• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Seda Gök ►GÜNDEME DAİR...
12
14
16
18
11/08/2018 11:58
Y ve Z Kuşağının Şifresini Çözün!

     Perakende sektörü,  Y ve Z kuşağı temsilcilerini keşfetmeye çalışıyor.  Çünkü onların tercihleri, sektörün geleceğine yön veriyor.  Şu anda taşların yerinden oynadığı sektörde yeni nesil telefonlar, internet üzerinden yapılan rezervasyonlar, bir cep telefonu uygulaması üzerinden kiralanan araçlar vs. girişimler bu tercihlerin sadece bazılarını oluşturuyor. Alışverişi internet üzerinden yapan, basitliği, kolaylığı ve rahatlığı tercih eden bu kuşak, her zaman “benim için yap” mesajını veriyor.

     Yapılan araştırmalara göre, sektör oyuncuları sosyal medya, mobil uygulamalar, dijital ödeme ve e-ticaret gibi günümüz teknolojilerinin bazılarını kullanıyor. Sektör yöneticileri, bu konudaki yatırımların geliştirilmiş bir müşteri deneyimi getirdiğini düşünüyor. Geleceğe yönelik bakıldığında yapay zekâ gibi yeni ve yıkıcı teknolojilerin ise benimsenme oranı yüksek görünmüyor. Bu nedenle sektör temsilcilerinin yaklaşık üçte biri önümüzdeki iki yıllık süreçte yapay zeka alanına yatırım yapmayı planlıyor.

     Sektörün kanaat önderleri, yapay zekânın müşterilerin bilgileri ve verileri ile birlikte kullanıldığında, müşteri tercihlerini anlayıp tahmin edilebilir, tavsiyelerde bulunabilir ve bunun sonucu olarak satışları artırılabildiğine vurguluyor.

     Ayrıca yapılan araştırmaların yapay zeka teknolojisini kullanmayı planlayanların yüzde 41’inin müşteri hizmetlerinin iyileştirilmesini amaçladığını gösterdiğini söylüyorlar. Sektörün temsilcileri bu konuda tespitlerini “ Müşteriye verilen hizmeti iyileştirmek için yapay zeka kullananlar kadar uygulama ve strateji açısından da yapay zeka kullanılabilir. Müşteri alışkanlıklarını, tercihlerini ve hatta duygu ve düşüncelerini anlamak, sektör oyuncuları için satışları ve karlılığı artırmak anlamını da taşıyor” diye anlatıyorlar.  Bu süreçte veri analitiği, günümüz tüketici ürünleri ve perakende firmalarının başarısında önemli rol oynuyor.

     Kapsamlı ve gerçek zamanlı bir analizin; firmanın müşteri güveni ve sadakatini kazanma yeteneğini açığa çıkarabileceğine, müşterilere istedikleri zaman istedikleri yerde hizmet götürme imkânı sağlayabileceğine inanılıyor. Kısacası müşterilerine kulak veren işletmeler için veri analitiği “pusula”  oluyor.  Bu analizin kuruluşun verimliliğini artırdığı gibi dinamik ve rekabetçi bir fiyat ile ürün stratejisi yaratabileceği ifade ediliyor.

     Önümüzdeki günlerde işletmeler büyük ya da küçük olarak değil evrim geçiren yenilikçiler ile diğerleri olarak ayrılacak. Gelişmiş veri analitiği yeteneği bulunmayan tüketici ürünleri ve perakende firmalarının yakın gelecekte rekabetçi düzeyden uzaklaşacağı aşikar...

Önceki Yazılar :
Haberler
  Bütçenin %10 ’u faize, %2’si tarıma

  Elma üreticisinin yeni umudu; ‘Tanzim’

  Yaşlı zeytin ağaçları budama ile gençleşecek

  Fransa’da Türk modası rüzgârı esti

  Kayıt dışı istihdam teşvikle azalıyor

  Habip Aydoğdu, “76/76... ile sanatseverlerle buluştu

  Palandöken, “Kısa vadede SGK pirim oranları düşürülmeli”

  İçimdeki Hazine ile otizmli çocuklar engel tanımıyor

  Corendon Airlines’dan Germania’nın yarattığı boşluğa ilave kapasite kararı

  “Her şeye rağmen üretime, ihracata devam”

  İş dünyası üretim ve istihdam kaybından endişeli

  Konut satışlarında yabancı rüzgarı devam ediyor

  ETİK 60. yılını kutluyor

  2018 yılında yükselen faiz oranı ipotekli satışları etkiledi

  Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü yüzde 44,6 azaldı

  Türkiye‘de konut stoğunun yaklaşık %40‘ı İstanbul‘da

  Konut satışları 24 bin 82 adet azaldı

  Çin sermaye piyasası 2019’da rekor yükseklikte yabancı yatırım görecek

  IBS, 2019’a hızlı başladı

  Yeni kazanç kapısı: İnternetten canlı yayın

  Pet şişeyi getir, bez çantayı götür

  Hayat “yaş alınca” güzel

  Koçtaş Fıx, Türkiye’de büyümeye ‘Fıx’lendi

  Vakıf Katılım 8 Milyar TL’lik yeni ihraç tavanı onayı aldı

  Gaziemir’de satranç heyecanı

  Hedef; her mahalleye bir semt merkezi

  İzmir’e 4 ödül birden; “Yılın en mutlu şehri” seçildi

  Akıllı vezne sistemi devrede

  Kopyala yapıştır hırsızlığı

  Kaspersky Lab: Her on kişiden biri kripto para ile alışveriş yapıyor

  Bayraklı’dan milli takıma

  İZMİR KONAK BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZ

  KARABAĞLAR BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZ

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  19 Şubat 2019 Tarihli ve 30691 Sayılı Resmî Gazete

  18 Şubat 2019 Tarihli ve 30690 Sayılı Resmî Gazete - 2. Mükerrer

  18 Şubat 2019 Tarihli ve 30690 Sayılı Resmî Gazete - Mükerrer

  Karayollarında Durum

  YAZLIK ERKEK AYAKKABISI ve İŞ EMNİYET AYAKKABISI ALIMI

  KURŞUN KALEM EĞİTİM VAKFI 2018 YILI OLAĞAN MÜTEVELLİ HEYET (GENEL KURUL) DUYURUSU

  Çelik üretiminde ‘soğuma’

  Türk Eximbank’tan leasing şirketlerine 48,4 milyar dolar finansman desteği

  İşler: Yerel yönetimlerin turizme odaklanması gerek

  Pamukta verim ve rekolte düştü

  Türkiye’de 2019 Ocak ayında 72 bin 937 konut satıldı

  “İyi fındık üretimine yılda 25 milyon TL harcıyoruz”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 20.02.2019
  Ticaret 19.02.2019
  Ticaret 18.02.2019
  Ticaret 16.02.2019
  Ticaret 15.02.2019
  Ticaret 14.02.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni