• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
22/12/2018 09:18
Türkiye’nin turizm gerçeği...

     Turizmde pazar payımızı artırmak ve Türkiye için en doğru algıyı oluşturmak açısından tanıtma faaliyetleri çok önemli rol oynuyor. Bu doğrultuda, turizmde Türkiye markasının yeniden yapılandırılması hususu Bakanlığın 2019 tanıtım faaliyetlerinde odak noktası olacak. Teknolojiyi en etkin şekilde kullanıp,  yeni iletişim araçlarını da dikkate alarak veriye dayalı i tanıtım stratejisi uygulanması hedefleniyor.

     4 yıl önce global düzeyde başlatılan “Turkey Home” kampanyası çerçevesinde kurgulanan algı yönetimi stratejisi 2018 yılında da sürdürüldü. Kampanya kapsamında sosyal medya takipçi sayısı 7 milyona ulaştı. Türkiye, bu sayı ile dünyada dijital/sosyal platformlarda turizm tanıtımı yapan organizasyonlar arasında 4. sıraya yerleşti.
     Bilhassa sosyal medyayı etkili kullanan dünyaca tanınmış şahsiyetler ile işbirliği yaparak tüm dijital/sosyal mecralarda algı yönetimi mekanizmaları etkin bir şekilde kullanılması planlanıyor.

     Tanıtımda söylem birliğinin öneminden hareketle, Bakanlığın yanı sıra ilgili diğer kurum ve kuruluşlar tarafında gerçekleştirilen tanıtma faaliyetlerinde dil ve görsel birlik standartları üzerinde çalışmalar yürütülüyor.  2019 yılı içerisinde bu çalışmaların tamamlayarak hızla uygulamaya geçilmesi hedefleniyor.

     Öte yandan kültür diplomasisinin tanıtım açısından önemi yadsınamaz bir gerçek. Farklı ülkelerde “Türk Kültür Yılı” ilan etmeye ve bu bakış açısı doğrultusunda değerlerimizin daha fazla tanıtılmasına ağırlık verilmesi gerekiyor.   Bu kapsamda 2019 Rusya Federasyonu’nda ve Japonya’da Türk Kültür Yılı ilan edilecek. Bu ülke sayısının daha da arttırılması gerekiyor.

     2019 yılında ülkemizin marka değerini güçlendirmek ve aldığı pazar payını artırmak amacıyla üst gelir grubuna yönelik de ayrı tanıtım stratejileri oluşturulması gerekiyor. Çünkü turist sayı ile harcadığı döviz miktarı arasında her geçen gün makas daralıyor.  Para harcayan turisti de ülkemize çekmenin yollarını konuşmak lazım.

     Bu kapsamda gastronomi turizmine yönelik ayrı bir tanıtım strateji ve eylem planı oluşturarak ülkemizin zengin mutfak kültürünü ve lezzetlerini başlıca hedef pazarlarımızda tanıtılması önem arz ediyor. Bakanlığın bu yıl konuya ağırlık vereceği ifade ediliyor. Yıllardır konuşuyoruz, yazıyoruz ne ölçüde ağırlık verildiğini göreceğiz.
     Ayrıca dijital ve sosyal medyada hedef pazarlara yönelik farklı dillerde hizmet verecek, hedef gruplara yönelik alt tanıtım kampanyaları da yürütülmeli.

     Dünya ekonomisini 2019 yılında perakende ve turizm sektörünün göğüslemesi öngörülüyor. Türkiye’nin bu doğrultuda diğer sektörlerde yaşanan daralma ve piyasalardaki gelişmeleri de göz önünde bulundurarak dünyanın odaklandığı bu iki başlıkta daha fazla çalışması gerekiyor.

     Kısacası;  ülke içerisindeki turizm bilincinin geliştirilmesine yönelik kampanyalar yapılmalı, sürdürülebilirlik ve eko turizm alanında yapılan faaliyetler yurtdışında duyurulmalı, ülkemizdeki konaklama tesisleri buna yönelik düzenlemeli ve nitelikli turist rehberleri yetiştirmeliyiz.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Panasonic’ten “100 Çocuk, 100 Mutluluk” sosyal sorumluluk projesi

  İZSİAD’dan toplumsal cinsiyet eşitliği hamlesi: “iş adamları” gitti “iş insanları” geldi

  Patent başvuru sayısında %4,6’lık artış

  Meyve sebze mamulleri ihracatında zirvenin yeni sahibi meyve suları oldu

  Arçelik’ten 30 gün koşulsuz iade garantili kurutucular

  Mart ayında kurulan şirket sayısı yüzde 5,42 arttı

  Dokuz günlük tatil kararı turizmciyi sevindirdi

  Manisa Teknokent’te Vestel ArGeTa Devri

  Hedefimiz: 200 Milyar Dolar Barajını Aşmak

  Fashion TV Moda Ödülleri’nden tasarımcı Emre Erdemoğlu’na büyük ödül

  TÜGİAD’dan Çeşme’de ekonomi sohbetleri

  Süt üreticileri ve besiciler, maliyet artışlarına yetişemiyor

  Zincir Marketlerde kayıplar azalsın, operasyonel hız ve satışlar artsın

  23 Nisan’da çifte bayram

  Otizmli bireyler eğitimde nerede?

  Pınar Çocuk Tiyatrosu 23 Nisan’da çocuklarla...

  Makine sektörünün istihdama katkısı artıyor

  SpotMini robotu satışa çıkıyor

  Çin’in ağaç mevcudu 13 milyar metrekübü aştı

  “Esnaf ve sanatkârımıza emeklilik yolu açılmalı”

  Türkiye’nin yüzde 28’i çocuk

  Gaziemir’de Bedia Akartürk coşkusu

  Siyaseti bitirdik, hizmete yoğunlaştık

  Başkan Sengel’denkardeş şehirlere davet mektubu

  Batur’dan Muhtarlara teşekkür

  İzmir’de 23 Nisan, Kültürpark ve altı ilçede kutlanacak

  Karşıyaka Çocuk Şenliği’ne muhteşem açılış

  Dünya çocukları Seferihisar’da bayramlarını kutluyor

  İZTO Başkanı Mahmut Özgener’den Dr. Mustafa İduğ’a tebrik ziyareti

  Bornova’da turnikeler de kaldırıldı

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  20 Nisan 2019 Tarihli ve 30751 Sayılı Resmî Gazete

  Karayollarında Durum

  Bugün, Ticaret Gazetesi’nin 77’inci yılını geride bırakıyoruz

  TİCARET’in ilk yıllarında sosyal yaşam

  Türkiye savaşa girmese de savaş ekonomisini yaşadı

  II. Dünya Savaşı 1942’de geniş alana yayıldı

  Ege’de akuakültüre ön yargı kırıldı

  “Kıdem tazminatının olumsuzluklarını gündeme getireceğiz”

  Mükemmeliyet Merkezleri yönetmeliği yayınlandı

  İngiltere’den Muğla’ya olan direk uçuşlar Fethiye’yi canlandıracak

  Alpaslan: “İzmir’e değer katacak bir yapı için önemli adım”

  SOCAR Türkiye’ye ‘En Etkin 50 CFO’ ödülü

  İzmirli turizmcilerin ödül gecesi

  Çelik: “Konkordato sürecinde arabulucular öne çıkarılmalı”

  Modanın yeni prensesi İpek Kızıltan

  Mağazacılıkta dijital dönüşüm

  Check Poınt siber saldırılara karşı çözümleriyle ICSG İstanbul 2019’da

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.04.2019
  Ticaret 19.04.2019
  Ticaret 18.04.2019
  Ticaret 17.04.2019
  Ticaret 16.04.2019
  Ticaret 15.04.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni