• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
08/04/2021 06:14
Bel Ağrısına Karşı 7 Etkili Egzersiz

Prof. Dr. Halil Koyuncu
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı
Acıbadem Kozyatağı Hastanesi

     Son bir yıldır günlük yaşam alışkanlıklarımızı derinden etkileyen yüzyılın salgın hastalığı koronavirüs (Covid-19) pandemisi nedeniyle hareketlerimiz büyük ölçüde kısıtlanırken, iş yaşamının adeta ev ortamına aktarılması nedeniyle online toplantılar derken bilgisayar karşısında geçirdiğimiz saatler arttı; bu durum da pek çok kişide bel ağrılarını tetikledi. Toplumda her 10 kişiden 9’unun bel ağrısı çektiği belirtiliyor.

     İş yaşamı, ağrıların oluşumunda kolaylaştırıcı bir faktördür. Covid pandemisi sürecinde ekran karşısında uzun süre çalışma ve hareketsizlik nedeniyle bedenin şekli bozuldu. Omurga ve özellikle bel ya çukurlaştı ya kamburlaştı veya eğrildi. Ruhsal yapının çökmesi de belde stres yaratarak ağrıyı artırdı. Duruş bozukluğu, vücudu yanlış kullanma, aynı pozisyonda kalma ve bele binen anormal yükler, beldeki ve çevredeki kasların görevini unutturdu. Kaslar çalışamaz hale geldi, kuvvetleri azaldı, kasıldılar ve kısaldılar. Bu etkenler de pek çok kişide bel ağrılarının artmasına yol açtı.

     Bel ağrılarının yüzde altmış nedeninin kas kaynaklı olduğunu, alınacak bazı önlemler ve yapılacak bazı egzersizlerle bu ağrıları azaltmanın mümkün olabilecek.

Başta kitap taşıma egzersizi
     Hem otururken hem de ayakta ‘başta kitap taşıma’ egzersizi yapın. Sandalyeye sırtınız ve omzunuz dik şekilde oturun ve başınızın üzerine kitap yerleştirin. Bu şekilde gün içinde birkaç kere 5’er dakika durmaya çalışın. Ayakta da aynı şekilde başınızın üzerine kitap koyup dik durarak omurganın, özellikle belin doğal eğriliğini yeniden kazandırabilirsiniz.

Sırt üstü yatarak bacaklarınızı yukarı kaldırın
     Sırt üstü yatarken iki bacağınızı bitişik şekilde uzatın. Sırayla önce bir bacağınızı 10 kez, kalçanızdan yukarı olacak şekilde kaldırın, ardından diğer bacağınızda işlemi tekrarlayın. Sonra her iki bacağınızı bitişik şekilde aynı anda kalçanızdan yukarıda olacak şekilde kaldırın. Bu hareketi sabah akşam 10 kez yapın.

Ellerinizi belinizin altına koyun ve bastırın
     Sırt üstü pozisyonda, her iki el açılmış halde, yan yana, el sırtları bele gelecek şekilde, bel ile yer arasına yerleştirin. Belinizi yere doğru ellerinizin üzerine bastırın. Belinizin kasıldığını hissedin. 10’a kadar sayıp sonra gevşetin. Sabah akşam düzenli yaptığınızda karın ve belin kuvvetlenmesine büyük fayda sağlarsınız.  

Karnınızın altına yastık koyun
     Yüzüstü yatarken, karın altına yastık koyun. Belinizi rahatlatın. Ardından başınızla beraber, boyun ve sırtınızı, belden yukarı doğru hareket ettirin. Kollar duruma göre önde veya yanlarda olabilir. Bu hareketi sabah akşam 10 kez yapın. Yine yüzüstü pozisyonda, karın altında yastık varken, kollar yanlarda olduğu sırada, her iki bacağınızı sırayla 10’ar kez yukarı doğru kaldırın. Böylece, beli ve tüm bedeni taşıyan bacak kasları da çalıştırılmış olur.

Mekik çekin
     Sırt üstü yatarken, tam veya yarı pozisyonda mekik hareketi beli esnetirken, karın kaslarının kasılmasını sağlar. Karın kasları, bel ile beraber, gövdenin alt bölümünü oluşturan silindirin ön bölümünü oluşturan kaslardır. Sırt üstü pozisyonda elinizi başınızın altına koyun ve günde en az 10 kere mekik çekin.

Kedi-deve pozisyonu alın
     Yüz üstü pozisyonda, diz ve dirsekleriniz üzerinde durun. Gövdenizin arkasını oluşturan omurganızı, kedi-deve pozisyonuna getirerek esnetin. Bu harekette, başlangıç, belden sırta ve boyna doğru olur veya boyundan, sırta ve bele doğru olur. Her gün sabah akşam 10’ar kez düzenli yapın. Bu hareketler, gövdenin hem ön hem de arka kaslarını esnetir.

Bel kaslarını esnetin
     Yan yatarken yukarı doğru doğrulun; bu hareketi 10 kez tekrarlayın. Ardından diğer yanınıza yatın ve aynı hareketi yapın. Sonra sırt üstü yatıp iki bacağınızı birden gövdenizin her iki yanına doğru döndürün. Sabah akşam 10 kez düzenli yapın. Böylece bu bölgelerin kaslarını esnetmiş olursunuz.

Egzersizler 2 haftada fayda sağlıyor ancak!
     Her bir egzersiz hareketinin düzenli olarak sabah-akşam günde en az 2 kez 10’ar kere mutlaka yapılması gerekiyor. Şiddetli bel ağrısı çekenlerin mutlaka hekime görünmeleri gerekir. Öncelikli tedavi olarak hekiminizin önereceği ilaç, jel ya da soğuk veya sıcak uygulama gibi tedaviler fayda sağlamazsa fizik tedavi uygulanabilir. Şiddetli bel ağrısı varken egzersiz yapmak zarar verebilir. Ancak günlük yaşamı idame ettirmenizi aksatmayacak bel ağrınız varsa; bu egzersizleri belinizi zorlamadan, belin rahat bir şekilde olmasına dikkat ederek yapabilirsiniz. Bel ağrısına karşı ayrıca uykuda en rahat, en ağrısız pozisyonda yatmanız fayda sağlayacaktır. Egzersiz sırasında ağrı artarsa kendinizi zorlamayın, dinlenip yeniden başlayın. Kasların çalışmasıyla iyilik hali, genellikle bir iki haftada başlar. Ancak düzenli yapılması çok önemlidir. Bırakıldığı anda, geriye dönüş hızlı olur. 30 yaşına kadar kazanılan kas kitlesi ve kuvveti, yaşlılık dönemine hazırlık olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  T.C. MENEMEN İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  İhale Özetleri

  21 Nisan 2021 Tarihli ve 31461 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  21 Nisan 2021 Tarihli ve 31461 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  ATÖLYE BİNASI ONARIMI İŞİ

  Günlük vak’a sayısı 61.028

  Döviz / Altın

  Hububatçılar pandemi dinlemedi

  ESİAD’dan ihracatı durduran konteyner krizine çözüm çağrısı

  EGİAD’tan iş dünyasına pandemi ekonomisi için öneriler

  Pandemide perakende e-ticaretinde %40 artış

  “Hurma talebi geçen yılın üzerinde gerçekleşti”

  Satılık konutta deniz kenarı değerleniyor

  Hazine ve Maliye Bakanlığı 9.1 milyar TL borçlandı

  Rekabet Kurulu 32 firmaya soruşturma açtı

  Çimento sektöründeki 9 teşebbüs hakkında soruşturma

  Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerine ilişkin eğitim rehberi hazırladı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Madencilik sektörü güçlü bir ivme yakalayacak

  Otomotivde “En Yenilikçi Tasarım” için başvurular başladı

  İzmir’de kamuya açık 354 bin nokta dezenfekte edildi

  Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü ihracatta 2,5 milyar doları geçti

  Halk Taşıt’ta akşam seferleri 1 saat öne çekildi

  Borsalarda Alım-Satım

  DEÜ’nün temsilcisi SUFAI 87 puanla 3. sırada

  Kütahya İl Özel İdaresi arı yetiştiriciliği geliştirme projesi için malzeme satın alacak

  Ülker’den e-ihracat atağı

  Çimento sektörü zorluklara rağmen başarılı bir yıl geçirdi

  Ticari dünyada siber hırsızlık hız kesmiyor

  Aygaz ikinci kez Türkiye’nin ‘En İyi İş Yerleri’ arasında

  İşbir, Ergo Yatak’ı satın aldı

  “Alaçatı’da en kısa zamanda kıyı kenar çizgisi belirlenmeli”

  Tüketici, aracını üst segment araçlar ile değiştirmek istiyor

  SSB’den jandarmaya biyomekanik proje

  Kula Belediyesi kilit parke taşı satın alacak

  Yeni nesil dijital eğitim pazaryeri Crowia açıldı

  Siber saldırıların %90’ı kimlik avı ile başlıyor

  Dikkat, hesaplarınız gözetleniyor olabilir

  Genç İzmir’in logosunu İzmirliler belirleyecek

  En maliyetli saldırı türü BEC’ler 1,8 milyar dolar zarara neden oldu

  Bornova’da Altın Bilezik farkı; 15 ayda 1663 kişiye istihdam

  Gaziantep Büyükşehir Belediyesi bayrak satın alacak

  Cring fidye yazılımı, VPN sunucularındaki güvenlik açığı yoluyla endüstriyel hedeflere bulaşıyor

  Torbalı Belediye Başkanı Uygur karanfillerle uğurlandı

  T.C. DİKİLİ (SULH HUKUK MAH.) SATIŞ MEMURLUĞUNDAN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  İhale Özetleri

  20 Nisan 2021 Tarihli ve 31460 Sayılı Resmi Gazete

  Geleceğin TİCARET’i

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 21.04.2021
  Ticaret 20.04.2021
  Ticaret 19.04.2021
  Ticaret 17.04.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni