• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
22/12/2018 09:18
Türkiye’nin turizm gerçeği...

     Turizmde pazar payımızı artırmak ve Türkiye için en doğru algıyı oluşturmak açısından tanıtma faaliyetleri çok önemli rol oynuyor. Bu doğrultuda, turizmde Türkiye markasının yeniden yapılandırılması hususu Bakanlığın 2019 tanıtım faaliyetlerinde odak noktası olacak. Teknolojiyi en etkin şekilde kullanıp,  yeni iletişim araçlarını da dikkate alarak veriye dayalı i tanıtım stratejisi uygulanması hedefleniyor.

     4 yıl önce global düzeyde başlatılan “Turkey Home” kampanyası çerçevesinde kurgulanan algı yönetimi stratejisi 2018 yılında da sürdürüldü. Kampanya kapsamında sosyal medya takipçi sayısı 7 milyona ulaştı. Türkiye, bu sayı ile dünyada dijital/sosyal platformlarda turizm tanıtımı yapan organizasyonlar arasında 4. sıraya yerleşti.
     Bilhassa sosyal medyayı etkili kullanan dünyaca tanınmış şahsiyetler ile işbirliği yaparak tüm dijital/sosyal mecralarda algı yönetimi mekanizmaları etkin bir şekilde kullanılması planlanıyor.

     Tanıtımda söylem birliğinin öneminden hareketle, Bakanlığın yanı sıra ilgili diğer kurum ve kuruluşlar tarafında gerçekleştirilen tanıtma faaliyetlerinde dil ve görsel birlik standartları üzerinde çalışmalar yürütülüyor.  2019 yılı içerisinde bu çalışmaların tamamlayarak hızla uygulamaya geçilmesi hedefleniyor.

     Öte yandan kültür diplomasisinin tanıtım açısından önemi yadsınamaz bir gerçek. Farklı ülkelerde “Türk Kültür Yılı” ilan etmeye ve bu bakış açısı doğrultusunda değerlerimizin daha fazla tanıtılmasına ağırlık verilmesi gerekiyor.   Bu kapsamda 2019 Rusya Federasyonu’nda ve Japonya’da Türk Kültür Yılı ilan edilecek. Bu ülke sayısının daha da arttırılması gerekiyor.

     2019 yılında ülkemizin marka değerini güçlendirmek ve aldığı pazar payını artırmak amacıyla üst gelir grubuna yönelik de ayrı tanıtım stratejileri oluşturulması gerekiyor. Çünkü turist sayı ile harcadığı döviz miktarı arasında her geçen gün makas daralıyor.  Para harcayan turisti de ülkemize çekmenin yollarını konuşmak lazım.

     Bu kapsamda gastronomi turizmine yönelik ayrı bir tanıtım strateji ve eylem planı oluşturarak ülkemizin zengin mutfak kültürünü ve lezzetlerini başlıca hedef pazarlarımızda tanıtılması önem arz ediyor. Bakanlığın bu yıl konuya ağırlık vereceği ifade ediliyor. Yıllardır konuşuyoruz, yazıyoruz ne ölçüde ağırlık verildiğini göreceğiz.
     Ayrıca dijital ve sosyal medyada hedef pazarlara yönelik farklı dillerde hizmet verecek, hedef gruplara yönelik alt tanıtım kampanyaları da yürütülmeli.

     Dünya ekonomisini 2019 yılında perakende ve turizm sektörünün göğüslemesi öngörülüyor. Türkiye’nin bu doğrultuda diğer sektörlerde yaşanan daralma ve piyasalardaki gelişmeleri de göz önünde bulundurarak dünyanın odaklandığı bu iki başlıkta daha fazla çalışması gerekiyor.

     Kısacası;  ülke içerisindeki turizm bilincinin geliştirilmesine yönelik kampanyalar yapılmalı, sürdürülebilirlik ve eko turizm alanında yapılan faaliyetler yurtdışında duyurulmalı, ülkemizdeki konaklama tesisleri buna yönelik düzenlemeli ve nitelikli turist rehberleri yetiştirmeliyiz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  ‘Salça’da ithal hammadde dönemi başladı

  Çalışan Hakları ve Güvenliği Uygulamaları Rehberi yayınlandı

  İplik ithalatına ek vergi altın yumurtlayan tavuğu kesmeye benzer

  Aralık ayında kapanan şirket sayısı %95,52 arttı

  Yüksek yapılaşmayı yargı durdurdu

  T.C. İZMİR 15. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  Arçelik’ten İzmir’e 3 yeni mağaza yatırımı

  Özel güvenlikçiler, fiyat ve kalite standardı istiyor

  İhracatta 17.30 stresi bitiyor

  Renault Grubu satışları % 3,2 artış ile 3,9 milyona ulaştı

  BMW Group, 2019’da da büyümeye devam edecek

  “Tarımsal üretim artmalı”

  “İplik ithalatına yüzde 5-8’lik ek gümrük vergisi rekabet gücümüzü olumsuz etkileyecek”

  Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası taahütnameler için bayilerini uyardı

  Kadın yönetici ile çalışan şirket, Y ve Z kuşağını kazanır

  DEÜ’de gıda ısrafına izin yok

  İnternetteki en büyük tahıl platformu Çin’de kuruldu

  Zorlu’nun güneşi ekosistemiyle yükselecek

  ALOSBİ’de çevreci yatırımlar sürüyor

  Ofix.com 2018’e damgasını vurdu

  Tarihin en büyük veri ifşası olabilir

  ASUS, ROG serisi yeni ürünlerini tanıttı

  LG K11 akıllı telefon satışa sunuldu

  İZSU’dan Harmandalı’ya 22 milyon liralık yatırım

  Uğur Mumcu ve demokrasi şehitleri anılıyor

  Satın alma, sahiplen!

  Buca bir yeşil alan daha kazandı

  Bornovalı çocuklara kar sürprizi

  Yarıyıl tatili çocuklar için ayrı bir keyif

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  19 Ocak 2019 Tarihli ve 30660 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  KOSGEB’ten yüksek teknolojili ürüne 5 milyon TL destek

  Merkez Bankası kârından Hazine’ye 33.7 milyar TL aktardı

  “Pazar potansiyelimiz, yetkinliğimiz var”

  “İzmir’i kalkındırmaya devam edeceğiz”

  Yerli zırh çeliği “Hançer” geliyor

  Selçuk: EYT, şu anda gündemimizde yok

  İzmir’in deri fuarına yabancı alıcı akını

  Menemenli üreticilere kooperatif müjdesi

  Akbank’ın 3 milyar TL bedelli sermaye artışına katılım %99,9 oldu

  Tarım Gençlerle Yükseliyor Yarışmasının kazananları belli oldu

  Hem kediler hem gönüller ısındı

  KTK’da Uyaroğlu ve yönetimi güven tazeledi

  TİM’den 7’den 70’e ihracat oyun yazılımı

  “Fiyatların düşmesi için perakende yasası güncellenmeli”

  Dünyanın en güvenli ülkeleri belli oldu

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 19.01.2019
  Ticaret 18.01.2019
  Ticaret 17.01.2019
  Ticaret 16.01.2019
  Ticaret 15.01.2019
  Ticaret 14.01.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni