• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Shodex2020 sektöre can suyu oldu

13 Ekim 2020 Salı 13:00
12
14
16
18

Shodex2020 sektöre can suyu oldu

   ► Türkiye’deki ilk sanal fuar olam özelliği taşıyan Shodex2020 açılışında konuşan Turagay, Türk deri mamullerinin Avrupa pazarında yer edinmeye başladığına dikkat çekti

           DUYGU GÖKSU     
     Pandemi sonrasında Türkiye’nin ilk dijital fuarı olarak 1-4 Haziran 2020 tarihlerinde 31 ihracatçı firma ile 59 ülkeden 326 ithalatçıyı buluşturan Shoedex2020 Ayakkabı ve Saraciye Fuarı, ikinci defa deri sektörünü bir araya getirdi. Shoedex2020 Fuarı’na 70’in ihracatçı firma katılırken, dünyanın dört bir tarafından ithalatçılarla ikili iş görüşmeleri yapılacak.
     Shoedex2020’nin online açılış töreni, Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi ve Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

“Deri mamulleri, geleceği parlak bir sektör”
     Fuarın açılış töreninde konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, “Dünya değişiyor, Covid_19 pandemisiyle birlikte hiç görülmedik bir hızla dijital transformasyonun gerçekleştiğine tanık olduk. Türkiye olarak gerekli adımları çok hızlı attık. Bizim girişimcilerimiz ve ihracatçılarımızın büyük bir desteği ve rolü var. Dünya Ticaret Örgütü tarafından açıklanan verilere göre dünya ticaretinin 2020 yılında yüzde 9.2 daralması öngörülüyor. Haziran ve Temmuz aylarında dünya ekonomisinden gelen sinyaller de olumlu. Firma refleksleri Avrupada yüzde 50’lerin üzerinde geldi. Türkiye’de son iki üç aydır yüzde 50’nin üzerinde. İhracat iklim endeksine de baktığımız zaman o da yüzde 50’nin üzerinde. Kapasite kullanım oranları yüzde 75’lere çıktı. Bunlar hep olumlu gelişmeler” ifadelerini kullandı. Seneyi yeni ekonomi programında belirtildiği gibi 0.3 puan artı büyümede tamamlamayı hedeflediklerini aktaran Turagay, “Deri mamulleri sektörüne baktığımızda, deri mamulleri ve ayakkabı bu krizden en fazla etkilenen sektörler. Pazarlarımıza baktığımızda Rusya en ön sırada ama şunu da görüyoruz, Avrupa pazarında da artık markalarımız ve kalitemiz ile yavaş yavaş yer edinmeye başladık. Türkiye bu açıdan geleceği parlak bir sektöre sahip diye düşünüyorum” dedi.

Sanal fuarda dünyada öncüyüz
     Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar da, dünyanın teknolojik bir değişimin ortasında olduğunu ve mesafeler ticarete engel olsa da bu olumsuzluklara rağmen Türkiye’nin ihracatının arttığını belirtti. Zandar, sözlerini şöyle tamamladı: “Teknolojimizi geliştirdik. Tim çatısı aldında sanal fuar yapma konusunda dünyada öncüyüz. Pek çok uluslar arası fuarcılık firması bizden çok sonra bu tarz organizasyonlar yapmaya başladı. Tanıtım ağımızı güçlendirdik. Dünyanın pek çok ülkesine ulaştık. Fiziksel fuarlara getiremediğimiz ülkelerden müşterileri sistemimize kattık. Güney Amerikadan Afrika’ya, Avustralya’dan Asya’ya kadar pek çok kıtadan ziyaretçiler bugün itibari ile fuar sistemimizde aktif oldular.”

“Sektörlerimiz ihracatta salgın öncesi rakamlarına ulaştı”
     Küresel değişim ve dönüşüm sürecinde, çağın getirdiği tüm imkanları seferber ederek, “Yeni Nesil Ticaret Diplomasisi” faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Türkiye İhrcatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, sektörlerin ihracat rakamları ile ilgili bilgi vererek, “Ayakkabı sektöründeki birçok ürünü kapsayan 64 numaralı fasılda ülkemizin, 2019 yılında 439 milyon doları aşkın dış ticaret fazlası verdiğini görüyoruz. Sektör ihracatında sırasıyla, Rusya (105,2 milyon dolar), Irak (69,5 milyon dolar) ve Almanya (58,8 milyon dolar) öne çıkıyor. Bu üç ülkenin ihracatımızdaki payı ise yüzde 25’in üzerinde. Bilhassa gelişmekte olan pazarlarda ihracat artışıyla, pazar yoğunlaşmasıyla karşı karşıya kalan sektörümüzün bu problemini de kısa sürede çözeceğine inanıyoruz. İhraç pazarlarımızda başlayan normalleşme adımları ile beraber, sektörlerimiz hızlı bir rehabilitasyon süreciyle ihracatta salgın öncesi rakamlarına ulaşmış durumda” açıklamalarında bulundu.

“İzmir Türkiye’ye ihracatı öğretti”
     Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “İzmir yüzyıllardır Türkiye’den dünyanın dört bir tarafına geleneksel yöntemlerle ihracat yapan, başka bir ifadeyle Türkiye’ye ihracatı öğretmiş bir kentimiz. İzmir, ilkleri hayata geçirme misyonunu ve sorumluluğunu Sanal Fuarcılıkta da yerine getirmenin gururunu yaşıyor” dedi.
     İzmir’in yüzyıllardır Türkiye’den dünyanın dört bir tarafına geleneksel yöntemlerle ihracat yapan, başka bir ifadeyle Türkiye’ye ihracatı öğretmiş bir kent olduğuna vurgu yapan Eskinazi, “İzmir, ilkleri hayata geçirme misyonunu ve sorumluluğunu Sanal Fuarcılıkta da yerine getirmenin gururunu yaşıyor” ifadelerini kullandı.


+ Benzer Haberler
» Riskli durum devam ediyor
» Vergi yapılandırmasının detayları belli oldu
» Pekcan: Küresel ekonomi %4.4 küçülebilir
» Eylül ayında kurulan şirket sayısı arttı
» Boyner, 2021’de 5 yeni mağaza açacak
» Demir yolunda hedef yüzde 80 yerlilik
» Sosyal yardım desteği Ekim ödemeleri başladı
» Sabancı ve Skoda Transportation, güçlerini TEMSA’nın geleceği için birleştirdi
» Çelikte kapasite fazlasına çözüm arayışı
» “Sanayici gerekli önlemlerini alarak üretime devam etsin”


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.10.2020
  Ticaret 23.10.2020
  Ticaret 22.10.2020
  Ticaret 21.10.2020
  Ticaret 20.10.2020
  Ticaret 19.10.2020
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni