• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE
YAZARLAR Sıla Nur Işık ►TİM’den SESLER
12
14
16
18
19/04/2021 06:15
Günümüz Tüketicilerinin Dijital Pazarlamadan Beklentilerı ve “Beklenti Ekonomisi”

TİM DANIŞMANLIK
danismanlik@tim.com.tr
www.tim.com.tr

     Günümüzde markaların dijital pazarlama stratejilerini oluşturmak için öncelikle hitap ettikleri günümüz tüketicilerini ve tüketicilerin gücünü çok iyi anlamaları gerekiyor. Markalardan beklentiler iyice yükselişe geçmişken, hataya ve dikkatsizliğe pek yer olmadığı gibi müşteri deneyimini mükemmelleştirebilmek için çok emek veren markalar da ortaya çıkmış durumda. Örnek olarak Amazon ya da Hepsiburada gibi 3 tıklamada bir ürünü bulup satın alabileceğimiz e-ticaret platformları, ya da Getir ya da Uber gibi aldığımız hizmetleri kolaylaştıran servisler hayatımıza girdi. Tüketiciler bu ürün ve servisleri kullandıkça ve günlük hayatlarının bir parçası haline getirdikçe artık karşılarına çıkan her türlü ürün ve servisten de alışmış oldukları şekilde kolay ve hızlı faydalanmayı bekliyorlar.

     Günümüz pazar koşullarında tüketiciler, “en iyi olanın hemen şimdi ve daha önce görmedikleri yeni bir formatta, üstelik de sahici ve insani bir yakınlıkla beraber kendilerine sunulmasını” istiyorlar, Trendwatching bu kavramı “beklenti ekonomisi” olarak tanımlamış. Beklentiler yükseldikçe, beklentinin altında kalan ürün ve servisleri tüketiciler bundan sonra kullanmayı tercih etmiyorlar. Dolayısıyla bir marka dijital pazarlama stratejisini düşünürken artık günümüz beklentilerinden de haberdar olmak, pazardaki güçlü firmaların müşteri deneyimlerini incelemek ve standartlarını yükseltmek için çalışmalar yapmalıdır.

     Her zamankinden çok daha fazla dijital mecralardan markalar ile iletişime geçen günümüz tüketicileri, siz bu makaleyi okurken de markanızı internette arıyor, web sitenize bakıyor, sosyal medya kanallarınızdan sizin içeriklerinizi okuyup etkileşime giriyor. Dijital mecralarda etkileşim son yıllarda zaten artışta iken bir de geçirdiğimiz pandemi dönemiyle birlikte aslında bir de heyecan verici bir dijital devrime tanıklık etmiş olduk. Pandemi, dijital tüketimin artmasıyla dijital medya ve reklam yatırımlarına da direkt olarak etki etti. Deloitte’in “Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı İlk 6 Ay” Raporuna göre Türkiye’deki Medya Yatırımları içerisinde %55,3 oranında paya sahip dijital medya yatırımları, 2020’nin ilk 6 ayında 3 milyar 479 milyon TL seviyesine ulaştı. Bu trend 2020 sonunda ve 2021 başında da yükselişine devam ediyor olduğundan markalar da dijital yatırımlarını günden güne artırıyor ve klasik mecralardan çok dijitale ve dolayısıyla günden güne çoğalan farklı dijital platformlara da ilgi artıyor.

     Markaların hızla büyüyen dijital platformlarda ve rekabetçi sektörlerinde doğru kanallarda doğru konumlandırma ve etkin bir şekilde pazarlama yapabilmesi için doğru adımları da hızlı bir şekilde planlaması gerekiyor. Bu planlamayı yaparken artık en başta bahsettiğim günümüz tüketicilerinin taleplerini karşılayabilmek ve onlara doğru bir mesajla doğru zamanda ulaşabilmek için tüketicilerin davranışlarını da analiz edip, ilgi duydukları ürün ve servisleri iyi bir müşteri deneyimi ile birlikte sunmaları gerekiyor. Bunların hepsinin yolu ise yalnızca yaratıcılığa dayalı pazarlamadan değil, artık dünyadaki teknoloji yeniliklerini çok daha yakından takip edip verilere dayalı pazarlama araçlarından yardım almaktan geçiyor.

     Dijital pazarlama stratejileri oluşturulurken tüketici beklentilerinin yanında bir de tüketicilerin tam olarak hangi dijital mecralardan üzerinde aktif oldukları ve o anda bizden nasıl bir ses tonuyla ne gibi bir mesaj almak istediklerini veri analizleri yaparak tespit etmek önem kazanmış durumda. Artık tüketiciler kendileriyle ilgisi olmayan reklamları, tercih etmedikleri dijital mecralardan görmek istemiyorlar. Dolayısıyla markaların artık kişiselleştirilmiş pazarlama yapmayı stratejilerine eklemeleri gerekiyor. Eskisi gibi kitlesel mesajlar yerine artık kişiselleştirilmiş mesajlar markalara daha çok performans ve yatırım getirisi kazandırıyor.

     Günümüz markaları pazarlama stratejilerini kurarken artık tüketici davranışı verisi toplama, bunların analizini yapıp eyleme geçirilebilir iç görüler haline dönüştürme, tüketicilerin hangi dijital kanallarda hangi yoğunlukta olduklarını, bu kanallardan gördükleri mesajları ne sıklıkla ve ne şekilde almak istediklerini bilip, buna göre en doğru zamanda ve formatta içeriği onlarla buluşturmak için kafa yormaları gerektiğinin bilincinde olmalılar. Kişiselleştirilmiş pazarlama mesajlarını özel videolar, hedefli e-mailler ve sosyal medya platformlarında paylaştıkları içerikler ile tüketicilerle buluşturabilen markalar, reklam sektörünün yaratıcı fikirleri ile veri bilimini birleştirince tam anlamıyla etkin bir iletişim yapabilecek hale gelmiş oluyorlar. Kişiselleştirilmiş pazarlamaya örnek olarak Netflix’in önceden izlemiş olduğunuz filmler ve izleme alışkanlıklarınızdan analiz edip size öneriler yapması, ya da e-ticaret sitelerinde satın alma geçmişinizin analiz edilip size uygun olacağı düşünülen ürünlerin (örneğin, mayo ve güneş gözlüğü alan bir tüketiciye güneş kremi) gösterilmesini verebiliriz.

     Dijital otomasyon ve optimizasyon araçları sayesinde kampanya uygulamalarında verimlilik sağlanırken, bir yandan da yapay zeka (AI), artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojileri uygulamalarını içeren yaratıcı örneklere her gün yenileri ekleniyor.
     Pandemi sonrası hem iş hem de sosyal alanların dijitalleşmesi ile artık olduğumuz yerden global pazarlardaki tüketicilere ulaşmamız daha da kolaylaşmıştır. Bu erişim gücünü bugün yaratıcılık, verilerin etkin kullanımı ve mevcut teknoloji çözümleriyle birleştirmek markalar ve dijital pazarlamacılar için başarının anahtarı olacaktır.

Önceki Yazılar :
Haberler
  Buca Belediyesi’nde park mesaisi

  Öğretmenler aşı için turist bekliyor

  Avrupa’da donmuş gıda ihracatında payımız küçüldü

  Kısıtlamada bazı döviz bürolarından haksız rekabet

  Demir fiyatlarındaki artış yüzde 100’ü aştı

  Kurulu gücün yüzde 52’si YEKA’dan

  Kamuda işe alımlar tek kapıdan yapılacak

  Mobil ödeme alışverişleri 2,5 katına çıktı

  “Türkiye’nin çıkışı üretimde, yeni girişimcilere ihtiyaç var”

  İsraf edilen ekmeğin üretiminde yıllık 18 bin kamyon un kullanılıyor

  DHL Global Forwarding’den Türkiye’ye doğrudan demiryolu hizmeti

  e-menşe belgesinde blokzinciri uygulamaları

  Türk Eximbank, 785 milyon ABD doları tutarında kaynak sağladı

  “Belirsizliğin ortadan kaldırılması tüm taraflara fayda sağlayacak”

  16 Mayıs 2021 Tarihli ve 31483 Sayılı Resmi Gazete

  Karayollarında Durum

  15 Mayıs 2021 Cumartesi

  Günlük vak’a sayısı 11.394, iyileşen sayısı 37.261

  T.C. İZMİR 2. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINDAN İLANEN TEBLİĞ

  14 Mayıs 2021 Cuma

  Bir günde 55.472 kişi iyileşti, Aktif vak’a ssayısı 200 binin altına indi

  Karabağlar’da sahada bayramlaşma

  13 Mayıs 2021 Perşembe

  Rakamlarda gerileme devam ediyor

  Döviz / Altın

  Borsalarda Alım-Satım

  İzmir engelsiz kent haline geliyor

  “İkinci el otomobil bayram sonrasını bekliyor”

  Turgutlu Belediyesi kırmataş mıcır satın alacak

  Hem iş hem oyun ihtiyacını karşılıyor

  Yerin 30 metre altında bayramlaşma

  Migros’tan dünyada bir ilk: Robot TARO

  Fersan, Orka Sirke’yi satın aldı

  “Güçlü sanayi altyapısı ile gençlerimizi iş ve aş sahibi yapmalıyız”

  EÜ Mühendislik Fakültesinden uluslararası bir proje daha

  2020, İnci Vakfı için dönüşümün yılı oldu

  Başkan Tugay’dan Boğa Ferdinand’ın çiftliğine destek

  Başkan Batur, belediye çalışanları ile bayramlaştı

  Can dostlar Narlıdere Belediyesi’ne emanet

  Eskişehir Osmangazi Üniversitesi kartuş toner ve drum satın alacak

  “Az zamanda çok şey başardık”

  Efes Selçuk’ta yeşil atıklar doğal gübreye dönüşüyor

  Karabağlar Belediyesi’nden bayram dayanışması

  Anneler Günü harcamaları yaklaşık 3 kat arttı

  Gaziemir’in balkonlarında bayram coşkusu

  Menderes’te Bayram temizliği

  Su Ürünleri Hal Fiyatları

  Sebze-Meyve Hal Fiyatları

  Bornova’da veresiye defterleri siliniyor

  Başkan Sandal’dan çocuklara bayram sürprizi

ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 17.05.2021
  Ticaret 12.05.2021
  Ticaret 11.05.2021
  Ticaret 10.05.2021
  Ticaret 07.05.2021
  Ticaret 06.05.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni