 06.11.2018 - 10:00

  Kuru meyve sektörü 6 ülkeyi hedef pazar seçti

  Selim Yaşar: Son 5 yılda 930 milyon TL yatırım yaptık

  Önüne gelenin müteahhit olması sektörün sonunu getirdi

  Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila; "Halkımızdan aldığımız güçle hizmete devam" dedi

  İzmir Limanı’nı hep beraber yöneteceğiz

  ÜNLÜ & Co Kadın Girişimciler Akademisi 3. yılında

  EGSD, üniversiteli tasarımcıları buluşturdu

  İş hayatına yeni girişimciler kazandırdılar

  Öğrencilere asansör ve yürüyen merdiven kullanımı eğitimi

  Gayrimenkul reklamlarında fiyatlar TL ile gösterilecek

  ATO ile KOSGEB iş birliği yapacak

  Kooperatifçiliğin nabzı Bademler’de atacak

  ‘Büyük Dahi Mustafa Kemal’ sergisine yoğun ilgi

  Tailwind Havayolları Türkiye’ye 320 bin yabancı turist taşıyacak

  Türkiye’nin yarısından fazlası sosyal medyada

  TAİDER ile Dünya Gelecek Nesil Girişimcilik Ödülü Türkiye’de

  RTB House, Orta Avrupa’nın en hızlı büyüyen 2. Teknoloji şirketi

  Diyet Kafe’de özel hizmet

  İzmir için el ele

  Gaziemir Belediyesi bütçesi tartışma yarattı

  İzmir buluşması

  1. Foça Uluslararası Arkeoloji ve Kültürel Mirası Film Günleri başladı

  Başkan Karabağ, Alevi vakıf ve dernek yöneticileri ile buluştu

  Mutfağın ustalarına emek ödülü

  İyi ki varsın GAZİSEM

  HSBC: Kuşak ve Yol Girişimi’nin sunduğu fırsatları iyi değerlendirmeliyiz

  Alaittin Eraslan Tiyatro Günleri başlıyor

  Piriştina ilk desteği muhtarlardan aldı

  Sorunlar sosyal medyada çözülüyor

  Bu mail başlıkları oltaya düşürüyor

  Kaspersky Lab araştırmacıları Asya’nın merkezindeki diplomatik kaynakları hedef alan yeni bir siber casusluk dalgasını tespit etti

  Türk oyun geliştiricileri önemli bir başarıya imza attı

  Panasonic eksiksiz bir 4k ekran serisini piyasaya sürüyor

  Biznet Bilişim’in PCI alanındaki ilkleri devam ediyor

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  19 Ekim 2018 Tarihli ve 30570 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Tıbbi malzeme alımında e-ihale dönemi başladı

  6,3 milyar $’lık ‘Star Rafineri’si açılıyor

  “Toparlanmada dünyada ilk üçteyiz”

  Egeli turizmciler: Dijitalleşme kaçınılmaz

  Future Fish 9. kez açıldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.10.2018
  Ticaret 19.10.2018
  Ticaret 18.10.2018
  Ticaret 17.10.2018
  Ticaret 16.10.2018
  Ticaret 15.10.2018
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni