• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  TİCARET SOHBETLERİ  |  FİNANS  |  İHALELER  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Şekeri sınırlandırın, hastalıklardan korunun

15 Kasım 2017 Çarşamba 10:00
12
14
16
18

Şekeri sınırlandırın, hastalıklardan korunun

           HABER MERKEZİ     
     Fazla şeker tüketimi; diyabet, kalp-damar hastalıkları, obezite ve katarakt başta olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkartıyor. Şeker dendiğinde akla ilk olarak sofra şekeri ya da şekerlemelerin geldiğini belirten Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, “Oysa doğadaki tüm besinlerin yapısında, farklı isimlendirilen şeker molekülleri vardır. En sık duyduğumuz ve meyvelerde bulunan fruktoz ile sütte yer alan laktoz da aslında şekerdir” dedi. Diyetisyen Mumcu, şeker tüketimini sınırlandırmanın birçok hastalığı önleyeceğini belirtti.

     Aşırı şeker tüketimi başta diyabet olmak üzere birçok hastalığın temel nedeni olarak dikkat çekiyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün en yaygın hastalık olarak değerlendirdiği ve “bulaşıcı olmayan salgın hastalıklar” arasında gösterdiği diyabet tüm dünyada 415 milyon yetişkinde görülüyor.
     Dünya Diyabet Günü kapsamında aşırı şeker tüketimi ile ilgili açıklamalar yapan Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Yöneticisi Diyetisyen Sibel Mumcu, “Şeker tüketimini sınırlamak dendiğinde akla ilk gelen, gıdalara eklenen şeker olsa da meyve şekeri olan fruktoz ya da süt şekeri olan laktoz da aslında basit yapıdaki şekerlerdendir. Sofra şekeri, bal, reçel gibi gıdalardaki şekerler de yine hızlıca kana geçebilen basit şeker yapısındadırlar. Şeker tüketimi planlanırken bu gıdalar da dahil olmak üzere  tüm besin çeşitleri düşünülerek hareket edilmelidir ” dedi.

Bilinçli şeker tüketimi hastalıkları önler
     Dışarıdan şeker ilave edildiğinde besinlerin enerji yoğunluğunun arttığını anlatan Diyetisyen Mumcu, “Şeker ve ilave şeker içeriği yüksek olan reçel, marmelat, hamur ve süt tatlıları ile asitli ve gazlı içecekler, hazır meyve suları, şekerlemeler, dondurma, kek ve kurabiyeler, çikolata, bisküvi gibi sanayi ürünlerinin fazla miktarda tüketilmesi, diş çürükleri, şişmanlık, diyabet, kalp-damar hastalıkları, katarakt gibi pek çok sağlık sorununun görülmesine neden olur” dedi.  Diyetisyen Mumcu, şeker tüketimini sınırlandırmanın birçok hastalığın önüne geçmeye yardımcı olacağını hatırlattı.

Şeker ve Diyabet
     Diyabette beslenmenin bireyin vücut ağırlığı ve fiziksel aktivitesi dikkate alınarak ihtiyaca göre planlanması gerektiğini de anlatan Diyetisyen Mumcu, “Diyabette durum şekerin genel sağlığa olan olumsuz etkileri yanında daha farklıdır. Bu hastalardaki İnsülin hormonu yetersizliği kandaki şekerin kullanılmasına engel olur. Bu nedenle sadece basit ve ilave şeker kaynaklarını değiş tüm beslenme ve yaşam alışkanlıklarını gözden geçirmek gerekir. Birey kiloluysa uygun ağırlığa inmesini sağlayacak bir diyet programı düzenlemeli, genel olarak karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineral açısından dengeli ve yüksek posalı besinlerin tercih edildiği bir beslenme programı uygulamalıdır. Beslenmede glisemik indeksi düşük olan besinler seçilmeli, şeker ve şeker ilave edilen yiyecek ve içecekler (bal, pekmez, reçel, marmelat, tahin helvası, çikolata, hazır meyve suları, gazlı içecekler, meşrubatlar vb.), hamur işleri, börek, çörek, pasta, kek, kurabiye gibi yiyecekler ve cips, gofret, bisküvi gibi hazır gıdalar ve her türlü tatlılar beslenmeden çıkarılmalıdır” dedi.

Diyetisyen Mumcu genel olarak şeker tüketimini kontrol etmek için ipuçları da verdi:
     •    Enerji ihtiyacınızı karşılamak için yeterli ve dengeli beslenme modeli uygulayın. İhtiyacınıza uygun olarak tam tahıl ürünleri, kuru baklagiller, taze meyve ve sebzeler, az yağlı veya yağı azaltılmış süt, yağsız et gibi besinleri tercih edin. 
     •    Tatlı isteğini karşılamak için taze sebze ve meyveleri tercih edin.
     •    Şekerli ve asitli içecekler yerine süt, ayran, taze meyve sularına yönelin.
     •    Çay, kahve ve bitkisel çayları da şeker ilave etmeden içmeye başlamanın, şeker tüketimini kontrol etmek için önemli bir adım olduğunu unutmayın.

 


+ Benzer Haberler
» Her daireye otopark konut fiyatını artıracak
» Orkinos avlanma kotasında zafer Türklerin oldu
» “Küçük esnaf vatandaşın faizsiz bankası”
» Tüketici güven endeksi 65,2 oldu
» Akıllı telefonlar hayatımızda vazgeçilmez yere sahip
» Günün 3 saatini sosyal medyada geçiriyoruz
» Turkcell ve AFAD işbirliği protokolü imzaladı
» Erozyonla mücadelede dünya liderliği
» İzmir rüzgar enerjisinin başkenti oldu
» Teksan uyarıyor: “Jeneratörünüzün bakımını ihmal etmeyin”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 23.11.2017
  Ticaret 22.11.2017
  Ticaret 21.11.2017
  Ticaret 20.11.2017
  Ticaret 18.11.2017
  Ticaret 17.11.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni