• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR SAĞLIK ve YAŞAM
12
14
16
18
01/11/2019 13:40
Sonbaharda Sağlık Veren Önemli Besinler

Melike Şeyma Deniz
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Acıbadem Fulya Hastanesi

     Havaların soğuduğu, mevsim geçişinin etkileriyle yorgunluk ve halsizliğin iyiden iyiye hissedildiği bugünlerde vücut direncini yüksek tutmak büyük önem taşıyor.
     Hastalıklara kolayca davetiye çıkaran sonbaharda bağışıklığı güçlendirmek için çok güçlü besinler olduğunu, bu besinlere sofralarda mutlaka yer verilmeli. Sonbaharda tüketilmesi gereken 6 önemli besin.

Balık
     Balık kaliteli bir protein kaynağı. Aynı zamanda içerisindeki vitaminler bağışıklığın güçlenmesine yardımcı oluyor. Kaliteli yağ asidi olan Omega 3’ten zengin olması sayesinde kalbi koruyor, kötü kolesterolün (LDL) düşmesini sağlıyor. Haftada iki üç gün balık yemeyi ihmal etmeyin. Ancak balığı kızartma değil; ızgara, fırın ya da buğulama olarak hazırlayın.  

Mantar
     Hem tek başına hem de et yemeklerinin yanında tüketilebilecek olan mantar; bağışıklığın güçlenmesine yardımcı olurken tok tutucu özelliğiyle zayıflama diyeti yapanların da rahatlıkla yiyebileceği bir yiyecek. Ayrıca D vitamini içeren az sayıdaki besinlerden biri. C vitamini, biotin, fosfor ve bakır gibi vitamin ve mineraller de içeren mantar kısa süreli, suyunu kaybetmeden pişirildiğinde vücut için daha etkili.

Ispanak
     Mevsim geçişlerinde sebzeler ne kadar çeşitlenir, ne kadar renklenirse vücuda giren vitamin ve mineral çeşitliliği de o denli artıyor. Yeşil yapraklı sebze dendiğinde çoğunlukla ilk aklımıza gelen ıspanak kalsiyum, magnezyum, selenyum, E vitamini ve C vitamini içeriği sayesinde hastalıklardan koruyor. Ancak ıspanağı besin değerini kaybetmemesi için uzun süreli pişirmeyin.   

Pırasa
     Soğan, sarımsak ailesinden olan pırasa; A, C, K vitaminleri, selenyum, demir ve potasyum mineralleri içeren bir sebze olması sayesinde bağışıklığı güçlendiriyor, prostat, mide, kolon kanseri başta olmak üzere birçok kansere karşı koruyor. İyi bir posa kaynağı olması zayıflamaya da yardımcı oluyor. Özellikle hafif akşam yemeği alternatifi olarak pırasayı, sonbahar ve kış aylarında sık sık tüketmenizde fayda var. Ancak gaz, şişkinlik gibi sorunlara yol açabileceğinden özellikle hassasiyeti olan kişilerin temkinli olması gerekiyor.

Elma
     Pektin içeriği sayesinde insülin salınımı ve kolesterol üzerinde olumlu etkileri olan elma bağışıklık sistemini güçlendiriyor, tok tutuyor ve kan şekerinin dengelenmesine yardımcı oluyor. Bu nedenle günde bir porsiyon yani bir adet orta boy elma tüketmek son derece faydalı.

Fındık, ceviz, badem
     Fındık, ceviz, badem günde bir avuç tüketildiğinde hem bağışıklığı güçlendiren hem kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltan hem de hafızayı kuvvetlendiren kuruyemişler. Ancak kavrulmuş değil çiğ olmasına dikkat edilmeli ve günlük tüketimi yaklaşık bir avucu geçmemeli.

Önceki Yazılar :
Haberler
  İyileşme var ama yavaş gerçekleşiyor

  12 Temmuz 2020 Tarihli ve 31183 Sayılı Resmi Gazete

  1.016 yeni vak’a ya karşı 1.334 iyileşme

  “Sıfır araç üretimi fiyat artışını engelleyecek”

  İnşaat malzemeleri ihracatında miktar arttı değer düştü

  Çin-Avrupa yük trenlerinin taşıdığı mallarda artış

  Fintek şirketleri, finansal sistemdeki sorunları çözmeye aday

  AKUT, arama kurtarmanın Avrupa Birliği’ne girdi

  Gençlere ve Kadınlara pozitif ayrımcılık

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Siber güvenliğin geleceği Türk Telekom’a emanet

  Uzay Kampı Türkiye, yaz kamplarına 20. yılına özel programla başlıyor

  Akkol: Şirketler arasında paylaşımlı ortak ofis dönemi başlıyor

  İzmir Büyükşehir Belediyesi “Girişimcilik Merkezi” kuruyor

  Kırsalın kaderini değiştiren kalkınma hamlesi

  “Haller ihracat merkezi olmalı”

  E-Ticaret sitelerine 5 dakikada siber güvenlik taraması

  KalDer İzmir Şubesi, Webinar serisiyle ekonomi ve gündemin nabzını tuttu

  Poyraz Zeytinyağları ödüle doymuyor

  İZSU, 6 ilçede 30 kuyu daha açıyor

  İş dünyasından “vergileri 2021’e erteleyin” beklentisi

  Kripto para dünyasında eşantiyon dolandırıcılığı

  Güzelbahçe’nin Mavi Bayraklı plajı’nda milli sporcular yetişiyor

  Facebook şifrenizi çalan 25 uygulamaya dikkat!

  Kötü amaçlı saldırılar ’3 arttı

  Karşıyaka’da geri dönüşmeyen atık kalmayacak

  Alt yapı ile gelen başarı

  İhale Özetleri

  11 Temmuz 2020 Tarihli ve 31182 Sayılı Resmi Gazete

  10 Temmuz 2020 Tarihli ve 31181 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

  Karayollarında Durum

  Günlük vak’a sayısı binin altına inmiyor

  T.C. İZMİR 12. İCRA DAİRESİ 2017/8153 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  Nisan ayı işsizliği % 12,8

  Zeytin ve zeytinyağı internet satışına denetim geliyor

  BAE ile gıdada yeni iş birliklerinin temeli dijitalde atıldı

  TCMB yatırımcılarla videokonferans gerçekleştirdi

  Döviz / Altın

  BDDK’dan 7 bankaya idari ceza

  Çin’de talep artınca ÜFE de yükselmeye başladı

  Girişim ekosistemi sağlık sektörüyle büyüyor

  Borsalarda Alım-Satım

  Kemeraltı çarşısı da turuncu çember içinde

  Otomotiv’de Türk Yazılım Şirketi tüm Dünyaya araç kiralayacak

  “İzmir Büyükşehir Belediyesi örnek bir kurumdur”

  TEB Girişim Bankacılığı girişimcileri desteklemeye devam ediyor

  Mobilya sektörü yükselişte

  “Temassız kullanımına talep artıyor”

  TSKB’ye 150 milyon dolar sendikasyon kredisi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.07.2020
  Ticaret 11.07.2020
  Ticaret 10.07.2020
  Ticaret 09.07.2020
  Ticaret 08.07.2020
  Ticaret 07.07.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni