• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

“Turizmde yeni trendler; standart, inovasyon ve dayanışma”

04 Aralık 2020 Cuma 11:00
12
14
16
18

“Turizmde yeni trendler; standart, inovasyon ve dayanışma”

   ► TARKEM Genel Müdürü İneler, kitleleri hareket ettirmekten ziyade, bireylere ulaşan ve rekabete uyum gösteren bir dayanışma kavramına dikkat çekti

           DUYGU GÖKSU      
     Ege Ekonomik Forum’un dördüncü gününde “Turizm Sektöründe Türkiye’nin 2020 Sonrası Planları Ne Olmalı?” başlıklı oturum gerçekleştirildi. Oturumun açılış konuşmasını TARKEM Genel Müdürü Sergenç İneler yaptı. İneler, turizmde 2021 itibarıyla dünyadaki yeni turizm trendlerinin standart, inovasyon ve dayanışma eksenine oturduğunu söyledi.
     Milliyet Gazetesi Ekonomi Müdürü Şükrü Andaç’ın moderatörlüğünü yaptığı oturuma; Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Four Points by Sheraton İzmir Genel Müdürü Bülent Süzer, İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, Otelz.com Kurucu Ortağı ve CRO & TÜRSAB Rota Yönetim Kurulu Üyesi Orkun Tekin konuşmacı olarak katıldı.

“Temel strateji küçük gruplara büyük deneyimler yaşatmak”
     Dünyada 2020 ve sonrası yeni turizm trendlerinin; standart, inovasyon ve dayanışma temel kavramlarına dayandığına vurgu yapan İneler, yeni dönem turizm anlayışındaki değişiklikleri değerlendirdi. İneler, “Standart trendini açarsak; artık, dünyada 5 yıldızlı otel, mavi bayrak, ISO gibi temel standartların yanı sıra kullanıcı yorumları ve deneyimleri ile oluşturulan standartların önem kazanacağını görüyoruz. Bir diğer başlığımız ise inovasyon. Şu an her yerde geçerli olan inovasyonu turizm açısından veya hangi açıdan trend olacağını göre değerlendirdiğimiz üç temel öğe üzerine oturduğunu görüyoruz: 1. Yerinde olması, 2. Akıllı olması, 3. Entegre olması. Dayanışma kavramı; Temel strateji olarak, kitleleri hareket ettirmekten ziyade, bireylere ulaşan, sonrasında burada ortak duyguya, harekete, hikâyeye sahip olan, kitleleri harekete geçiren ve bununla birlikte de rekabete uyum gösteren bir dayanışmadan bahsediyoruz” diye konuştu.
     2019’un insanlık tüm dünyada sağlığı ve sağlığın farkındalığını gözler önüne serdiğini belirten İneler, bu anlamıyla dünyadaki temel trendlerin oturduğu mottoyu “küçük gruplara büyük deneyimler yaşatmak” olarak tanımlamanın yanlış olmayacağını söyledi.

“Turizmde seyahat, deneyim üzerinden tanımlanacak”
     İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ilgili tüm paydaşların katılımı ile yıl başında hazırladığı turizm stratejisinin oldukça isabetli bir yaklaşım olduğunun daha iyi anlaşıldığını ifade eden İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, “Yeni dönemde turizm yeniden tanımlanıyor. Yeni algı; daha nitelikli, daha butik, daha fazla para harcanan, daha fazla keşfe dayalı yaklaşımları içeriyor. Biz de bunu amaç edinen bir strateji oluşturduk. Dolayısıyla yeni turizm alışkanlıklarına yönelik hazırlıklarımızı yoğunlaştırıyor” diye konuştu. Pandemi ile birlikte seyahat ve turizm alışkanlıklarının, ritüellerin dışına çıkacağını hatırlatan Alıcı, “Uzun süredir seyahatten çok deneyim öne çıktı. Bugün ise sınırlamalar nedeniyle yeni deneyimlemek mümkün değil. Bu nedenle seyahatin deneyim üzerinden tanımlanacağı bir yakın gelecek öngörüyoruz”dedi.

“Türkiye gastronominin avantajını değerlendiremiyor”
     Türk mutfağı ile gastronomi avantajının Türkiye’de en iyi şekilde değerlendirilmediğini, doğru adımlar global gastronomi turizmi pastasından Türkiye’nin milyar dolarlık dilimler almasının mümkün olacağına vurgu yapan Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, “Türk mutfağı dünyanın en iyilerinden, burada bir avantajımız var. Ancak ne acıdır ki bunun değeri ve önemini bir türü anlayamadık ve –daha doğrusu, anlatamadık. Turizm için o kadar önemli ki Türk mutfağı, gastronomi turizmiyle ilgili artık dünyada milyar dolarlık işlem hacmi var. Buradaki payımız çok zayıf. Sadece gastronomiden milyar dolarlık bir pasta alabiliriz. Bunun önündeki en büyük engellerden biri her şey dahil sistem. Turistler cüzi fiyatlarla günlerce otelde kalabiliyor ancak Türk mutfağı ile ilgili bir deneyim yaşamıyor” ifadelerini kullandı.

“Online acente yaklaşımı tüm dünyada oturdu”
     Dijitalleşme sürecinin yıllardır turizme dokunduğunu ve dijitalleşmenin ağırlık olarak müşteriyi kazanma, müşteri arama ya da tercih edilme açısından müşteriye ulaşma yaklaşımıyla başladığını ifade eden Otelz.com Kurucu Ortağı ve CRO & TÜRSAB Rota Yönetim Kurulu Üyesi Orkun Tekin, “Bugün oteller açısından iç süreçleri dijitalleşmeye başladı. Kanal yönetimi ile online seyahat acenteleri mantığı tüm dünyada oturdu. Bazı adımların hayata geçirilmesinde devletin rolü oldukça önemli” dedi.

“Turizm Haziran’da tekrar hareketlenebilir”
     Son olarak söz alan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Üyesi ve Four Points by Sheraton İzmir Müdürü olan Bülent Süzer ise beklentilerin 2021 Haziran ayı itibariyle turizm sektöründe tekrar hareketlenmesi ve seyahat trafiğini artması yönünde olduğunu belirtti. Süzer, “Aşılarla ilgili yapılan açıklamalar, sektör paydaşlarımızla sürekli temaslarımız neticesinde şunu söyleyebiliyoruz: Haziran 2021 itibariyle küresel hareketlenme tekrar başlayacak, seyahatler sıklaşacak. Diğer yandan da herkesin 2021 yılı için hazırlık yaptığını, 2021’i değerlendirmek için planlar yaptığını öngörebiliyoruz. Peki, bizim Türkiye olarak elimizdeki değeri işlemek, 2021 yılına dair hedefler koymak, hedef kitlemizi belirlemek için kimlerin adım atması gerekiyor? Bu konuda Türkiye Turizm Ajansı’nın biçilmiş kaftan olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.


+ Benzer Haberler
» Tüm rakamlarda gerileme var
» İletişimin devlerinden yerli iş birliği
» Kısa vadeli dış borç 134,6 milyar dolar
» Değerli Konut Vergi oranında artış
» KÇÖ için yeni başvurular 31 Ocak tarihine uzatıldı
» Gelir kaybı ve kira desteğine 2 milyondan fazla esnaf başvurdu
» TCMB’nin yıl sonu enflasyon beklentisi yüzde 11,15 oldu
» TTO Başkanı Olgun, 2020’yi değerlendirdi
» Gürer: Sağlık Meslek Lisesi mezunları atama bekliyor
» Aylin Nazlıaka: Halkın iktidarına ulaşmaya az kaldı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 16.01.2021
  Ticaret 15.01.2021
  Ticaret 14.01.2021
  Ticaret 13.01.2021
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni