• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Kariyer  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  HABERLER  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  İHALELER  |  FİNANS  |  TİCARET BORSALARI  |  RESMİ GAZETE

Turizm profesyonelleri ’Big Data’yı nasıl kullanmalı

12 Nisan 2017 Çarşamba 12:00
12
14
16
18

Turizm profesyonelleri 'Big Data'yı nasıl kullanmalı

           HABER MERKEZİ     
     Dünyanın önde gelen seyahat ve konaklama ürünü tedarikçilerinden MetGlobal şirketler grubunun, global seyahat sektörü profesyonellerine teknoloji ve rezervasyon çözümleri sunan markası HotelsPro, turizm profesyonellerinin müşteriye doğru şekilde dokunmalarını sağlayacak, küresel çapta “Big Data” olarak ifade edilen “büyük veri”nin doğru ve verimli kullanımıyla ilgili püf noktaları açıkladı.
     Turizm profesyonellerinin, rekabette bir adım öne geçerek hem verimliliklerini hem de karlılıklarını artırmalarını sağlayacak büyük veri kullanımıyla ilgili dikkat etmeleri gereken başlıca noktalar şu şekilde:

     Doğru müşteriye dokunun
     Teknoloji, günlük yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldiğinden beri, seyahat severlerin alışkanlıkları da kökten değişti. Küresel çapta geride bırakılan bu verinin çapı o kadar büyük durumda ki, otoriteler tarafından bu durumu tanımlamak için “Big Data” yani “büyük veri” terimi kullanılıyor. Artık sahip oldukları büyük veriyi yönetebilen turizm profesyonelleri, topladıkları ve anlamlandırdıkları verilerle doğru müşterilerinin kim olduğunu, nelerden hoşlandıklarını, neye tepki verdiklerini ve neler beklediklerini daha kolay algılıyor.

     Kişiye özel mesaj gönderin
     Turizm profesyonelleri topladıkları veriler içerisinden anlamlı sonuçlar çıkararak çok farklı kazanımlar elde edebilirler. Pazarlama ve satış başta olmak üzere tüm stratejilerini veri odaklı yapan turizm profesyonelleri, rekabette bir adım öne geçerek hem verimliliklerini ve karlılıklarını artırabilir, hem de kişiye özel mesaj gönderdikleri için farkındalık yaratabilirler.

     Bilgileri kullanılabilir hale getirin
     Hangi müşterinin nelerden keyif aldığına, müşterinin hangi hizmet ya da ürünleri talep ettiğine dair detaylar turizm profesyonellerinin bilgi havuzunda olmalıdır. Ekstra kazancın yanı sıra müşteri memnuniyeti de elde edebilmek için, bu bilgiler anlamlı ve kullanılabilir hale getirilmelidir.

     Veriyi depolarken dikkatli davranın
     Eskiden megabyte, gigabyte, terabyte gibi büyüklük belirten kavramları konuşurken günümüzde petabyte, exabyte, zettabyte, yottaybyte gibi büyüklüklerden bahsediyoruz. Bu kadar büyük verilerin saklanması büyük enerji ve kaynak gerektirdiğinden, turizm profesyonellerinin veri saklarken gerçekten işlerine yarayacak bilgileri saklamasında fayda vardır. Ayrıca müşterilerin bilgi güvenliği kapsamında, verinin güvenli bir şekilde saklanmasının yanı sıra toplanan verinin izinsiz bir şekilde 3. partilerle paylaşılmaması da oldukça hassas ve dikkat edilmesi gereken bir konu.

     Veriyi doğru işleyin
     Elde edilen verilerin hangi yöntemlerle işleneceği de önemlidir. Verilerin doğru şekilde işlenmesi ve anlamlı hale getirilmesi, sonuca giden en önemli yol olacaktır. Veriler anlamlı hale getirilip kullanılamazsa, harcanan zaman ve emek çöp olacaktır. Ayrıca veriyi işlerken, müşterinin hassas olabileceği alanlara dikkat edilmesi de bir diğer önemli konudur.

     Veriyi kullanma şeklinize dikkat edin
     Dikkat edilmesi gereken son şey ise anlamlandırılan verilerin nasıl kullanılacağıdır. Turizm profesyonelleri bu verilerle neye varmak istediklerini net şekilde belirlemişlerse, sıra bu verilerin değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve geri dönüş oranlarının artırılmasına gelmektedir. Elde edilen veriler akıllıca kullanılarak, istenilen hedeflere daha rahat ulaşılabilir.

 


+ Benzer Haberler
» İkinci el araç piyasasında canlılık başladı
» TESK: Sigorta şirketleri zarar değil kâr ediyor
» Altınyağ dünya devi Sodrugestvo ile anlaştı
» Yanıltıcı yıldız tanıtımına idari para cezası
» Büyümede Türkiye 3. sırada
» "Sanayi 4.0 ile Eğitim 4.0 ayrı düşünülemez"
» İtalya’dan 2 ödül birden kazandı
» Demirtaş: "İzmir’in kaderi müzesizlik olmamalı"
» Reolift’ten hayat kurtaran otomatik iskele
» Festival 29 Temmuz’da Çeşme Kalesi’ne geliyor


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 24.06.2017
  Ticaret 23.06.2017
  Ticaret 22.06.2017
  Ticaret 21.06.2017
  Ticaret 20.06.2017
  Ticaret 19.06.2017
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni