• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Serdar Sualp ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
16/11/2019 11:49
Yurtdışı Pazarlara Giriş Stratejisi Oluşturmak

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     Bir evvelki yazımda “İhracat ciddi bir iştir” demiş ve İhracatın birçok işin aynı anda veya peş peşe yaşandığı karmaşık süreçler toplamı olduğunu ifade etmiştim. Bu sefer bir adım daha ileri giderek ihracata yeni başlayan ya da başlamayı düşünenler için izlenmesinde fayda gördüğüm çok önemli bir konuya, kısacası Yurt Dışı Pazarlara Giriş Stratejisi Oluşturmak konusuna değineceğim. Hemen baştan söylemeliyim ki, Yurt Dışı Pazarlara girişte tek bir strateji yoktur.  Stratejimizi bir dizi ön çalışma yaparak kendimiz oluşturmalıyız.

     Öncelikle yapmamız gereken şey, şirketimizin durumu ile ilgili faktörleri gözden geçirmek olmalı. Bunlar; hedeflerimiz, ürünlerimiz, rekabet gücümüz ve büyüklüğümüzdür. Bu faktörler Pazara Giriş stratejimizi belirleyen ana unsurlardır.

     İşe, analiz yapmakla başlarız. Bu aşamada, Demografik, Ekonomik, Sosyo-kültürel, Yasal, Politik, Finansal, Teknolojik, Ekonomik, Rekabet konularında veri toplarız. Bu veriler pazara girip girmeme konusunda yapacağımız ikinci çalışma için taban teşkil edecektir.

     Pazara girmek için karar verme aşamasında ise Pazar Büyüklüğü, Ürün Gamı, Rekabet, Müşteri Yapısı, Satış Kanalları Riskler, Engeller ve tabii ki Teşviklere bakacağız. Bulgularımız, girmek için çaba sarf edeceğimiz pazarın büyüklüğünün bizi tatmin etmeyeceğini de söyleyebilir.

     Diyelim ki Pazara girmeye karar verdik. Yani işe koyulacağız. Peki, nasıl bir strateji ile bu işi yapacağız?  Sonunda, içlerinden birinde karar vereceğimiz üç değişik strateji vardır. Bunlar; “İhracata Dayalı Giriş Stratejileri”, “Sözleşmeye Dayalı Giriş Stratejileri” ve “Yatırıma Dayalı Giriş Stratejileri”dir.

     Ülkemizin İhracat rakamlarına baktığımızda en çok kullanılan stratejinin ihracata dayalı olan olduğunu görüyoruz. Bu nedenle de bende bu konuya biraz daha fazla ağırlık vereceğim.
    İhracata Dayalı Giriş Stratejisi, Doğrudan ve Dolaylı İhracat olmak üzere iki yöntemden oluşur. Biz kendi durumumuza göre bunlardan birini tercih ederiz.

     Doğrudan ihracat, süreci baştan sona bizim yürüttüğümüz iştir. Bu süreç içinde Satış temsilcilikleri ve büroları, Acente ve distribütörleri, Toptancı ve perakendecileri ve Elektronik ticaret mekanizmalarını kullanabiliriz. Dolaylı ihracat ise, ürünümüzü bir başka aracıya ihraç amaçlı olarak yurt içinde satmamız anlamına gelir ki bu yöntemin ana aktörleri İhracatçı firmalar, Piggyback ihracat yapan şirketler, Satın alma organizasyonları, Komisyonculardır.

     İhracata Dayalı Strateji ile pazara girmek kolay ve hızlıdır. Büyümeyi sağlar. Risk ve pazara ayrılan kaynaklar asgari düzeydedir.  Doğrudan ihracatta kontrol ihracatçıdadır. Tüm süreci yönetir. Kar marjı da aynı oranda yüksektir.
    Dolaylı ihracatta ise Kontrol ihracatçının elinde değildir ve kar marjı düşüktür. En tehlikelisi ise, eğer kendi markamız ile ihracat yapıyor iseniz, şirket ve marka imajınız risk altındadır.

     Sözleşmeye Dayalı Giriş Stratejileri dendiğinde akla gelen yöntemler, Lisans verme, Franchising, Sözleşmeli Üretim ve Yönetim sözleşmesidir. Ülkemizde de bu strateji modelini kullanarak dış pazarlara giriş yapmış firmalarımız bulunmaktadır.

     Yatırıma dayalı İhracat dendiğinde ise, Yeni şirket kurma (Green field), Doğrudan yatırım (Foreign Direct investment), Firma satın almak. (Acqusition), Ortak girişim (Joint venture), Birleşme (Mergers) yöntemlerini düşünmeliyiz. Yatırıma dayalı İhracat süreçleri daha uzun ve sancılı geçer. Taşıdıkları risk itibariyle de üzerlerinde çok daha detaylı ve dikkatli çalışılması gereken yöntemlerdir.

     Biraz da strateji belirlerken ihtiyacımız olan verileri nasıl toplayacağımızdan, yani Dış Pazar Araştırmasından bahsedelim.
     Dış Pazarlar hakkında bilgi ve veri toplarken biri birini takip eden iki ayrı çalışma yaparız. Bunlar Masa Başı Çalışmaları ve Alan Araştırmalarıdır.

     Masa Başı çalışması, adı üzerinde, ofisimizden yürüttüğümüz Hedef Pazarın seçimi ve Hedef Pazar potansiyelinin ölçülmesi işidir. Kullanacağımız belli başlı yöntemler, Sektör haberlerinin takibi, Ticari ve Ekonomik İstatistiklerin incelenmesi, Uzman Görüşleridir.

     Alan Araştırması ise pazarın doğrudan ziyaret edilmesidir. Alan araştırması yapılırken Dağıtım Kanalları, Tüketiciler, Rakipler, Fuar, Sergiler, Perakendeciler / Mağazalar, Teşhir Salonları, Meslek Kuruluşları, Ticari Ataşelikler, İlgili Kamu ve Dış Ticareti Geliştirme Kuruluşları, Bankalar, Yerli Üreticiler ziyaret edilir.

     Son söz; yazımın girişi kısmında da ifade ettiğim üzere Yurt Dışı Pazarlara Girişte tek bir strateji yoktur. Yapacağımız detaylı çalışmalar sonucunda hangi stratejinin bizim şirketimize uygun olacağına karar vermeliyiz.
     Bundan sonraki yazımda Yurtdışı Bayilerimizle olan ilişkilerimize değineceğim.

     Görüşmek üzere...

Önceki Yazılar :
Haberler
  Toprak altı sulama devlet teşviki bekliyor

  Marangozluk ve Çıraklık Eğitim Merkezi’nin temeli atıldı

  Gürer: “Bakanlık KDK kararına neden uymuyor?”

  LÖSEV, Dünya Gönüllüler Günü’nü kutladı

  Ortadoğu ve Batı Asya’nın belediye başkanları İzmir’de buluştu

  Doğaltaşta fiyatı markalaşarak yükseltebiliriz

  Kadın girişimciler İspanya’da buluştu

  Dijital çağın kazananları tasarruf etmeyi bilen “Akıllı” KOBİ’ler olacak

  “İş Hayatında Blok Zinciri 2019 Konferansı”nda tartışıldı

  “İzmir, iş makineleri sektöründe 3’üncü sırada yer alıyor”

  Turizmde dijitale doğru adım adım

  Henkel’de CEO pozisyonuna Hans Van Bylen’ın yerine Carsten Knobel geliyor

  Akdeniz’in Zeytin Şarkıları İzmir’de yankılandı

  Travel Turkey’de Çeşme farkı

  Akbank’tan ihracatçılara a’dan z’ye destek

  ENKA, Sırbistan’da otoyol inşa ediyor

  Konak’ta, Türk kadınının siyasette 85 yılı konuşuldu

  GAZİEMİR BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZ

  2020’de bizi bekleyen finansal tehditler

  İlham veren kent Efes Selçuk, Travel Turkey’de

  Başkan Yetişkin “Herkesi Seferihisar mandalinası yemeye bekliyoruz”

  Başkan İduğ’dan parti ziyaretleri

  Buca’da cilt bakım kursularına tam not

  Hamza Rüstem Fotoğraf Müzesi doktora öğrencilerini ağırladı

  Foça, Travel Turkey İzmir’e büyük renk kattı

  Securitas’tan perakende sektörüne özel veri destekli ve akıllı güvenlik çözümleri

  Tarayıcı bildirim hileleri 2019’un ilk üç çeyreğinde üç katına çıktı

  İlk organ bağışı Başkan Koştu’dan

  “Ahıska Türkleri Sürgün Anıtı” Menemen’de açıldı

  T.C. KARŞIYAKA 2. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  T.C. MENEMEN 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN İLAN

  ÇİĞLİ BELEDİYE BAŞKANLIĞINDAN KİRALIK TAŞINMAZLAR

  KİŞİSEL DOZİMETRİ TAKİP VE ÖLÇÜM HİZMETİ ALIMI

  İhale Özetleri

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze Meyve Hal Fiyatları

  Borsalarda Alım-Satım

  Döviz / Altın

  06 Aralık 2019 Tarihli ve 30970 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  Merkez Bankası: Para politikasındaki temkinli duruş sürecek

  İzmir’den Ankara’ya cinsiyet eşitliği talebi

  Küresel gıda fiyatları Kasım’da yükseldi

  Döviz / Altın

  PAGEV, Türkiye’ye geri dönüşümle 6 yılda 7 Belgrad Ormanı kazandırdı

  Kadınlar ve gençler Ticaret Bakanlığı ve UPS ile dünya ticaretine girecek

  Gürer: “Bakan’ın meralardaki daralmadan haberi yok!”

  Milas OSB’de gecikme ve aksama yok

  İnci Akü, Maxim A’yı Mısırlı bayilere tanıttı

  “Kadın, Türkiye’de yaşam mücadelesi veriyor”

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 07.12.2019
  Ticaret 06.12.2019
  Ticaret 05.12.2019
  Ticaret 04.12.2019
  Ticaret 03.12.2019
  Ticaret 02.12.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni