• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
19/05/2020 18:06
Bel ve boyun ağrısından 10 adımda korunma rehberi!

Prof. Dr. Tolga Aydoğ
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı, Spor Hekimi
Acıbadem Fulya Hastanesi

     Son haftalarda Covid-19 pandemisi nedeniyle birçoğumuz evde çalışıyoruz. Ancak dikkat! Salonda üzerine yatarak müzik dinlediğimiz, televizyon seyrettiğimiz, kitap okuduğumuz ve sevdiklerimizle muhabbet ettiğimiz pufidik koltuklar çalışmak için ne kadar uygun olabilir ki? Yoğun bir iş gününde zaman zaman halı üzerine veya yatağa uzanmayı hayal etsek de, dinlenmek için planladığımız bu ortamların ideal bir çalışma şartları sunmadıkları kesin. Dolayısıyla evde çalışma ortamınızı uygun şartlarda düzenlemezseniz ve bazı hatalı alışkanlıklarınıza devam ederseniz,

     iş yerinde bilgisayar başında uzun süreler çalışmaya bağlı olarak gelişen sırt, boyun ve bel ağrılarını daha çok, hatta daha şiddetli yaşamanız mümkün. Peki bel ve boyun sağlığımız için ev ortamında nasıl bir çalışma düzeni sağlamalı, hangi hatalı alışkanlıklarımıza son vermeliyiz?

Mutlaka masanızda çalışın
     Evinizde yerde, yatakta veya koltukta değil; mutlaka masanızda ve uygun bir çalışma sandalyesinde oturarak çalışın. Aksi halde tüm omurga, kollar, dizler ve kalçalar kötü yük dağılımının etkisiyle daha çok ağrıyacaktır.

Tüm ihtiyaçlarınızı masanıza yerleştirin
     Masanız, çalışırken kullanacağınız malzemeleri yerleştirebileceğiniz kadar büyük olmalı. Telefon, kalemler, dosyalar ve hesap makinesi gibi ihtiyacınız olan tüm malzemelere erişmek için sık sık dönmeniz ve özellikle yerden sürekli bir şeyler almanız, bel fıtığı veya kas ağrıları çekmenize yol açabiliyor.

Sandalyeniz ideal yükseklikte olsun
     Çalışma sandalyeniz; oturduğunuz kısmı yükselip/alçalabilen, kolları çıkabilen, arkası yatabilen özelliklere sahip olmalı. Çok alçak sandalyede çalışmak dizin ön kısmında ağrılı bir soruna, ayakların yere temas etmediği yükseklikteki sandalye ise omurga nedenli ağrılara yol açabiliyor. Çok yüksek olup ayaklarınızın havada kaldığı ya da çok alçak olup dizlerinizin kalçanızdan yüksekte olduğu sandalyelerde çalışmayın. Ayaklarınız rahat bir şekilde yere değerken, dizleriniz ile kalçanız aynı yükseklikte olmalı.

Bel boşluğunuzu destekleyin
     Omurga kökenli kas ağrıları yaşamamak için sandalyede otururken, bel boşluğunuz sandalyenin arkasına temas etmeli. Eğer temas etmiyorsa bel boşluğunuzu küçük bir yastıkla destekleyin. Sandalyenize sırtınızı dayadığınız kısmının yüksekliği kürek kemiklerinizin en az yarısına kadar ulaşmalı ve otururken boyun, sırt ile beliniz rahat durumda olmalı.

Bilgisayarın ekranı çok aşağıda olmasın
     Bilgisayarın monitörünü gözünüzden 50-75 santim uzakta olacak şekilde yerleştirin. Bilgisayar ekranının orta noktasının mutlaka göz hizanızın hafif aşağısında olması gerekiyor. Eğer dizüstü bilgisayar kullanıyorsanız, adında olduğu gibi bilgisayarı dizinizin üzerine koyarak çalışmayın. Ya ek bir destekle bilgisayarınızı yükseltin ya da ek klavye veya ekran kullanın. Ekranın çok alçak ve sizden çok uzak olması, başınızı ve omuzlarınızı öne doğru eğmenize, bunun sonucunda da boyun fıtığı, kas ağrıları ile duruş bozukluğuna neden olabiliyor.

Dirseklerinizi fazla bükmeyin
     Klavyenizi kullanırken dirseklerinizin çok bükülü veya çok açık olmamasına, ön kolunuzun yere paralel kalmasına ve ellerinizin de yukarı doğru çok açılanmamasına dikkat edin. Ayrıca omuzlarınız ve kollarınız da gevşek halde olmalı. Aksi çalışma şartları dirsek ve el bilek düzeyinde sinir sıkışmasına, sırt ile boyun ağrılarına yol açabiliyor.

Konuşurken bu hatayı asla yapmayın
     Bilgisayar kullanırken telefonu kulağınız ile omuz arasında sıkıştırmayın ya hoparlörü açarak ya da kulaklıkla kullanmaya özen gösterin. Aksi takdirde omurga nedenli kas ağrıları veya boyun fıtığı gelişebiliyor.

En geç saat başı mola şart!
     Masa başında çalışırken en geç saat başı 5-10 dakika mola verin ve bu süreçte ayağa kalkıp dolaşın. Kısa süreli molalar bir yandan zihninizi boşaltmaya yardımcı olurken, diğer yandan da hatalı oturmaya bağlı sorunları kısmen rahatlatmaya yardımcı olacaktır.

Haftada 3-5 gün egzersiz çok önemli
     Bel ve boyun sağlığınız için haftada 3-5 gün, evde uygun bir ortamda, 20-30 dakika orta tempolu yürüyüş veya egzersiz yapın. Daha önce ilgili sağlık çalışanı veya antrenörünüz tarafından kısa olduğu söylenen kaslarınız varsa bunları uzatma amaçlı germe egzersizleri yapmayı ihmal etmeyin. Egzersiz yapmaya alışkın değilseniz, bu süreçte yüksek yoğunluklu aralıklı çalışma niteliğinde egzersizlere başlamayın.

Abur cuburlara dikkat! 
     Koronavirüs (Covid 19) pandemisinin oluşturduğu kaygı ve evde olmanın rahatlığıyla abur cubur yemekten kaçının. Evde kalma süresi sonunda kilonuz istemediğiniz rakamlara ulaşıp, omurga sağlığınızı da tehlikeye atabilir.  Ayrıca çalışmaya kendinizi kaptırıp su içmeyi de unutmayın, çünkü su vücuttan toksinlerin atılmasını sağlamak gibi birçok yaşamsal önem taşıyan işlevlere sahip. Bunların yanı sıra uzun süre kalkmadan çalışmak ve özellikle az su içmek böbrek taşı oluşumuyla da sonuçlanabiliyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Günlük vefat sayısı 20 Mart rakamının altına indi

  İstihdama koruma kalkanı

  Türkiye’nin ilk sürdürülebilir kira sertifikası ihracı TSKB’den

  Bölge Adliye Mahkemesi’ne de maskematik yerleştirildi

  “Euro Bölgesi’nde küçülme benzeri görülmemiş düzeyde olacak”

  Sirke sineğine tuzaklı önlem

  “Geri dönüşümde yolun yarısındayız, 35 milyar TL’nin üzerinde bir pazar var”

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Gürer: “Emekçileri işsiz bırakmayın”

  MOBİL SİSTEM YAZILIMI SATIN ALINACAKTIR

  KANTİN, BÜFE, ÇAY OCAĞI ve 2 ADET BÜFEMATİK YERİ KİRAYA VERİLECEKTİR

  ‘Berberler riskli’ algısı müşteri sayısını düşürüyor

  Büyükşehir’den bir çevre yatırımı daha

  Havaş 31 istasyonununda hazırlıklarını tamamladı, yirmi havalimanında hizmete başladı

  Manisa ilimizde 390 bin dekar tarım arazisinin sulanma hazırlıklarına başlandı

  6. Balkan Panorama Film Festivali’nin danışma kurulu üyeleri belli oldu

  Bornova Belediyesi personeli bildiğiniz gibi

  Tetra Pak, Dünya Çevre Günü’nde atıkların ayrıştırılmasına dikkat çekiyor

  En iyi markalar en uygun fiyatlarla her zaman Koçtaş’ta

  Dünya Çevre Günü’nü kutluyoruz

  Çin, 4 ayda 33.6 milyarlık yurt dışı yatırımına imza attı

  sahibinden.com 52,1 milyon kullanıcı ile trafik rekoru kırdı

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Meyve sebze fiyatları yüz güldürecek

  Kayadibi mahallesine yeni etkinlik alanı

  MTK, “Sosyete Pazarı’nda yerini aldı

  Aqua Yaşam önlemlerle açılıyor

  Sevgi Yolu’nda su baskınları önlenecek

  ATO’dan dijitalleşme yolunda bir adım daha

  Toros tesisleri hazır

  Başkan Tugay’dan 68 yıllık esnafa vefa

  Gaziemir Belediyesi çevre sorunlarına dikkat çekti

  Kemeraltı’nda koronavirüs önlemleri

  Renault ve Dacia Yetkili Satıcıları Covid-19 önlemleri ile normalleşmeye hazır

  İzmir büyük ittifak ile her zorluğun altından kalkabilir

  Mavi yüzgeçli orkinos avcılığı başladı

  İhale Özetleri

  05 Haziran 2020 Tarihli ve 31146 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif vaka sayısı Nisan ortasından beri ilk kez arttı

  BİLGİ İŞLEM SİSTEK DESTEK BİRİMİ MALZEMESİ SATIN ALINACAKTIR

  DÜZELTME İLANI: MOBİL DAĞITIM VE TRANSFORMATÖR MERKEZLERİ ALIMI YAPILACAKTIR

  Havacılık sektörü dünyada küçülüyor

  Gürer: “Kamuda personelin statü ayrımına son verilmeli”

  İmece 2021’de yüksek çözünürlükle gözlem yapacak 

  Sağlık İşçileri Sendikası’ndan teşekkür ziyareti

  “Dış hat uçuşları için 92 ülke ile işbirliği içindeyiz”

  Euler Hermes’ten ihracat kaybı uyarısı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 06.06.2020
  Ticaret 05.06.2020
  Ticaret 04.06.2020
  Ticaret 03.06.2020
  Ticaret 02.06.2020
  Ticaret 01.06.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni