• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
24/11/2018 09:24
Lojistik Merkezler...

     Lojistik merkezler; içerisinde ulusal ve uluslararası taşımacılık, lojistik ve yükün dağıtımı ile ilgili tüm faaliyetlerin birçok işletmeci tarafından gerçekleştirildiği alanlar olarak karşımıza çıkıyor.

     Bakanlığın 2019 yılı bütçe sunumunda da lojistik merkezlerin yer seçim kriterlerinin ve işletme kurallarının belirlenmesi maksadıyla hazırlanmakta olan Türkiye Lojistik Master Planı var.

     Plan ile atıl yatırımların önlenmesi için “Türkiye lojistik köy, merkez veya üslerin” haritasının çıkartılması ve ulaşım türleriyle optimum bağlantısının sağlanarak kombine taşımacılığın artırılması, lojistik köy, merkez veya üslerin verimli ve etkin bir şekilde çalışması için asgari coğrafi, fiziki ve işletme standartları ile kurulmalarına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi planlanıyor.

     Lojistik sektörümüz hızla gelişiyor. Diğer ulaşım sistemleri ile entegre bir demiryolu hizmeti sunmak ve kombine taşımacılığı geliştirmek için lojistik merkez yapımı ile önemli sanayi ve üretim merkezlerinin demiryolu ağımıza bağlantılarının yapılmasına devam edilecek.

     Taşımacılıktan Lojistiğe Dönüşüm Programı da 10. Kalkınma Planı’nda yer alıyor ve 25 adet Öncelikli Dönüşüm Programlarından biri olarak karşımıza çıkıyor.

     Türkiye’nin ihracat, büyüme ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmasında, son yıllarda hızlı bir gelişme gösteren lojistiğin büyüme potansiyelimize katkısının arttırılması ve 2016 yılında yayımlanan lojistik performans endeksinde 160 ülke arasında 34. sırada yer alan ülkemizin 2023 yılı hedeflerine göre ilk 15 ülke arasına girmesi amaçlanıyor.

     Lojistik Merkezler Kurulması Projesi ile etkin karayolu ulaşımı olan ve müşteriler tarafından tercih edilebilir kent merkezlerinin dışındaki alanlarda,  ihtiyaçlara cevap verebilecek özellikte alanlar oluşturulması, teknolojik ve ekonomik gelişmelere uygun olarak, özellikle organize sanayi bölgelerine yakın ve yük potansiyeli yüksek olan bölgelerin yeniden yapılandırılmaları amaçlanıyor.

     Lojistik merkezlerin, öncelikle organize sanayi bölgeleriyle bağlantılı olarak yük taşıma potansiyelinin yoğun olduğu İstanbul (Halkalı), Kocaeli (Köseköy), Eskişehir (Hasanbey), Balıkesir (Gökköy), Kayseri (Boğazköprü), Samsun (Gelemen), Denizli (Kaklık), Mersin (Yenice), Erzurum (Palandöken), Uşak, Konya (Kayacık), İstanbul (Avrupa Yakası), Bilecik (Bozüyük), Kahramanmaraş (Türkoğlu), Mardin, Sivas, Kars, İzmir (Kemalpaşa), Şırnak (Habur), Bitlis (Tatvan) ve Karaman olmak üzere toplam 21 yerde inşa edilmesi planlanıyor.

     Bilecik (Bozüyük), Konya (Kayacık), Kars, Mersin (Yenice), İzmir (Kemalpaşa) lojistik merkezlerinde inşaat işleri devam ediyor. Diğer lojistik merkezlerle ilgili ihale, proje ve kamulaştırma çalışmaları da sürdürülüyor.

     Türkiye Lojistik Master Planı’nın bu yıl sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor. Bu planın faydalarının neler olacağını önümüzdeki dönemde birlikte göreceğiz!...

Önceki Yazılar :
Haberler
  İzmir, e-ihracatta da öne çıkmak istiyor

  8. Uludağ Ekonomi Zirvesi başladı

  Üreticilere 1 milyar 432 milyon TL ödenecek

  İhracat hedefi Ortadoğu pazarının kapılarını araladı

  Türkiye dünyanın en mutlu 79’uncu ülkesi

  10. Alaçatı Ot Festivali yine dopdolu geçecek

  “Atatürk’ün Sevdası İzmir” sergisi Bornova’da

  Garanti Bankası’ndan 103 milyon 220 liralık ihraç

  BİST, ATPET hisselerini kottan çıkardı

  Dagi Yatırım Holding brüt takasa alındı

  Emlak Konut bir projesini tasfiye etti

  Bridgestone, TomTom Telematics’i bünyesine katıyor

  Çimsa beyaz çimentoda dünyada 1 numara oluyor

  Arçelik, Singer Bangladesh’i satın alıyor

  YÜNSA, H&M’in Sürdürülebilirliğe Bağlılık Ödülü’nü kazandı

  Flokser, Kimya Laboratuvarı Projesi’ni hayata geçirdi

  “Dijital Dönemde Liderlik”

  Kaymakamdan Poligon İzmir’e tam not

  Dikmen: Türkiye, dünyanın en büyük gazeteci hapishanesi

  İç Anadolu ve Ege arası iş hacmi gelişiyor

  Ömer Koç, “Bizi rekabetçi kılacak ortamlar kritik önem kazanıyor”

  3. Karşıyaka Tiyatro Günleri başladı

  “Kimseyi geride bırakmamak” için koruma ve dönüşüm şart

  K.F.C. Gıda’dan çevreci sosyal sorumluluk projesi

  “Vahşi sulamaya son vermemiz şart”

  “Türkiye’nin 11 yıl içinde su fakiri ülkeler kategorisine girecek”

  Özdilek Holding, 30 bin fidanı toprakla buluşturdu

  İzmir’de göz kamaştıran rakamlar

  “Şiir emperyalizme karşı”

  Anne bak fil!

  Baharın gelişi şarkılarla kutlandı

  Personel sayısı azaldı tesis ve hizmetler arttı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  22 Mart 2019 Tarihli ve 30722 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  “Ticari savaşların kazananı olmaz”

  DETECTİON KİT SATIN ALINACAKTIR

  T.C. İZMİR 6. İCRA DAİRESİ 2016/8142 ESAS TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  T.C. KİRAZ İCRA DAİRESİ 2018/182 TLMT. TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

  İZMİR 8. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  MARBLE İzmir’i heyecanla bekliyoruz

  “Otomotiv ‘de 2. Eldeki KDV uyuşmazlığını çözdük”

  Petlim artık SOCAR Terminal adıyla hizmet verecek

  Pet sektörü 3. kez İzmir’de buluştu

  KDV ve ÖTV indirimleri uzatıldı

  Tüketici güven endeksi 59,4 oldu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.03.2019
  Ticaret 22.03.2019
  Ticaret 21.03.2019
  Ticaret 20.03.2019
  Ticaret 19.03.2019
  Ticaret 18.03.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni