• Anasayfa  • Künye  • Kurumsal  • Reklam  • Üyelik  • Arşiv  • Site Haritası  RSS 
YAZARLAR  |  GÜNCEL  |  GÖRÜNTÜLÜ  |  ÖZEL  |  SOHBETLER  |  FİNANS  |  İHALELER  |  BORSALAR  |  RESMİ GAZETE

Türk Telekom TAMBU’dan, Dünya Emoji Günü’ne özel olarak hazırlanan ‘Tambuji’ler

16 Temmuz 2019 Salı 18:00
12
14
16
18

Türk Telekom TAMBU’dan, Dünya Emoji Günü’ne özel olarak hazırlanan ‘Tambuji’ler

           HABER MERKEZİ     
     Türk Telekom’un, Türkiye’nin ilk milli dijital klavyesi olarak hayata geçirdiği TAMBU, Dünya Emoji Gününe özel olarak yepyeni emojiler hazırladı. Tüketicilerle buluştuğu günden bu yana milyonlarca kişi tarafından severek kullanılan akıllı klavye TAMBU “tambuji” olarak adlandırdığı kendine has emojileri yeni ifade eklemeleriyle daha da zenginleştirdi. Türk Telekom Dijital ve Siber Güvenlik Ürün Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ramazan Demir, “Türkiye’nin ilk milli klavyesi TAMBU, iki yıl gibi kısa bir sürede 9 milyon indirme sayısına ulaşarak Türkiye’nin en çok indirilen dijital klavyesi olmayı başardı.

     TAMBU içerikleri bugüne kadar yaklaşık 200 milyon defa paylaşıldı. Bugün ise severek kullanılan Türk usulü tambujilerimize Dünya Emoji Gününe özel hazırladığımız 5 yeni tambujiyi daha ekledik. Bize has duygu ve ifadelerimizi modern bir çizgide birleştiren orijinal içeriklerine her geçen gün yenilerini ekleyen TAMBU, kullanıcılarının duygularına tercüman olmayı sürdürecek” diye konuştu.
     Türk Telekom’un, yerli ve milli teknoloji geliştirme vizyonundan hareketle geliştirdiği platform özellikli ilk milli dijital klavye TAMBU, tüketicilerle buluştuğu 2017 yılından bu yana Türk kullanıcıların en çok tercih ettiği dijital klavye olmayı sürdürüyor. Hazırladığı Türk usulü emojileri ‘tambuji’ ismiyle kullanıcıların beğenisine sunan TAMBU, son olarak Dünya Emoji Gününe özel olarak hazırladığı 5 yeni tambujiyi daha platforma ekledi.

Dünya’nın emojisi varsa bizim de Türk usulü tambujilerimiz var
     Türk Telekom Dijital ve Siber Güvenlik Ürün Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ramazan Demir, “TAMBU sayesinde teşekkür ederken ‘eyvallah’, evlenene, çocuğu olana ‘çeyrek altın’ ve ‘nazar boncuğu’ gönderebiliyoruz. Gelen kullanıcı talepleri doğrultusunda Dünya Emoji Günü’nde bu tambujilerimize 5 adet daha yeni hareketli emoji ekledik. Popüler mesajlaşma uygulamalarında sıkça kullanılan emojilerden yola çıkarak tambujilerimize yeni bir yorum getirdik. Sevgiyle ilgili içerikler hem Tambu’da hem de diğer platformlarda çok kullanıldığı için ‘kafasında kalpler uçuşan’ bir Tambuji yaptık.

     Türklere özgü üç adet tambujimiz var: Bunlardan biri annelerin çocuklara terlik atmasından yola çıkarak tasarladığımız ‘üstüne terlik gelen emoji’, bir diğeri ise Türklere özgü bir alışkanlık olan çekirdek çitlemekten ilham aldığımız ‘çekirdek çitleyen emoji’. Tambu’da ay yıldız içeriğinin çok kullanıldığını gördük. Örneğin, ay yıldızlı temamız 1,2 milyon kere indirildi. Bundan yola çıkarak ‘ay yıldızlı bir kalp emojisi’ tasarladık. Bir de insanların günlük hayatta eksikliğini çektiğini düşündüğümüz ‘dua eden emoji’miz var. Kullanıcılarımız bu yeni tambujilere TAMBU klavyeden ve klavye uygulaması üzerinden erişebilecekler. Kendi kültürümüzden ilham alan içeriklerimize her geçen gün yenilerini eklemeyi sürdürürken, mevcut tambujilerimizi de dünyadaki yeni tasarım trendlerine uygun şekilde tasarlamaya devam edeceğiz” dedi.

Türk halkı TAMBU’da kendini buldu
     TAMBU’nun kişiselleştirilmiş temaları ve daha birçok renkli özelliği bir arada sunduğuna dikkat çeken Demir, “TAMBU modern ve uluslararası bir platform olmakla birlikte güçlü milli ve yerli içerikleriyle Türk kültürüne hitap ediyor, halkımızın hislerine tercüman oluyor” dedi.
     Yurt dışında yaşayan Türkler arasında da hayli popüler olan TAMBU, Avrupa’da binlerce kişi tarafından her gün düzenli şekilde kullanılıyor” dedi.
     TAMBU’nun özel günlere özgü hareketli çıkartmalar üretmeye devam edeceğini belirten Demir, “Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı için hazırladığımız hareketli çıkartmalar yaklaşık üç yüz bin defa görüntülendi. Her özel güne özgü çok sevimli karakterler yaratıyoruz. Örneğin, Ramazan Bayramı çıkartmalarımızda, bayram şekeri karakterimiz, diğer karakterimiz olan yaşlı baklavanın elini öperek harçlık alıyor. Bu karakterlerle gelenek ve göreneklerimizin güzelliğini de vurguluyoruz” dedi.


+ Benzer Haberler
» Türk Eczacıları Birliği hakkında soruşturma açıldı
» “Servis ücretler belirlenmeden anlaşma yapmamalı”
» ASELSAN’dan tarihi sipariş rekoru
» Trafik kazalarında son on yılda 52 bin 95 kişi yaşamını yitirdi
» Ege Perla Bilim Şenliği yoğun ilgiyle devam ediyor
» Haziranda dış borç stoku 122,9 milyar dolar
» Şakir Süter Gazetecilik Yarışması’ndan Ticaret’e ödül
» İhracatı ikiye katlayacak URGE Projesi start alıyor
» İzmir’de konut satışları azaldı
» ‘Endüstriyel pazar yeri’ neeksik.com açıldı


ÇOK OKUNANLAR
bu hafta | bu ay
Foto/Video Galeri
  Ticaret 22.08.2019
  Ticaret 21.08.2019
  Ticaret 20.08.2019
  Ticaret 19.08.2019
  Ticaret 17.08.2019
  Ticaret 16.08.2019
Para Piyasaları
Hava Durumu
Takvim
Üye Giriş
E-Posta :
Şifre :
Beni Hatırla
     
      Üye Olmak İstiyorum
      Şifremi Unuttum
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Ticaret Gazetesi    rt.moc.isetezagteracit @ ofni