• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
18/11/2017 11:29
Limanlarda neler oluyor?

     Türk limancılık sektörünü ileriye taşıma misyonuyla çeşitli çalışmalara imza atan Türkiye Liman İşletmecileri Derneği’nin (TÜRKLİM), her yıl hazırladığı sektör raporunun 2017 sayısı geçtiğimiz günlerde yayınlandı. Raporda; konteyner taşımacılığındaki büyüme dikkat çekiyor.

     Türkiye Limancılık Sektörü 2017 Raporu,  114 adedi konteyner, genel kargo ve kuru dökme yüke hizmet veren 70 adedi ise petrol ve türevlerini elleçleyen tesisleri olmak üzere toplam 184 adet terminalin kapasitesi ile hazırlanıyor. Raporda; Uluslararası Ulaştırma Forum (ITF) tahminine göre 2016-2030 yılları arasında dünyada taşınan mal miktarının yıllık yüzde 4.2 gibi bir oranda artış göstereceği ve 2030 sonrasında ise bu oranın yüzde 3.3’e gerileyeceği öngörülüyor.

     Dünyada taşınan konteyner adedi TEU bazında 180.6 milyona ulaştı. 2016 yılında dünyada taşınan konteyner adedi TEU bazında 180.6 milyona ulaştı. Bu sayının limanlara yansıması yaklaşık 700 milyon TEU olarak gerçekleşti. Bir önceki yıla göre artış oranı ise yüzde 3.2 gibi düşük bir seviyede kaldı. Rota bazında bakıldığında en önemli artış yüzde 4.9 ile Çin denizi gibi iç taşıma bölgelerinde, özellikle transit konteynerin etkisiyle gerçekleşti.

     Dünyada neredeyse tüm yük türlerinde gelişim, geçmiş yıllara göre düşük seyrediyor. 2016 yılında dünyada denizyolu ile taşınan yükler yüzde 2.6 oranında artış göstererek 11.1 milyar tona ulaştı. En fazla taşınan yük gurubu olan kuru dökme yükler 2016 yılında yüzde 1.3 artış göstererek 4.8 milyar tonluk bir hacimde gerçekleşti. En fazla taşınan ikinci yük grubu ise ham petrol oldu.

     Dünya genelinde yüzde 4.1 oranında artışla 3 milyar ton ham petrol taşındı. Ham petrol taşımalarını ton bazında yüzde 3.5 artışla konteyner izledi. 2016 yılında dünyada neredeyse tüm yük türlerinde gelişim, geçmiş yıllara göre düşük seyretti. 2016 yılında dünyada denizyolu ile taşınan yükler yüzde 2,6 oranında artış göstererek 11,1 milyar tona ulaştı.

     Rapordaki ayrıntılara baktığımızda 2016 yılında limanlarımızda elleçlenen konteyner 6.8 milyon TEU dış ticaret ve kabotaj, 2 milyon TEU transit konteyner olmak üzere toplam 8.8 milyon TEU oldu.  Limanlarımızda konteyner elleçlemesi toplamda yüzde 8, dış ticaret ve kabotaj konteyner toplamda yüzde 6.8, transit konteyner ise yüzde 12,2 oranlarında artış gösterdi. Son üç yılda büyüme hızı düşmekle birlikte 2009 yılından 2015 yılına kadar kesintisiz büyüyen RO-RO taşımacılığı 2016 yılına geldiğinde; yüzde 3.7 azalarak 451 bin araca düştü. 2016 yılında Kabotaj hatlarında ise 13 milyon araç taşındı.

     Raporda yer alan diğer bilgilere baktığımızda ise Türkiye limanlarında 2016 yılında 121 milyon ton yükleme, 242 milyon ton boşaltma ve 66 milyon ton transit olmak üzere toplam 430 milyon ton yük elleçlendi. Elleçlenen yükün yüzde 65’i boşaltma, yüzde 28’i yükleme ve yüzde 16’sını ise transit yükler oluşturdu. Limanlarımızda elleçlenen yük bir önceki yıla oranla ton bazında yüzde 3.4 büyüdü. Ton bazında en büyük artış yüzde 9.1 ile konteyner yüklerinde yaşandı. Sıvı dökme yük ve Ro-Ro da ise ton bazında yüzde 1 azalma oldu.

     Bölgesel bazda en fazla yük elleçlenen bölge 2016 yılında da Marmara Bölgesi oldu. Bölgeler itibarı ile elleçlenen yük açısından ton bazında en yüksek artış son üç yılda olduğu gibi 2016 yılında da yine Ege Bölgesi’nde gerçekleşti. Elleçlenen yük tipleri içerisinde geçmiş yıllarda olduğu gibi 2016 yılında da sıvı yükler 144 milyon ton ile ilk sırada geldi.

İhraç yüklerde ilk sırayı İtalya aldı
     2016 yılında limanlarımızda yüklenen ihraç ülkelerde ilk sırayı İtalya aldı. İtalya; aynı zamanda transit yükler açısından 40 milyon ton ile de ilk sıradaki yerini aldı. Boşaltılan ithal yükler içerisinde 39 milyon ton ile Rusya limanlarından gelen yükler ilk sırada yer aldı. Toplam elleçleme dikkate alındığında ilk üç ülke olan İtalya, Rusya Federasyonu ve Mısır, toplam yükün yüzde 34’ünü oluşturduğu görülüyor.

Kruvaziyer de kan kaybı…
     Raporda dikkat çeken bir diğer başlık ise kurvaziyer yolcu ve gemi sayılarındaki düşüş. 2013 yılında kurvaziyer rakamları Cumhuriyet tarihinin en yüksek seviyesi olan 2,2 milyon yolcu rakamına ulaşmıştı.  Bu rakam 2016 yılında kurvaziyer gemi sayısı 590 gemiye, yolcu sayısı ise 628 bin yolcuya düştüğü görülüyor.

Önceki Yazılar :
Haberler
  “Bakım faaliyetlerimiz evrilmeli”

  TÜRKONFED Londra Borsası’na damgasını vurdu

  Ortadoğu’da yaşanan kriz emlak fiyatlarını düşürmez

  Erken rezervasyonda aldatıcı, gerçek dışı indirimlere dikkat

  Alaköprü sulama projesine hızla devam ediyor

  Dost Bilim Evi’nde sertifika heyecanı

  Y kuşağı tüketime aç ama kolay lokma değil

  Pazar-yetenek uyumu şirketlerin finansal performansını artırıyor

  Beyaz eşyada akıllı üretim devrimine büyük destek

  Yeni yılda CIO’ları bekleyen 6 zorluk

  İngiltere güneşten Türkiye’nin % 40’ı kadar enerji üretti

  “Sahip çıkmak zorundayız”

  Yalçın Gökçebağ Selçuk Yaşar Sanat Galerisi’nde

  Bostanlı sahilinde “yeni bir dünya” kuruluyor

  Bucanın Pırlantalarına Yerli Malı kutlaması

  Bornova’da halk sağlığı için ele ele

  LC Waikiki, 2018 hedeflerini açıkladı

  Banu Avar Karşıyaka’ya konuk oluyor

  Kiğılı’ya Gelen Audi’yle Gider

  LAV’ın İlham Veren Sunumları ile Eşsiz Yılbaşı Sofraları Hazırlayın

  SU ÜRÜNLERİ HAL FİYATLARI

  SEBZE-MEYVE HAL FİYATLARI

  13 Aralık 2017 Tarihli ve 30269 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 21.12.2017 - 10:00

  İHALENİN TARİHİ ve SAATİ ► 03.01.2018 - 11:00

  İşçilerden hükümete kadro tepkisi

  Fırıncılardan ‘ekmeğini fırından al’ kampanyası

  Kumport Limanı, ithalat ve ihracatta ilk sırayı kaptı

  Küresel ülke tahvili borçları 9,7 trilyon dolara ulaştı

  Yatırımcı iyimserliğinde artış sürüyor

  Küresel düzeyde şirket birleşmeleri geriledi

  Turizmde altın pay Antalya ve İstanbul’dan geldi

  Yazılı basının dijital dönüşümü izmir’de konuşulacak

  62 bin ton karbondioksit salınımı engellendi

  Duster efsanesi devam ediyor

  ‘Talih Kuşu’ Migros mağazalarında sepetinize konuyor

  Türkiye büyüdükçe istihdam yaratacak

  Traktörde birinci Manisa, ikinci Konya

  İngiliz tatilciler geri dönüyor

  “İnşaat sektörü 2018’in 2’nci yarısında hareketlenecek”

  3. Ankara Marka Festivali başlıyor

  İBB Meclisinde sokak tartışması

  Balıkesir’in ekonomisini güçlendirecek

  KOBİ’lere dijital’de rekabet avantajı

  İnovasyona kanun desteği

  Yeni online bilet satış portalı; buradaetkinlikvar.com

  İspanyol-Türk Resmi Sanayi ve Ticaret Odası’ndan Standard Profil’e Özel Ödül

  Kayı Holding, nükleer tıp alanındaki ilk yatırımını gerçekleştirdi

  “Kudüs bizim kutsalımız”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 13.12.2017
  Ticaret 12.12.2017
  Ticaret 11.12.2017
  Ticaret 09.12.2017
  Ticaret 08.12.2017
  Ticaret 07.12.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni