• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Sait Keresteci ►PORSUN AMBARI
12
14
16
18
09/10/2020 06:45
Cambrıa/Lillias İzmir’de Asil Bir Yat

     Kuzeyde yaz bitti. Hatta geç bile kaldı. Bir iki yıldır gecikiyor. İzmir ve aşağıları ise yaza devam…
     Hala tüm koylar ağızına kadar dolu Hisarönü ve civarı bu yıl hem gözde hem de çok kalabalık hal böyle olunca zaman zaman kirlenmiş koylara rastlıyor insan.. Bir de koylarda yatan motor yatlar var, gulet kaptanları bu yatların haftalarca burada durduklarını söylüyorlar.

     Peki ya pis su tankları dolduğu zaman ne oluyor diye sorunca, en iyisi cevabı vermeyeyim. Öte yandan aklıma Karaip’lerde bazı özel koyların ücretle belirli süreler için girildiği yerler geliyor. Özellikle de dip yapısı korunması gereken yerlerde… Devlet bunu rant kapısı yapmadan kontrollü olarak yönetebilir mi?
     Şöyle koylara bir göz atınca standart tekneler dışında gözüme ilişen bir iki motoryat dışında pek de ilginç ve klasik yelkenli neredeyse hiç görmedim.

     Aklıma daha önce bu sulara gelen ve 25 yıldan fazla gezen adamakıllı asil bir yat geldi. 1960’ların ilk yıllarına kadar Ege’nin her iki yakası ve Akdeniz’de dolaşan dünyanın en güzel yatlarından biridir. Mükemmel yelken seyri yapan bu yat, 1851 yılından beri Amerika ve İngiltere arasında rekabetin adı olmuş yelken yarışı ve “el değiştiren” (yani trofe) kupası ile dillere destan haline gelmiş, America’s Cup için İngiltere’de tasarlanmıştı.

     Biraz daha açayım: dünyanın denizcilik kültürü ile yaşayan tüm ülkelerinin takip ettiği bu çok önemli kupayı tasarlayan ise yine zamanın en ünlü, hatta tüm zamanların en ünlülerinden, İngiliz dizayner William Fife tarafından tasarlanmış ve inşa edilmiştir. Yaklaşık 80 yıldır Amerika’da olan ve artık Amerika kupası olarak anılan kupayı geri almak için, sayısız girişimlerden biri olarak tasarlanmıştı.

     1928 yılında suya indi, adı CAMBRİA olarak vaftiz edildi ve yarışlarda hızlı bir tekne olduğu görüldü. Başarılı sonuçlar aldığı yarışlardan sonra büyük kupaya rakip olarak seçileceği düşünülürken, yarış kurallarında bir kere daha düzenlemeye gidilip ceza puanı olarak niteleyebileceğimiz katsayılar yarış sonrası puanını düşürünce, bu tekne birden geri plana itildi. Ama bu güzel tekne her zaman seri hızlı bir gezi yatı olarak kaldı. İngiliz yacht kayıt kitabında  (Yacht Register) her zaman yerini aldı ve yer almaya devam etmektedir. Bu devasa yat 34m boyundadır ve ahşap gövdesi hala orijinaldir! Dünyada 6 adet yapılmış 23m sınıfı yatlardan galiba tek örneğidir.

     Cambria 1934 yılında tekrar satıldı ve Adı LİLLİAS olarak değiştirildi ve Yunanistan’a ve Sakız’a gitti. 1936 yılında ise hikâyesinin bize ait olan kısmı başlamış oldu. İzmir’li iş adamı yelkenci ve avcı H. Giraud gördüğü bu tekneyi çok beğenip satın aldı. 1962 yılına kadar Lillias ile Ege’de Akdeniz’de ve hatta Marmara’da dolaştı çok keyifli anılar biriktirdi.

     Tekne 26 yıl sonra tekrar el değiştirdi ve ülkemizden ayrıldı tekrar Cambria adına geri döndü. Çeşitli el değiştirmeler, yolculuk, macera, kazalar ve restorasyonlardan sonra Günümüze kadar ulaşan Cambria halen yarışlarda ve gezilerde göz kamaştırmaya devam etmektedir. Amerika hatta Avustralya’da bağlanan Cambria tekrar Akdeniz’e dönmüş ve Cannes, Monaco yat kulüplerinde yaşamına devam etmektedir.

     En önemlisini en sona bıraktım. Bu güzel yat Giraud ailesinde iken doğal olarak birçok misafir ağırlamıştır. Bunların içinde zamanın sosyetesi, iş adamları ve devlet adamları da bulunmuştur. Ama en önemlisi ve değerlisi ise bir şeref konuğudur: Gazi Mustafa Kemal! İşte bunun kanıtı olan foto da Cambria’nın web sitesinde bulunmaktadır. Bunlardan ikisini burada paylaşmak istedim.

     Konuya ilgi duyanlar için www.yachtcambria.com, J Class Yacht diye arama yapabilirler. Görsel olarak Youtube’da da videolar bulunmaktadır.

     Gittikçe artan sayıda tekne ve denizciler kalite sorunun da gündeme getirecektir. Uyduruk ve taklit tekneler yerine özgün teklerimizin de önemini anlayacağımız DENİZ KÜLTÜR MİRASI’nın da çok dikkatli korunacağı günlere doğru…

Önceki Yazılar :
Haberler
  Türkiye’nin balığı izmir’den gidiyor

  T.C. KEMALPAŞA İCRA DAİRESİNDEN AÇIK ARTIRMA İLE TAŞINMAZ SATIŞI

  DÜZELTME İLANI: ODALARI FM200 GAZLI SÖNDÜRME SİSTEMİ ve TIBBİ GAZ SANTRALİ İLE KOLLEKTÖRLERİN YENİLENMESİ YAPIM İŞİ

  Vergi yapılandırmasının detayları belli oldu

  Pekcan: Küresel ekonomi %4.4 küçülebilir

  Eylül ayında kurulan şirket sayısı arttı

  Kemeraltı esnafında kira zammı korkusu

  Boyner, 2021’de 5 yeni mağaza açacak

  Demir yolunda hedef yüzde 80 yerlilik

  Sosyal yardım desteği Ekim ödemeleri başladı

  Sabancı ve Skoda Transportation, güçlerini TEMSA’nın geleceği için birleştirdi

  Çelikte kapasite fazlasına çözüm arayışı

  “Sanayici gerekli önlemlerini alarak üretime devam etsin”

  250 milyar dolarlık hırdavat sektörü İstanbul’da buluşacak

  İZİD ve AIESEC İzmir, gençler için buluştu

  Renault Grubu 2020’nin üçüncü çeyreğinde 10 milyar 374 milyon Euro gelir elde etti

  İzmir ilk “Cittaslow Metropol” olmaya aday

  Her beş kişiden üçü turistik seyahate hazır değil

  Borsalarda Alım-Satım

  Can dostlarını sahiplenenler çoğalıyor

  BiP, TV+, lifebox ve Hızlı Giriş Digicel ile 32 ülkeye açıldı

  Maske-Temizlik-Mesafe Haydi Sen de Sobele!

  GF Hakan Plastik, ihracatta gücünü artırıyor

  Başkan Arda ve ekibinden Sarnıç çıkarması

  Ödüllü filmler İzmir Sanat’ta gösterime giriyor

  Baskan Sandal sahaya indi

  “Hey İzmirli” karikatür sergisi açıldı

  Sabri Ülker Bilim Ödülü, Türk bilim insanı Doç. Dr. Elçin Ünal’a verildi

  Geleceğin perakendeciliği yerli girişim “Shopi”ye emanet

  Buca’nın ürünleri 1.458 mutfağa bereket oldu

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Avrupa’da alarm veren vaka artışı Türkiye’de de yükseliyor

  Asfalt freze Karabağlar yollarında

  Bayraklı, Cumhuriyet Bayramı’nı coşkuyla karşılayacak

  Konak’ta kurslar yeniden başlıyor

  İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BAŞKANLIĞINDAN TANITIM ve REKLAM ALANLARININ KİRAYA VERİLMESİ İŞİ

  SİGORTACILIK HİZMETİ ALINACAKTIR

  İhale Özetleri

  24 Ekim 2020 Tarihli ve 31284 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Aktif hasta sayısı 36 bini geçti

  İthalat çiftçiyi vuracak

  Dünya kuru üzüm ihracatının %36’sını yapmayı hedefliyoruz

  “Demir İpek Yolu, Türkiye’siz düşünülemez”

  PTT, 180’inci yaşını kutluyor

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  Türk Telekom mobil altyapısını yeniledi

  Şekerbank’tan ambalaj sektörüne avantajlı destek paketi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
  Ticaret 21.10.2020
  Ticaret 20.10.2020
  Ticaret 19.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni