• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
18/09/2021 06:09
Pandemide aşırı kaygı uykumuzu kaçırdı

Dilan Eker
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Taksim Hastanesi

     Bir buçuk yılı aşkın süredir günlük yaşam alışkanlıklarımızı kökünden değiştiren Covid-19 pandemisi; sağlıksız beslenme, gece geç saatlere kadar oturma dolayısıyla gece yemelerini artırması, hareketsizlik ve aşırı kaygı derken pek çok kişide uyku sorunlarını artırdı. Yapılan araştırmalar, besin seçimleri ve beslenme alışkanlığının da uyku süresini ve uyku kalitesini etkilediğini ortaya koyuyor.

     Dengeli beslenme, sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalık riskini azaltmak için en önemli yaşam tarzı faktörlerinden biri. Hem beslenme hem de uyku ihtiyaçları, bireyden bireye değişmekte olup, bazı besinler ve bireylerin beslenme alışkanlıkları uyku üzerinde önemli etki gösterir.

     Peki uykuya dalmayı kolaylaştırmak için nasıl bir beslenme alışkanlığı edinmeliyiz?  

Uyku dostu meyvelerden faydalanın
     Muz, potasyum ve magnezyum içeriği sayesinde kasların gevşemesine katkı sağlayarak uykuya dalmayı kolaylaştırabilir. Kivi, yüksek konsantrasyonlarda antioksidanlar ve folat içeriği sayesinde uykuyu teşvik edebilecek başka bir meyvedir. Kızılcık ve vişne, uykuyu teşvik eden bir hormon olan melatonini yüksek miktarda içerir ve uykusuzlukla mücadeleye yardımcı olabilir. Yatmadan 2-3 saat önce 1-2 kivi, 1 küçük boy muz veya 1 su bardağı vişne veya kızılcık kompostosu tüketmek daha hızlı uykuya dalmaya, uyku sırasında daha az uyanmaya ve daha uzun süre uykuda kalmaya yardımcı olabilir.

Yatmadan önce kafein tüketiminden kaçının
     Kahve, çay, çikolata ve enerji içecekleri uyarıcı etki gösteren kafein içerirler. Kafein alımı gün boyunca enerji artışı sağlamaya ve uyanık kalmaya yardımcı olur. Bireyden bireye tolerasyon değişmekle birlikte günün çok geç saatlerinde kafein alımı uykuyu olumsuz etkileyebilir. Uykudan en az 6 saat önce kafein tüketiminden kaçınılmasının, uykuyu düzenlemeye yardımcı olabileceği gösterilmiştir.

Çiğ badem ve ceviz tüketin
     Çiğ badem ve ceviz; melatonin, serotonin ve magnezyum dahil olmak üzere uykuyu teşvik eden ve düzenleyen bileşik içerirler. Yatmadan 2-3 saat önce tüketilecek 2 tam ceviz, 10 badem veya yarım su bardağı badem sütü kasların gevşemesine ve uykuyu teşvik etmeye yardımcı olabilir.

Beyaz et ve kefiri ihmal etmeyin
     L-triptofan olarak da adlandırılan triptofan; hindi, tavuk, balık gibi hayvansal protein kaynaklarının yanı sıra yoğurt, peynir, kefir gibi süt ürünlerinde bulunan bir amino asittir. Triptofan alımının depresyonu azalttığı ve uyku süresini uzattığı gösterilmiştir. Erken bir akşam yemeğinde az yağlı proteinden zengin bu besinlerin tüketimi uyku süresini ve kalitesini arttırmaya yardımcı olabilir.

Alkolden kaçının
     Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker “Alkol uyku kalitesini düşürebilir ve uykunun gece sıkça bölünmesine neden olabilir. Alkol ayrıca horlamaya neden olabilir, mevcut uyku apnesini kötüleştirebilir ve diğer uyku bozukluklarının semptomlarını artırabilir. Alkolden uzak durmak, yatmadan en az 4 saat önce ise hiçbir şekilde alkol almamak uyku kalitesini korumaya yardımcı olacaktır” diyor.

Gece atıştırmalıklarından uzak durun
     Yatma saatine yakın sindirimi zor, yağlı ve şekerli besinlerin tüketimi uykunun bölünmesi olasılığını artırabilir. Yemek saatleri ve uyku kalitesi arasındaki ilişkiyi inceleyen bir araştırmada, uykudan önceki 3 saat içinde yemek yiyen bireylerin gece yemeyenlere göre daha sık uyandığı gösterilmiştir. Bu nedenle gece yemeleri ve atıştırmalarından uzak durun.

Önceki Yazılar :
Haberler
  KÜLTÜR MERKEZLERİ İÇİN MUHTELİF MALZEME ALIMI

  İKÇÜ MEDYA ve İLETİŞİM ÇALIŞMALARI UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ MASAÜSTÜ İŞ İSTASYONU ve ÇEVRE BİLİMLERİ 18 KALEM MALZEME ALIMI

  OSB’ler ‘4562’ye çözüm bekliyor

  Motosikletli kuryeler çalışma koşullarının iyileştirilmesini istiyor

  Dünya Gıda Günü: Tek yol gıdamıza sahip çıkmak

  İZTO’dan üyelerine fuar teşviği

  TSKB’den İzmir Demir Çelik’e 75 milyon dolar kredi

  SGK’ya kayıtlı çiftçi sayısı 12 yılda yüzde 46 geriledi

  Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği değişti

  İzmir Körfez Festivali açılış kokteyli yapıldı

  Nohut, sülfürik asit ve saf amonyak ihracatında kayıt uygulaması

  Denizciler pandemide rotasını simülatörle çizdi

  Ömer Koç: 2015-2020 döneminde 11,3 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik

  Türk Telekom’dan, 4 yapay zekâ girişimine daha yatırım

  Bornova’da kadın çiftçiler unutulmadı

  Gayrimenkul Hizmet Ortaklığı Ege Bölge Müdürlüğü açıldı

  Küçükbaş hayvancılıkta hedef, 90 milyon

  Otomotivcilerin küresel risk endişesi

  Sivas Gençlik ve Spor Müdürlüğü spor malzemeleri satın alacak

  3 milyardan fazla insan oyun oynuyor

  SETBİR’de Yeni Başkan, Pınar Grubundan İsa Coşkun oldu

  Ebeveyn Bilgi ve Eğitim Merkezi açıldı

  Pınar Su ve İçecek yeni pazarları hedefliyor

  Başkan Sandal, din görevlileriyle buluştu

  En çok satılan 4+1 konutlar oldu

  Adıyaman İl Özel İdaresi içmesuyu sondajı yaptıracak

  Başkan Oran: 2022 yatırım yılı olacak

  “Yeşil Dönüşüm” için girişimciler aranıyor

  DEÜ’de yeni akademik yıl müjdelerle açıldı

  Halka arzlarda işlem sayısı ve gelir ilk 9 ayda 2020’yi geride bıraktı

  Borsalarda Alım-Satım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Çalışkan: SunExpress olarak Türkiye turizmini destekleme vaadimizin arkasındayız

  Ardahan İl Özel İdaresi taşınmaz kiralama ihalesi yapacak

  Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü 3,5 milyar dolar hedefine fuarlarla ulaşacak

  Hibrit çalışma ile iş dünyasında yeni bir dönem başlıyor

  Antalya’ya gelen turist sayısı 7 milyon barajını aştı

  Kadınlar reçel atölyesinde buluştu

  Yerli üretimin gücü, yerel teknoloji ile birleşti

  KFC Türkiye’de bisikletli kurye dönemi başladı

  MUHTELİF İNŞAAT İŞLERİ YAPTIRILACAK

  SICAK ASFALT (Aşınma) ALIMI

  T.C. İZMİR 2. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLANEN TEBLİĞ

  SELÇUK ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhale Özetleri

  16 Ekim 2021 Tarihli ve 31630 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Vefat sayısı azaldı, aktif vak’a sayısı arttı

  Erbil, Türk ihracatçılarını istiyor

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.10.2021
  Ticaret 15.10.2021
  Ticaret 14.10.2021
  Ticaret 13.10.2021
  Ticaret 12.10.2021
  Ticaret 11.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni