• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Saynur Demirdelen ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
14/09/2020 06:46
Gelişim Yolculuğu

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     18 yaşıma geldiğimde öncelikli hedefim araba kullanmaktı. İstanbul trafiğine çıkma düşüncesi oldukça korkutucu gelse de özgür olma düşüncesi galip geldi ve trafiğe çıktım.
     Araba kullanmayı öğrenmenin en önemli yolu kuralları öğrenmek ve sürekli pratik yapmaktır. Bir süre sonra kaslarınız gelişir ve korkularınızdan kurtulursunuz.

     Ehliyet almak için 32 saat teorik, 14 saat trafikte pratik yapmak gerekir. Kursa gitmek pahalı olsa da bu kursu bitiren herkes trafiğe çıkar ve araba kullanmayı öğrenir. Peki bu yöntem neden işe yarıyor?
     Alman psikolog Hermann Ebbinghaus, “unutma eğrisi” ve “aralıklı tekrar” ı 1800’lü yıllarda keşfetti. Ancak eğitim dünyasındaki birçok insan hala araştırmasından alıntı yapıyor.

     Beynimiz, kullanmadığımız veya tekrar etmediğimiz bilgileri gereksiz olarak nitelendirir ve unutmamızı sağlayarak maksimum verimle çalışmaya gayret eder. Öğrenilenleri unutma, başlangıçta çok hızlıdır ve dik olarak düşüş göstermektedir.
     Ebbinghaus unutma eğrisi grafiğinde insanların öğrendiklerini tekrar etmezlerse, yeni öğrendikleri bilgileri saatler ve günler içinde nasıl unuttuklarını anlatır.

     Unutma Eğrisi ve Kolay Öğrenme İlişkisi – Ebbinghaus’un “unutma eğrisi”ne bağlı olarak yaptığı diğer önemli keşif de şudur; bilgilerin tekrarlanması ve gözden geçirilmesi hafızanın gücünü artırsa da öğrenmek ve hatırlamak, yeni bir bilgiyi 1 saatte 10 kez tekrarlamaktan çok daha fazlasıdır. Tekrarlar arasında boşluk olmalıdır.

      Kısaca Ebbinghaus’a göre öğrenmek için en önemli nokta aralıklı tekrar; öğren, ara ver, öğren, ara ver, öğren ve bu böyle devam eder.
     Bizler de araba kullanmayı öğrenirken haftada birkaç saatlik eğitimlerle benzer şeyi uyguladık. Öğren ara ver, sonra tekrar öğren. Aralıklı öğrenmeyi benimseyerek ortalama 2-3 haftada yeni bir beceri kazandık.

     Kurumsal hayatta aldığımız bir-iki günlük eğitimler ise yeni bir beceri geliştirirken çok etkili olmadı. En iyi ihtimalle, yararlı bir şeyler öğrendik ve bu bilgileri kullandık, ancak umduğunuz davranış değişikliğini herkes için yaratmadı. Çünkü davranışları değiştirmek tekrarı gerektirir ve bunun da aralıklı olması gerekir.

     Sürüş kursunun başarılı olmasında diğer bir etken de öğrencinin bir hedefi ve motivasyonu olmasıdır. Özgürlük, bağımsızlık. Bu hepimizi motive eder ve oldukça ikna edicidir. Bu nedenle öğrenme yolculuklarında en önemli şeylerden biri, katılımcının araba sürmeyi öğrenirken olduğu kadar, motive edici bir nedene ulaşmasına yardımcı olmaktır.

     Sürmeyi öğrenmenin son aşaması ise sınavdır. Sınav alanına gitmek ve onlara sürebileceğinizi göstermek. Gerçekten “yapıp yapamayacağınız” test edilir. Yani öğrenmenin en önemli aşaması olan “Göster Bana” ilkesi uygulanır.

Genel olarak size öğretileni öğrenip öğrenmediğinizi belirlemek için kullanılan 4 test aşaması vardır.
     1. Test yapılmaz: Bir günlük eğitim kurslarının çoğu sadece günü değerlendirmenizi isterler.
     2. Bilgi testi: Okuldaki sınavları hatırlayın. Tüm savaşları hatırlamanızı beklerler.
     3. Öğrenme testi: Daha önce ilk yardım eğitimi aldıysanız, sizden bir manken üzerinde CPR göstermenizi isterler.
     4. Davranış testi: Ehliyet sınavını geçtin mi? Kurallara göre sürüp süremeyeceğinizi test ederler.

     Sürüş eğitimi günün sonunda iyi bir öğrenme yolculuğudur. Motivasyon, aralıklı tekrar ve ölçüm. Bu öğrenme yolculuğundan hepimiz çok şey öğrenebiliriz.

     Bu nedenle gelişim yolculuklarında yöntem olarak uyguladığımız bilginin belli sürelerde tekrarı, farklı araçların kullanılması, hafızayı bir kas gibi güçlendirerek yeniden yapılandırır ve bilgiyi beceriye dönüştürür.

     Sonuç olarak öğrenme asla tek seferlik bir olay değildir. Bu bir yolculuk ve zamanla gerçekleşen bir süreçtir.

Önceki Yazılar :
Haberler
  GENÇLİK VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN MENEMEN STADI REKLAM PANO ALANLARI İHALE İLE KİRAYA VERİLECEKTİR

  İhale Özetleri

  01 Ekim 2020 Tarihli ve 31261 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Rakamlar yavaş da olsa geriliyor

  FİDAN ÜRETİM ALANINDA GÖLGELİK TESİSİ YAPIM İŞİ

  KORUYUCU EKİPMAN SARF MALZEME SATIN ALINACAKTIR

  İZMİR 18. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  İhracat %5.7 azalırken, ithalat %20.4 arttı

  Sıcaklar portakalda pahalıya patlayacak

  Hizmet Üretici Fiyat Endeksi (H-ÜFE) yıllık %16,93 aylık %4,02 arttı

  Türk Eczacıları Birliği: Kabul etmiyoruz alışmayacağız

  İZİKAD’dan başarılı kadınlara ödül

  Vaillant İzmir’de büyümeye devam ediyor

  Demirtaşoğlu: Pandemiye rağmen üretime ve ihracata devam ediyoruz

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  “Webagron Büyük Çiftçi Buluşması”nda hedef 2.7 milyon çiftçi

  Gaziantep’te 3 tesiste 170 milyon TL’lik yatırım

  Asya Kayıp Coğrafyalar AASSM’de

  Kılıç, su ürünleri ve hayvansal mamüller sektöründe Türkiye birincisi

  Böceksavar mantarlar görev başında

  “Sütte tek kazanan aracı”

  Gürer: İktidar tarımda ithalatçı anlayıştan vazgeçmiyor

  Şehir içi ulaşım ve konaklama tesislerinde HES kodu zorunluluğu

  Bir yıldan uzun vadeli mevduatlarda vergi kaldırıldı

  Çinliler 6 ayda 28.9 trilyon dolarlık online alışveriş yaptı

  Büyükşehir, süt dağıttığı ilçe sayısını 25’e çıkarttı

  CHP’li vekilden İduğ’a övgü ve destek

  Pratis ve Figopara işbirliğiyle tedarikçi finansmanı süreçleri tek noktadan gerçekleşiyor

  İzmir maratona hazır

  Maksimum sürüş keyfi için Hyundai yeni i30 N

  “Araçlarımızın fiyatı kadar değerinide bilmeliyiz”

  “Ülkemizin hedefleri doğrultusunda tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz"

  “Kimya sektörümüz için finansal desteklerde öncelik bekliyoruz”

  Yeni Ekonomik Program’a iş dünyasının yaklaşımı

  “Değişen küresel ekonomik görünümün programa yansıması önemli”

  Anadolu’nun ezgileri 5 bin yıllık kentte yankılandı

  Yerli otomobilde gözler Türkiye’nin üzerinde

  Gaziemir pazarlarında HES kodu denetimi

  Bayraklı’da kadınlar ‘mutfak’ kuruyor

  Başkan Soyer Aliağa’da muhtarları dinledi

  Gültepe Planlarında yola devam

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  “Kadınlar yönetime katılmadan kalkınma hedeflerine ulaşmamız mümkün değil”

  Köylü borç içinde inekler kesim hanede...

  İhale Özetleri

  30 Eylül 2020 Tarihli ve 31260 Sayılı Resmi Gazete

  29 Eylül 2020 Tarihli ve 31259 Sayılı Resmi Gazete 1. Mükerrer

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 01.10.2020
  Ticaret 30.09.2020
  Ticaret 29.09.2020
  Ticaret 28.09.2020
  Ticaret 26.09.2020
  Ticaret 25.09.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni