• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
02/10/2020 06:41
Egzersiz Yapanların Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler

Dyt. Derya Fidan
Beslenme ve Diyet Uzmanı
İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi

     Formda kalmanın anahtarının; düzenli, dengeli beslenme ve egzersiz yapmaktan geçtiğini hepimiz biliyoruz. Özellikle yaz aylarında fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak isteyenlerin, hem yapılan egzersizden maksimum fayda sağlamaları hem de yaz sıcaklarında sağlıklı bir bedene sahip olmaları için , vücudunuzu doğru şekilde besleyerek, vücudunuzun ihtiyaçlarını daha iyi şekilde karşılayabilir ve yaptığınız egzersizden daha etkili şekilde yararlanabilirsiniz. İşte egzersiz yaparken tüketmeniz gereken harika besinler!

Yulaf:
     Konu kaslarınızı spora hazırlamak olduğunda, en iyi tercih kompleks karbonhidrattır. Karbonhidratlar spor boyunca kaslarınızın çalışması için ihtiyacı olan glikozu sağlar. Kompleks karbonhidrat yapısında olan tam tahıllı kaynaklar, yavaş sindirildiği için egzersiz sırasında kan şekerinizi dengede tutar ve enerjinizi yüksek tutar. Yulaf en sağlıklı tahıl çeşitlerinden biridir. Glüten içermeyen yulaf vücut için elzem vitamin, mineral, lif ve antioksidanları barındırır. Beta-glukandan ve liften zengin bu harika besin, performansını arttırmak isteyenler için oldukça sağlıklı bir seçimdir.

Kahve:
     Eğer gün içerisinde kahve tüketmekten vazgeçemeyenlerdenseniz, size harika bir haberim var. Egzersiz yapmadan 1 saat önce 350 ml kadar kahve tüketmek daha uzun süre egzersiz yapmanızı destekleyebilir ve dayanıklılığınızı arttırabilir. Kafein ayrıca yaşla birlikte azalan kas kütlesini onarmaya ve yeni kas yapımına da yardım eden etken maddeler içeriyor. Spor öncesi tüketilen bir fincan kahve doku ve kas yaralanması riskini azaltarak kas dokusunun daha genç ve esnek kalmasını sağlıyor. Kahvede bulunan kafein ayrıca yağ ayrıştırıcı özelliklere sahiptir. Bu nedenle spor öncesi kahve tüketerek daha fazla yağ yakmak mümkün. Tabii tükettiğiniz kahvenin yağsız ve kremasız olması şartı ile.

Zencefil:
     Tüm egzersiz çalışmalarınız kas ağrısıyla mı sonuçlanıyor? Bu durumda ilaçlara başvurmak yerine zencefili kullanmayı deneyin. Günde 240 ml zencefil çayı içmek en fazla 10 kalori alınmasını sağlıyor. Bunun yanında tok tutucu bir etkisinin olması onun açlığınızı kontrol etmenize yardımcı olmasını sağlıyor. Bu bitki çayını taze, dövülmüş zencefil kökleri ile hazırlayabilir veya zencefil tozunu kullanabilirsiniz.

Yağlı Tohumlar:
     Çiğ fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar çok iyi bir antioksidan kaynağı olmakla birlikte flavonoidler, fenolik asit ve immün sistemi destekleyen E vitamini bakımından zengindirler. Bu öğelerin hepsi vücudu serbest radikallere karşı korur. Kuru yaban mersini ile karıştırın, salataya ekleyin ya da ilave kas tamir edici etki için protein shake’inize bir kaşık yağlı tohum alternatiflerinden birini veya badem ezmesi katın. Badem protein katkısı sağlayarak yaptığınız smoothie’yi iyi bir sporcu içeceğine dönüştürecektir.

Lor peyniri:
     Egzersiz sonrası kaslarınız, onarım ve yeniden yapım için proteine ihtiyaç duyar. Süt kesiği olarak da adlandırılan lor peyniri, oldukça zengin protein içeriğiyle size çok uygun. İçerisine 1 çay kaşığı kadar ekleyeceğiniz çörek otu ile yağ asidinden dengeli bir alternatif olarak alabilir. 2 dilim wasa üzerine ¼ adet avakado ile renklendirip tüketebilirsiniz.

Su:
     Bir saat ya da daha uzun süre egzersiz yapacaksanız veya fazla terliyorsanız, su vücudunuz için muhteşem bir içecektir. Vücudunuz için yeterli sıvı alınıp alınmadığını bilmenin en kolay yolu; egzersiz öncesi ve sonrası tartılmak. Kaybettiğiniz her yarım kilo için 2-3 bardak su içmeniz gerekir.

Hurma:
     Lif oranın yüksek olması, midede uzun süre kalarak sindiriminin yavaş olmasını sağlıyor. Böylece kendimizi daha uzun süre tok hissederek, besin tüketimini azaltmış oluyoruz. İçerdiği yüksek orandaki potasyum ve demir mineralleri de metabolizmayı hızlandırıcı etkileriyle kilo verme sürecinde yardımcı oluyor. Ancak unutmamak gerekir ki 4 adet hurma bir porsiyon meyveyle eşdeğer olup, ortalama 60 kalori içeriyor. Spor sırasında enerjiyi yükseltici karbonhidrat, potasyum ve demir içerir. Potasyum, doğal olarak sıvı dengesini sağlayıp, dehidratasyonu (su kaybını) engeller ve böylece kas kramplarını da ortadan kaldırır.

     Sporunuzu yaparken yukarıda bahsettiğimiz besinleri birlikte ve kararında tükettiğiniz takdirde, yapılan egzersizden yüksek oranda fayda sağlayabilirsiniz. Ancak tüm bunların yanında, egzersiz saatlerinizi öğle sıcaklarına denk getirmeyecek şekilde yapmanız ve su alımınızı asla ihmal etmemeniz, beden sağlığımız için oldukça önemlidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Riskli durum devam ediyor

  Türkiye’nin balığı izmir’den gidiyor

  T.C. KEMALPAŞA İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  DÜZELTME İLANI: ODALARI FM200 GAZLI SÖNDÜRME SİSTEMİ ve TIBBİ GAZ SANTRALİ İLE KOLLEKTÖRLERİN YENİLENMESİ YAPIM İŞİ

  Vergi yapılandırmasının detayları belli oldu

  Pekcan: Küresel ekonomi %4.4 küçülebilir

  Eylül ayında kurulan şirket sayısı arttı

  Kemeraltı esnafında kira zammı korkusu

  Boyner, 2021’de 5 yeni mağaza açacak

  Demir yolunda hedef yüzde 80 yerlilik

  Sosyal yardım desteği Ekim ödemeleri başladı

  Sabancı ve Skoda Transportation, güçlerini TEMSA’nın geleceği için birleştirdi

  Çelikte kapasite fazlasına çözüm arayışı

  “Sanayici gerekli önlemlerini alarak üretime devam etsin”

  250 milyar dolarlık hırdavat sektörü İstanbul’da buluşacak

  İZİD ve AIESEC İzmir, gençler için buluştu

  Renault Grubu 2020’nin üçüncü çeyreğinde 10 milyar 374 milyon Euro gelir elde etti

  İzmir ilk “Cittaslow Metropol” olmaya aday

  Her beş kişiden üçü turistik seyahate hazır değil

  Borsalarda Alım-Satım

  Can dostlarını sahiplenenler çoğalıyor

  BiP, TV+, lifebox ve Hızlı Giriş Digicel ile 32 ülkeye açıldı

  Maske-Temizlik-Mesafe Haydi Sen de Sobele!

  GF Hakan Plastik, ihracatta gücünü artırıyor

  Başkan Arda ve ekibinden Sarnıç çıkarması

  Ödüllü filmler İzmir Sanat’ta gösterime giriyor

  Baskan Sandal sahaya indi

  “Hey İzmirli” karikatür sergisi açıldı

  Sabri Ülker Bilim Ödülü, Türk bilim insanı Doç. Dr. Elçin Ünal’a verildi

  Geleceğin perakendeciliği yerli girişim “Shopi”ye emanet

  Buca’nın ürünleri 1.458 mutfağa bereket oldu

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Avrupa’da alarm veren vaka artışı Türkiye’de de yükseliyor

  Asfalt freze Karabağlar yollarında

  Bayraklı, Cumhuriyet Bayramı’nı coşkuyla karşılayacak

  Konak’ta kurslar yeniden başlıyor

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKANLIĞINDAN TANITIM ve REKLAM ALANLARININ KİRAYA VERİLMESİ İŞİ

  SİGORTACILIK HİZMETİ ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  24 Ekim 2020 Tarihli ve 31284 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif hasta sayısı 36 bini geçti

  İthalat çiftçiyi vuracak

  Dünya kuru üzüm ihracatının %36’sını yapmayı hedefliyoruz

  “Demir İpek Yolu, Türkiye’siz düşünülemez”

  PTT, 180’inci yaşını kutluyor

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Türk Telekom mobil altyapısını yeniledi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
  Ticaret 21.10.2020
  Ticaret 20.10.2020
  Ticaret 19.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni