• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
20/08/2021 06:26
Dizleri Güçlendirmek İçin 7 Etkili Yöntem

Prof. Dr. Halil Koyuncu
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı
Acıbadem Kozyatağı Hastanesi

     Bir buçuk yılı aşkın süredir devam eden Covid-19 pandemisi fiziksel hareketlerimizin büyük ölçüde kısıtlanmasına yol açarken, vücudumuzun tüm yükünü çeken dizlerimizi de vurdu. Ayakta durmada, merdiven ve yokuş iniş çıkışlarında, oturma ve çömelmelerde önemli bir görevi üstlenen diz eklemlerinde önemli ve yaygın sorunlar ortaya çıktı.

     Pandemide diz şikayetlerinin büyük ölçüde arttığını görüyoruz. Diz eklemlerinin şekli bozulurken, kas, tendon ve bağlar kısalmaya başladı, kasların kasılma gücü azaldı ve yeterince çalışmayan kaslar inceldi. Eklemin en önemli yapısı olan kıkırdaklar erken dejenere olmaya yüz tutarken, var olan bozukluk hızlandı. Yıpranma veya aşınma adını verdiğimiz kireçlenme derecesi yükseldi. Dizlerde ağrı, tutukluk, diz ekleminde ses ve aniden kilitlenme gibi sorunlarla çok sık karşılaşır olduk.

Kasların kuvvetini artırın
     Kaslarınızı çalıştırmayı ihmal etmeyin. Basit egzersizler bunun için faydalı olacaktır. Örneğin;  çömelme hareketleri yapmak, diz kaslarını güçlendirmede önemli rol oynuyor. Gün içerisinde 2-3 kez; 5 ila 10 kez çömelip kalkın. Bisiklete binmek, koşu bandında zorlanmadan yürümek veya çeşitli aletlerle yapılan egzersizler de dizlerinizin kaslarını kuvvetlendirerek şikayetlerinizi azaltmaya fayda sağlayacaktır.

Dizleri devamlı bükülü tutmayın
     Otururken dizleri devamlı bükülü tutmayın. Hatta bacak bacak üzerine atmayın, ayağınızın altına yükseltici tabure koyarak uzatın. Bu pozisyonlar, diz eklem kıkırdağında aşınmaya neden olur. Diz eklemi kıkırdağının, sinir, damar ve lenf yapısı olmadığı için beslenmesi ve gerekli olan ürünlerin alınması ancak ve ancak kasların çalışması ile sağlanır. Bacaklarınızı ileri uzatıp oturarak şekil bozukluğunu önleyebilir, kas ve tendonlarda kısalma riskini ortadan kaldırabilirsiniz.

Diz kaslarını germe hareketi yapın
     Hareketsizlikten kaçının. Özellikle ‘dizlerim ağrıyor’ diyerek hareketsiz kalmak en büyük yanlışların başında geliyor. Zira hareketsizlik diz kaslarının da en büyük düşmanı. Kaslarınızı güçlendirmek için masa başında çalışırken de gerekli egzersizleri yapabilirsiniz. Bacaklarınızı ileri uzatın ve diz kaslarınızı gerip sıkarak ardından gevşetin. Bu hareketi gün içerisinde ne kadar fazla yaparsanız o kadar faydalı. Her kasma ve germe 5-10 saniye arası olmalıdır.

İki saatte bir evde 15 dakika yürüyün
     Bilgisayar başında uzun saatler oturmayın. İki saatte bir mutlaka masa başından uzaklaşmak gerekir. Dışarı çıkamasanız bile bulunduğunuz ortamda gün içerisinde 15 dakika yürümeyi ihmal etmeyin.

Bol su için
     Günde iki litre su içmeyi alışkanlık haline getirin. Kıkırdağın yüzde 80’i sudur. Kalanında hem protein hem karbonhidrat hem de mineraller bulunur. Eğer beslenme bozulmuş ve bu temel maddeler alınamamışsa, temel tedaviye ek olarak, gıda takviyeleri şeklinde, glikozamin, kondroitin sulfat, hiyaluronik asit ve diğer maddelerin verilmesi doğru olur. Tüm bunlar hekim önerileriyle ve uzmanlarca verilmelidir.

Her gün bir kase yoğurt yiyin
     Sağlıklı beslenmek dizlerin, özellikle kemiklerin güçlü olması açısından da çok önemlidir. Kalsiyum ve D vitamininden zengin gıda almak, eğer bunlar yeterli gelmiyorsa hekimin önerisiyle ilaçlarla takviye etmek gerekir. Her gün 1 kase yoğurt tüketmeye özen gösterin.

Güneşten faydalanın
     Kemiklerin güçlü olması ve diz sağlığı açısından D vitamini son derece önem taşıyor. Bu nedenle güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde, her gün 15-25 dakika güneşten faydalanın. Böylece D vitamini üretimi sağlanmış olur.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ENERJİ İŞLERİ (AG ve OG Tesisi Onarım İşi) YAPTIRILACAKTIR

  METRO ETHERNET İNTERNET HİZMETİ ALINACAK

  İhale Özetleri

  24 Eylül 2021 Tarihli ve 31608 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Günlük test sayısı 356.132 ile rekor kırdı

  MB politika faizini %18’e indirdi

  Fikirlerin buluşma noktası ‘Kuleizmir’ açılıyor

  “Paris Anlaşması uluslararası işbirliğinde tek araç”

  Avrupa’nın en büyük ikinci fuarı Pet İzmir başladı

  Ege İhracatçı Birlikleri’nde Gıdada Sürdürülebilirlik UR-GE Projesi başlıyor

  Bugüne kadar 2,3 milyar TL nakdi yardım yapıldı

  TİM, inovasyon projeleri ile TEKNOFEST’e damga vurdu

  Buca’da hareket dolu hafta renkli görüntülere sahne oldu

  Kemalpaşalı sanayici hızının kesilmemesini istiyor

  Teknoloji fonu Vinci, rüzgâr enerjisi sektörü için önleyici bakım teknolojisi geliştiren Turbit’e yatırım yaptı

  Brisa’nın emisyon azaltım hedefleri, ‘Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi’nden onay aldı

  Yapılandırma fırsatında son günler

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Ege Üniversitesi ile Masterkey arasında eğitim ortaklığı

  Osmaniye Belediyesi basım, tanıtım ve duyuru hizmeti alacak

  Avrupa’da tüketici elektrik fiyatlarında ciddi artış yaşanıyor

  Yorglass TİM’in ilk 500’ünde

  İzmir gençlere kucak açıyor

  Ankaralı sanayiciler yabancı misyonla bir araya geldi

  Şişecam’a “İhracat Şampiyonu” ödülü

  Eva Klesse Quartet’den bambaşka bir caz deneyimi

  Gaziemir’de sanat dolu yaz

  SASKİ Genel Müdürlüğü iş sağlığı ve güvenliği hizmeti alacak

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Gürdük’te gövde dolgusuna başlandı

  Batur: Hedefimiz sürdürülebilir bir kent

  Karşıyaka’da ‘Bekir Coşkun’ heykeli açıldı

  EÜAŞ Hasan Uğurlu-Suat Uğurlu HES İşletme Müdürlüğü dizel jeneratör satın alacak

  OSB’den 5 milyonluk İtfaiye Hizmet Binası yatırımı

  Selçuk Efes Kent Belleği’nde bir göç hikâyesi: Elveda Makedonya

  Başkan Soyer Göbeklitepe Fotoğraf Sergisi’nin açılışına katıldı

  Bornova Belediyesi binalarını öğrencilere açıyor

  Türkiye, enerji verimliliği yatırımlarında büyük bir potansiyel taşıyor

  KOBİ’leri radarına alacak, EGÇ ve 2 bin yeni istihdam ile büyüyecek

  Başkan Sandal: Öğrencilerimiz yalnız değil

  Narlıdere’de ‘Kültür Sanatta’ yeni dönem’

  Lojistik sektörünün sınavı dönüşüm

  Yerleşke, STK’ların merkezi oldu

  Gayrimenkul kiralama ve satışlarda online teknolojiler ağırlık kazanmaya başladı

  Ege ve Hacettepe sağlık alanında güçlerini birleştirdi

  Yüz yüze eğitimle yeni akademik yıl heyecanı

  OKUL BİNASININ ONARIM İŞLERİ YAPTIRILACAK

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.09.2021
  Ticaret 23.09.2021
  Ticaret 22.09.2021
  Ticaret 21.09.2021
  Ticaret 20.09.2021
  Ticaret 18.09.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni