• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
01/10/2020 06:33
Sağlıklı kilo vermenin 15 püf noktası

Renan Güneş
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Ankara Hastanesi

     Tüm dünyanın savaştığı yeni koronavirüs, Mart ayından itibaren gündemimizden düşmüyor. Bu süreçte bulaşma riski sebebiyle evlerimizde kalarak karantina süreci yaşadık. Daha az hareket ettik ama daha fazla yedik. Unlu ve şekerli yiyeceklere eğilimimiz arttı. Kış mevsiminin etkileriyle metabolizmamız yavaşladı ve yağ depolamaya meyilli oldu. Evet, birçoğumuz oldukça kilo aldı.

     Yeni normal sürecinde de tedbirler hayatımızın bir parçası olsa da alınan fazla kilolar kişisel gündemimizin önemli konusu haline geldi. Peki, bu kilolar nasıl verilecek? Sağlıklı bir şekilde kilo vermek önemli. Bunu yaparken de acele etmeye gerek yok. Önemli olan diyet yapmak değil sağlıklı ve dengeli bir beslenme programını hayatınıza uyarlamak. Bunu nasıl mı yapacağız? Acıbadem Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Renan Gьneş sizler için 14 öneri sunuyor…

Asla fazla aç kalmayın:
     Açlık kontrol edilmesi zor bir dürtüdür. Aç kaldığınızda yanlış kararlar verebilirsiniz. Açken sağlıklı olup olmadığına bakmadan her şeyi yemek isteyebilirsiniz. Sonra da pişman olabilirsiniz. Çok fazla aç olmamak için mutlaka ara öğünler yapmalısınız. Öğünlerinizi atlamayın ve geciktirmeyin.

Egzersiz Yapın:
     Yüksek yoğunluklu egzersiz kadınları daha fazla yemeye götürebilir. Bu yüzden ılımlı egzersiz daha kolay kilo kontrolünün anahtarı olabilir. İnsanlar fiziksel aktiviteleri sırasında yaktıkları kalorileri olduğundan daha çok zannederler. Bu da daha çok yemelerine neden olur. Bir egzersiz sırasında yakılan kalorileri gün içinde birkaç yiyecekle kolayca geri alabilirsiniz.

Tabağınızda renk olsun:
     Her bir öğünde mutlaka tabağınıza aldığınız yiyeceklerde renkli olanları tercih edebilirsiniz. Bu size besin çeşitliliği sağlamada yardımcı olur. Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil sebzelerle çeşitlilik sağlayabilirsiniz.

Daha iyi çiğneyin:
     Lokmaları iyi çiğnemek doygunluk sağlamak için iyi bir yöntemdir. Bunu her yemekte yaparsanız günde yaklaşık 75 kalori tasarruf edebilirsiniz. Bu da 1 yılda yaklaşık 8 kilo kayba eşittir.

Günde en az 2-3 litre su için:
     Su, vücut için gereklidir. Hem de çok önemli bir ögedir. Herkesin ihtiyacı farklıdır ancak günlük önerilen miktar 2 litredir. Aynı zamanda midenizde yer kaplayacağından daha az kalori almanıza sebep olur. Bu da su içmek için çok güzel bir bahane değil mi?

Tuz tüketiminizi azaltın:
     Tuz vücutta su tutacağından kilo almaya neden olur. Tuz aynı zamanda daha aç ve susamış hissetmenizi sağlayabilir. Yemeklerinizi az tuzlu yaparak ve sofradan tuzu kaldırarak büyük oranda kilo kontrolü de sağlayabilirsiniz. Tuz yerine baharatlarla yemeğinizin tadını güzelleştirebilirsiniz.

Diyet ürünlerin kilo vermeye yardımcı olacağını düşünmeyin:
     Yapay tatlandırıcılar, vücudun kalori alımını düzenleme yeteneğini bozabilir. Diyet gıdaları tüketen insanların daha çok yemek yemeleri muhtemel olabilir çünkü vücudunuz şeker yediğinizi düşünür ve daha fazla yemenize sebep olur.

Bir gıda kaydı tutun:
     Yemek kayıtlarının tutulması kilo vermek ve verilen kiloları korumak için önemlidir. Yemek kaydı tutarken yediğinizi, içtiğinizi, yiyeceklere eklediğiniz yağ ve çeşni gibi şeyleri takip ettiğinizden emin olun. Ruh halinizi ve iştahınızı izlemek aynı zamanda yeme alışkanlıklarınızı öğrenmeye yardımcı olabilir.

Çorba ile başlayın:
     Yemekten önce düşük kalorili bir çorba içen insanların yapılan bir araştırmaya göre %20 daha az kalori aldığı görülmüştür. Yemekle alınan kaloriyi azaltmak ve aç hissetmemek için çorba ile başlamak güzel bir yöntemdir.

Yemek yemeye zaman ayırı:
     Midenizin beyninize yeterince yediğiniz mesajını göndermesi yaklaşık 20 dakika alır. Yemeği acele edip hızlı yerseniz, vücudunuz doygunluk hissetmez ve daha çok yemek yemeniz kolaylaşır. Her lokmayı en az 10 kez çiğneyerek, küçük lokmalar alarak, rahat bir yemek ortamı yaratarak zamanı uzatabilirsiniz.

Açlık hormonunu kontrol altına alın:
     Vücudumuz açlığı kontrol eden ve iştahımızı yönlendiren ghrelin adlı bir hormon salgılar. Ghrelini kontrol edemiyorsak kilo vermeyi unutabiliriz. Bunu sağlamanın en iyi yolu yaklaşık 3 saatte bir az ve dengeli beslenmektir. Eğer karbonhidratlardan mahrum kalırsak ghrelin de yükselir bu yüzden vücudumuza ve beynimize ihtiyaç duyduğu karbonhidratı vermek önemlidir. Yemeği azaltırken ve karbonhidrattan kaçınırken ghrelini yükseltiriz ve bu artış bizi duygusal açıdan aç hissetirir ve yemek miktarını arttırır.

Öğün atlamayın:
     Saat 19.00’dan sonra yemek yemenin kilo aldıracağı bir efsanedir. Gece geç saate kadar çalışan insanların akşam yemeğini atlamaları gerektiği anlamına gelmez. Akşama kadar kalorilerinizin yüzde 70’ini akşam yemeğinde ise yüzde 30’nu ne olursa olsun yemelisiniz.Akşam yemek yemeği bırakmak metabolizmayı yavaşlatmaya neden olur. Bu öneri tabi ki saat 19.00’dan önce yemek yemeye fırsatı olmayan yoğun çalışanlar için önemlidir.

Mutlaka kahvaltı yapın:
     Kahvaltı, günün en önemli öğünü. Kan şekeri olarak bilinen glikoz için kaynak oluşturduğundan büyük önem taşır. Kahvaltı alışkanlığına sahip olmayanlarda konsantrasyon güçlüğü, yorgunluk ve bitkinlik ortaya çıkmaktadır. Her sabah kahvaltı yapan bireyler kilo kontrolünü daha rahat sağlarlar.

Modayı Takip Edin:
     Elastik kıyafetler diyetlerin düşmanıdır. İyi hissettiren kıyafetler giydiğiniz zaman bu frene basmanıza ve farkına varmanıza sebep olur. Bunu hedeflerinize ulaşmak için bir yol olarak düşünebilirsiniz.

Kaliteli ve yeteri kadar uyuyun:
     Uyku yoksunluğu sadece birkaç gece bile olsa hemen kilo alımına neden olabilir. Bu yüzden iyi ve kaliteli uyku uyumak çok önemlidir. Uyku problemi yaratacak etmenleri mümkün olduğunca ortadan kaldırmak kilo kontrolü sağlamada çok önemlidir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Aktif hasta sayısı 36 bini geçti

  İthalat çiftçiyi vuracak

  Dünya kuru üzüm ihracatının %36’sını yapmayı hedefliyoruz

  “Demir İpek Yolu, Türkiye’siz düşünülemez”

  PTT, 180’inci yaşını kutluyor

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Türk Telekom mobil altyapısını yeniledi

  Şekerbank’tan ambalaj sektörüne avantajlı destek paketi

  İzmir’e Botanik Exposu müjdesi

  Türkiye rüzgar sanayisinde Avrupa’da 5. Sırada

  İKMİB, genç kimyacıları ve kadın kimyacıları bekliyor

  Mkolay ile 30 saniyede temassız ödeme

  Ödemiş Belediyesi Taypark’ta çocuklar için atla gezinti turları başladı

  “Ar-Ge merkezimiz gücünü çiftçilerden alıyor”

  Çiğ süt üreticilerine destek ödemeleri başladı

  Yapılandırılan borçlara ilk ödeme Şubat 2021’de

  İnternet hızının en yüksek olduğu ülkeler sıralamasında Türkiye 102’nci

  Gaziemir’de Cumhuriyet Turnuvası

  SunExpress, Lufthansa ile olan ortak uçuş (codeshare) anlaşmasını genişletiyor

  İlber Ortaylı Cumhuriyet’i anlatacak

  Çeşme’de yatırıma 56 milyonluk dev bütçe

  Sarı Şemsiye Ödülleri sahiplerini buldu

  “Üretilen maskelerin çoğu uluslararası standartta değil”

  Kampanyaya büyük destek yağdı; Tabletler sahiplerini buluyor

  “Yeni bir modele ihtiyacımız var”

  Güzelbahçe’de bir proje daha hayat buluyor

  Zeynep Aslan için pedallayacaklar

  Bornova’da basketbol heyecanı başlıyor

  Açık rızanın alınması durumunda kişisel veriler yurtdışına çıkabilir

  Türkiye’de üretilen mobil oyunları 800 bin kişi oynuyor

  “retweet” yaparken dikkat; Siber zorbalık suçu işleyebilirsiniz

  Dijital Dershane’ye bir haftada 1020 katılım

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  ‘Online Eğitim’ sürecine özel 10 önemli uyarı!

  Çocuklar Atatürk sevgisini anlatacak

  Dolandırıcılar KOBİ’leri böyle tuzağa düşürüyor

  ESET sorguluyor: Dijital mirasınızı nasıl hazırlar ve korursunuz?

  İhale Özetleri

  23 Ekim 2020 Tarihli ve 31283 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif hasta sayısı yüzde olarak artıyor

  İZMİR 17. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İZMİR 16. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  MB, faizde değişikliğe gitmedi

  “Seyahat acenteleri yoğun entübe halinde”

  Egeli ihracatçılar sanal gerçeklikle yeni normalde ihracatını arttıracak

  Ege Mahallesi’nde dönüşüm başlıyor

  Sompo Sigorta tüm salgın hastalıkları kapsamına aldı

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
  Ticaret 21.10.2020
  Ticaret 20.10.2020
  Ticaret 19.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni