• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Taşımacılık sektörü şoför sıkıntısına takıldı

02 Eylül 2021 Perşembe 17:00
12
14
16
18

Sektör temsilcileri, şu an hem şehir içi hem de uluslararası yük taşıma sektöründe 10 bin şoför eksikliğinin olduğunu dile getirdiler

Taşımacılık sektörü
şoför sıkıntısına takıldı


   ► Sektör temsilcileri, 65 yaşını dolduran şoförlerin sağlık kontrolünden geçmesi kaydıyla işlerine devam etmesi gerektiğini ifade ettiler

           YAĞMUR ONGUN      
     Yurt içi ve yurt dışı karayolu taşımacılığında şoför bulunamadığı için ticaret faaliyetleri   aksıyor. Birçok karayolu taşımacılığı yapan firma araçlarını takoza çekmek zorunda kalıyor. Şu an hem şehir içi hem de uluslararası yük taşıma sektöründe şoför bulunamadığını dile getiren sektör temsilcileri, 65 yaş sınırının olmasından dolayı 66 yaşından gün alan şoförlerin SCR belgesi alamadığını ve bu nedenle de 15 bin şoförün işsiz kalacağını ifade etti.

“İzmir’deki genç filolarımızı değerlendiremiyoruz”
     İzmir’deki filolarının genç olduğunu ancak bunu değerlendiremediklerini söyleyen İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yük Taşıma ve Antrepo Komitesi Meclis Üyesi Koç Ali Al, “Şu an sektörde 10 bin şoför eksik. 4 bin ile 6 bin TL arasında maaşları var buna rağmen kimse şoförlük yapmak istemiyor. Ayrıca ihracat sadece konteynırlara bağlı değil. Avrupa’nın çıkış kapası olduğumuz için mutlak suretle tırlarımız Avrupa, Azerbaycan, Irak, İran seferlerini yapmak zorunda. Bu basit bir sorun değil. Araçlar takoza alınırsa ticaret kitlenir. Bizde ihracat yapamayız. Reel ekonomi ne kadar hareketli ise ülkenin Gayrisafi Milli Hasıla da o kadar yüksektir. Ulaştırma Bakanlığı ve İzmir Ticaret Odası’nın sübvanse ya da 2 ay şoförlük eğitimi gibi çözüm yolları bulması gerekir” diye konuştu.

Tarım ve gübre taşımaları karayoluna bağlı
     Ege Bölgesi’nde domatesleri tarladan fabrikalara göndermediklerini belirten Al, “Domatesi 6 günde Torbalı’dan Karacabey, Salihli, Edremit, Susurluk’taki fabrikalara sevk etmemiz lazımdı. Ancak götüremediğimiz için domatesler tarlada çürüdü. Böyle bir durumda hem köylü zarar etti hem salça üreticileri zor durumda kaldı. 15 gün sonra da pancar üretimi başlayacak. Tarım, kömür, gübre ve pancarın taşımaları bize bağlı” dedi.  

“Şoförler 70-72 yaşına kadar çalışabilmeli”
     Yaş sınırlamasına takılarak 66 yaşından gün alan şoförlerin belgelerinin iptal olduğunu aktaran İzmir Kamyoncular ve Kamyonetçiler Esnaf Odası Başkanı Ali Topal, “Biz bu durumdan mustaribiz. Her yıl sağlık kontrolünden geçen kişiler mesleklerine 70-72 yaşına kadar devam edebilmeli. Çünkü bazı 70 yaşında kamyon şoförünün 40 yaşındaki şoförden bir farkı olmadığını görüyorum. Aksine bu kişilerin tecrübesi ve yol bilgisi daha fazla ama 66 yaşından gün aldığı anda ticari araba kullanmazsınız diye yasa var. Avrupa ülkelerinde böyle bir yasa yok. Araç sahibi kişi yaşı 65 yaşı doldurduğu için şimdi kendi aracına şoför arıyor. Ancak kendisi sağlıklı ve bu işin erbabı” sözlerine yer verdi.


+ Benzer Haberler
» Hasarlı bina yıkımları kat maliklerine takıldı
» Motosikletli kuryeler çalışma koşullarının iyileştirilmesini istiyor
» Madenciler pandemide yurt içine yöneldi
» Hibrit çalışma çalışan bağlılığını düşürüyor
» Borsa İstanbul’un çanı Efeler Çiftliği için çalacak
» Sağlıkçılarımızı Almanya’ya kaptırıyoruz!
» UPK: Pamukta risk gelecek Mart’a kadar sürecek
» Tekstilde zam dalgası kapıda
» Pahalı ilaca göç uyarısı
» Pamukçunun gözü dünya piyasalarında


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.10.2021
  Ticaret 21.10.2021
  Ticaret 20.10.2021
  Ticaret 19.10.2021
  Ticaret 18.10.2021
  Ticaret 16.10.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni