• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Promosyon sektörünün 2023 hedefi 10 milyar TL

04 Ocak 2020 Cumartesi 12:00
12
14
16
18

   ► Sektör hacminin 5 milyar lira civarında olduğunu belirten Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği Başkanı Abdullah Gürz, “Promosyon sektörünün 2023 hedefi 10 milyar lira ihracat gerçekleştirmek” dedi.

     2019 yılı promosyon sektörüne yönelik değerlendirme yapan Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Gürz, 2020 yılı sektör beklentilerini Ticaret Gazetesi’ne anlattı.  2018 yılını 2019 yılına bağlayan satışların çok zayıf çok düşük olduğunu vurgulayan Başkan Gürz, “Doların hareketlenmesi ve ekonominin zor durumda olmasından kaynaklı sebeplerle geçtiğimiz yıl ki satışlardan memnun değiliz” dedi.
     2019 yılı yaz sezonundan bu yana ilginç bir şekilde sezonda hareketlilik yaşandığını kaydeden Gürz, “ 2019 yılbaşına girerken işler zayıftı. Yaz sezonundan bu yana beklediğimizden çok daha iyi zaman geçirdik. 2020 yılına girerken yılbaşına yönelik hediyelik promosyon satışları zaman gayet güzeldi. İşler biraz geç açılsa da satışlar beklentimizin epey üstündeydi. Tabi her zamanki gibi iki ayağımız bir pabuçta olsa da herkesin işlerini teslim ettik” dedi.

     İşlerin yön değiştirerek teknolojik ürünlerin ağırlıklı hale geldiğini anlatan Gürz, “Artık kişiye özel üretimler ön plana çıktı. Eskiden promosyon ürünlerine firmanın logosunu basar verirdik. Şimdi firmaların logosunun altına kime verecekse onun isimlerini yazmaya başladık. Bu tip üretimlerimiz arttı. Tercih edilme açısından teknolojik ürünlerde de artış oldu bir numaraya oturdu diyebilirim. Özellikle powerbank gibi ürünlerde artış var. Defter, kalem gibi ürünler ise hiçbir zaman lokomotif özelliğini kaybetmedi. Takvim talebi biraz azalsa da yine de güzel bir yıl geçirdik. Geçtiğimiz yıla göre bu yılbaşı promosyon satışları açısından iyi geçti” diye konuştu.

“2020 sezonu iyi geçecek”
     Ajanda gibi ürünlerin defter gibi tarihsiz ürünlere doğru kaydığını aktaran Gürz, “Tarihsiz ürünler daha fazla yaptırılıyor. Özel zamanlar dışında da gittiğinizde götürebiliyorsunuz o yüzden tarihsiz ajandalar daha ön plana çıktı. Böyle olunca işler sadece yılbaşı gibi özel zamanlara değil bütün bir zamana yayıldı” dedi.
     Büyük kurumsal firmaların bütçe kısıtlaması kararının kısmen promosyon sektörüne yansıdığını belirten Gürz, “Bu durum imalatçıları biraz etkilemiş olabilir. Ekonomik olarak kısıtlamaya giden firmalar da yine bütçe ayırdılar, 10 bin civarında ürün değil de 3 bin civarında ürün yaptırdılar, ya da 500 ürün yaptıran firma 300 ürün yaptırdı.

     Aynı bütçeyi harcadılar ama adet olarak az daha kaliteli daha şık daha kişiye özel ürünler istediler. Daha kişiye özel ürün siparişleri almaya başladık. Artık verilen kalem veya defterde firmanın logosu ve adının yanı sıra hediye edilen kişinin adı yazılıyor. Ürünün atılmaması, kullanılması ve hatırlanması amaçlanıyor. Bu da sektör açısından sevindirici bir durum. Bu bağlamda ürün kalitesi artmaya başladı. Bu sezon gayet iyi geçecek. Yakında Almanya’da Avrupa’nın en büyük promosyon fuarı gerçekleşecek. Dernek olarak bizde katılacağız. Oraya giderek Türkiye’yi anlatıyoruz, Türk firmalarını tanıtıyoruz. Türkiye’den ithalatçı, tasarımcı, imalatçı 72 firma katılacak. Fuardan oldukça yüksek verim elde edeceğiz” şeklinde konuştu.

“Sektörde kayıt dışılık çok fazla”
     Sektörün büyüklüğünü net olarak söylemenin çok zor olduğunu söyleyen Gürz, “Sektörün hacmi 5 milyar lira civarında. Ama kayıt dışılık çok fazla olduğu için çoğunu takip edemiyoruz. Mesela bir çikolata fabrikası çok fazla miktarda çikolata üretip yolluyor. Bu tarz firmaları takip edemeyebiliyoruz. Promosyon sektörünün 2023 hedefi 10 milyar lira ihracat gerçekleştirmek. O kadar büyük bir sektörüz ki matbaacılar, camcılar, porselenciler, seramikçiler, çantacılar  gibi ürün yelpazesi çok geniş o yüzden takip etmek çok zor. Aklınıza gelecek her şeyi promosyon olarak kullanabiliyoruz çünkü üzerine baskı yapabilecek teknolojiye sahibiz. Bu da bizim sektörümüzü büyütüyor. Sektörümüz çok büyük biz de ölçemiyoruz, o yüzden tam değerini bulamıyoruz” diye konuştu.

“Bütün bir yıla yayılan bir sektörümüz var artık”
     Yavaş yavaş insanların  firmalarını markalaştırmak, hafızalarda kalmak adına tercih edilebilirlik anlamında promosyona önem vermeye başladığını sözlerine ekleyen Gürz, “Bizde bu bilinci arttırmaya çalışıyoruz. Bu bizim için çok önemli. Firmaların bunu bir yıla yaymalarını istiyorduk. Bu da yavaş yavaş oluşmaya başladı. Bütün bir yıla yayılan bir sektörümüz var artık. Promosyon sektörünün gelecek sene daha iyi olacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Bu kış balık herkesi doyuracak
» İzmir’deki kuaförlerde kan kaybı
» Gemi geri dönüşümde kira sözleşmesi engeli
» Üretim yapan ihracatçı yabancının radarında
» Yeni normalde sınavlara çevrim içi hazırlık
» Daldaki kivinin yüzde 40’ı satıldı
» Çiçekçilik sektöründen devlet desteği talebi
» Konutta kronikleşen talep sürüyor
» “Çimentoda maliyetine ihracat dönemi”
» Cari açığın ilacı küçükbaş hayvancılıkta


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 30.09.2020
  Ticaret 29.09.2020
  Ticaret 28.09.2020
  Ticaret 26.09.2020
  Ticaret 25.09.2020
  Ticaret 24.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni